Tripp, trapp, tresko - Seiko, Rolex og Helson bronze

Grattis med gamlis :)
Dubblerer sekundviseren som både stoppur og vanlig sekundviser, med reset til null når så trengs?

Det er en nydelig klokke. Har to stykker av den selv, hvorav den ene desverre trenger mye arbeid for å bli fin igjen. Jeg liker svært godt at du har gått for den sorte skiven, klokken ser mye bedre ut med sort framfor gult. Gratulerer så mye, det er en klokke som man blir veldig glad i.

PS. Tror du har rett i henhold til lenken. Husker det ikke så altfor godt, men såvidt jeg vet kom alle årgangene kun med H-lenke og jubilee. Alt annet er orginalt, og i meget god stand må jeg si. Skjemmes litt over mine nå. :p

Min gamle ja! Kult at den var ti år eldre! Han jeg kjøpte den av mente 1979 og det var grunnen til at jeg listet den videre som det :) Gjorde ikke så mye research rett og slett fordi prisen på disse er meget hyggelig ;) Happy times den der!

Postet med Nokia 5110 via SMS

Min gamle ja! Kult at den var ti år eldre! Han jeg kjøpte den av mente 1979 og det var grunnen til at jeg listet den videre som det :) Gjorde ikke så mye research rett og slett fordi prisen på disse er meget hyggelig ;) Happy times den der!

Prisen på alt av Seiko er veldig billig. Leste nettopp om astronauten William Pogue sin Seiko 6139 som var den aller første automatiske kronografen brukt i verdensrommet - på Skylab4-ferden i 1974. På en auksjon i 2008 ble den solgt for under $6000!

Jeg tror prisen på disse gamle Seikoene kommer til å stige fremover. De kommer nok aldri til å bli noen gullgruve, men de ligger veldig lavt ifht. kvalitet og historikk.

Du har rett GT - klokken er happy times og den har fått veldig mye armtid de siste ukene. Nå får den imidlertid en liten pause når nye ting skal pakkes ut.

I går pakket jeg ut "Tripp", i dag blir det "Tresko" - mitt foreløbige horologiske høydepunkt. Dette er den mest ekslusive klokke så langt, og blir det nok i overskuelig framtid også.

Bare fire dager etter at jeg hadde kjøpt Seikoen dukket det opp en klokke jeg bare "måtte" ha. Klokken hadde flere ganger dukket opp i hodet mitt som et framtidig, eventuelt kjøp. Da jeg så annonsen innså jeg imidlertid at dette slett ikke var en eventuell framtidsklokke. Dette var selve Klokken med stor K - klokken jeg hadde ventet på hele tiden.

Det er tre uker siden jeg avtalte kjøpet med selger, men fordi de siste ukene har vært veldig travle har jeg ikke rukket å treffe ham før i dag.

eeb7cbcd9bfeb5a3ae3123075df52c5f.jpg

Trangt i iPadvesken.

7c4118c93925522ce796a2d483fab441.jpg

De som har lest tråden min i Rolexforumet er vel ikke overrasket over boksen i vesken.

e02e6e6bc8897608fcf4e9ed06eb7d3d.jpg

Ikke helt lik de moderne boksene.

ba758d442a8e2e428e17a0706c26800c.jpg

Kjøpt ny hos Alf Lie i 1986.

8f1797a4fa294b588dff0c932b14815a.jpg

Ladies and gentlemen - the Rolex 16760 aka Fat Lady aka Sophia Loren.

d6dfabbcefef7ac23a0f829a4f3caece.jpg

På Jubilee-lenke. Litt halvslarkete, men veldig behagelig.

df26ac2746ef5a5081238a4423873538.jpg

Sammen med Seikoen som ikke ligner i det hele tatt, men som samtidig gjør det.

Sitter på et hotellrom i en fremmed by. Klokke nummer tre, "Trapp", kom på døren i dag. Min kone har tatt i mot den, men det er laaangt fra her jeg sitter nå. I morgen skal den unboxes.

Gratulerer med en helt fantastisk Rolex og en nokså funkykul Seiko. Gleder til å se sistemann!

Kule klokker! En dag skal jeg ha meg en Pepsi/coke. Greg hadde vel korrekt overskrift da han unboxet sin GMT :)

Gratulerer også med nr 2. Skulle gjerne sagt at jeg liker coke mye bedre enn pepsi, men lar det være ettersom det sikkert vil såre noen som har en pepsi på armen;)

Gratulerer så mye med en flott GMT-Master! :grin: Skaffer du deg en sort og pepsi bezelinsert skifter klokken helt karakter, tripp, trapp, tresko.