Tripp, trapp, tresko - Seiko, Rolex og Helson bronze

Disse GMT'ene er jo helt fantastiske!

Stor grattis! :D

Gratulerer med en helt fantastisk Rolex og en nokså funkykul Seiko. Gleder til å se sistemann!

Tusen takk for det. :)

Kule klokker! En dag skal jeg ha meg en Pepsi/coke. Greg hadde vel korrekt overskrift da han unboxet sin GMT :)

Jeg hadde gått glipp av Greg sin unboxingtråd. Den var skrevet mens jeg var på ferie, og selv om jeg trodde jeg hadde klart å "catch up" alt som hadde skjedd på TS mens jeg var borte, så har jeg dessverre gått glipp av noen ting - som f.eks. den utboxingen. Nå har jeg heldigvis fått lest den, og det synes jeg alle bør gjøre fordi Greg klarer bedre enn meg å beskrive hvor vakkert en GMT er. http://www.tidssonen.no/forum/f29/verdens-vakreste-ur-12315/

Gratulerer også med nr 2. Skulle gjerne sagt at jeg liker coke mye bedre enn pepsi, men lar det være ettersom det sikkert vil såre noen som har en pepsi på armen;)

Gratulerer så mye med en flott GMT-Master! :grin: Skaffer du deg en sort og pepsi bezelinsert skifter klokken helt karakter, tripp, trapp, tresko.

Jeg hater Pepsi, men elsker Coke. De som sidestiller dem er enten imbesille og ignorante, eller mangler smaksløker. Nå snakker jeg om brusen, ikke klokkene. Når det gjelder klokker liker jeg begge to nesten like godt. Derfor har jeg en Pepsiinsert liggende også, men jeg er ikke 100% sikker på om jeg kommer til å bruke den. Fat Lady ble kun levert med Cokeinsert, så alt annet er egentlig "feil". Nå er jeg imidlertid veldig mye mindre katolsk enn paven, så det er ikke helt usannsynlig at jeg forsøker både Pepsi og svart.

Gratulerer med utrolig flott og kul GMT!:D

Grattis med GMT! Ekstremt pen!!

Takk. :D

Gratulere med "nummer 2" også! Venter i spenning på siste nå:)

Jeg også. ;)

Gratulerer med to flotte ur. Årstilkommen GMT på lett slarkete jubilee er bare helt riktig. Gleder meg til å se hva den tredje kan være :)

Gratulerer med to flotte klokker! Jeg liker bedre og bedre jubilee-lenken. Når kommer nr tre...?

Det er endelig tid for å unboxe den tredje og siste klokken. Til tross for at den er sistemann inn ble den kjøpt først. Allerede i juli ble bestillingen sendt og første avdrag betalt.

Historien starter imidlertid en god stund tidligere. Før jul i fjor bestilte jeg en ammostrap til U1'en. Reimen var kjempeflott, lagt av en svensk militærveske fra 40-tallet. Imidlertid funket den ikke så godt sammen med U1'en. Klokken var for tung, og kombinasjonen var rett og slett ubehagelig. Jeg brukte derfor reimen sammen med en Steinhart Ocean One en stund, men følte at det var litt "perler for svin" siden reimen kostet nesten det samme som klokken.

981985_m.jpg

Jeg bestemte meg derfor å kjøpe en klokke som ville passe perfekt til reimen, og plutselig fant jeg den rette klokken. Den var ikke produsert ennå, så jeg bestilte kune basert på en "datategning". I går kom endelig klokken, nesten tre måneder etter at jeg bestilte den.

83cdd3e8ee0bb0cc671179a0d4c0be0e.jpg

Merket er ikke blant de største, men det finnes en del her på Sonen. Ikke minst har det kommet en del flere her de siste dagene.

67e0495855a398aea87c9e9c197ae12b.jpg

Velkjent rør...

0119388e0e7f10187a1b4a3f61c05a48.jpg

Omtrent samtidig som jeg unboxet Seikoen unboxet Tagliano en (nesten) lik klokke som dette.

12b837714ec0486904a86ed93ba1c1a0.jpg

Omtrent samtidig som jeg unboxet Rolexen unboxet Lyngutt en som var enda mer lik denne.

92412759737759f315f3f7097d9c1dfb.jpg

Jeg tenkte først WTF og f#*n i he£^€{€. Med kun 50 stk. produsert totalt - hva er oddsen for at tre av dem ender her på Sonen? Etter en stund la irritasjonen seg litt. Jeg forstår godt at både Tagliano og Lyngutt også ville ha en så kul klokke, og jeg regner med at de blir bitte litt irritert når de ser at her kommer det enda en 42mm Helson SD. :p

ca715976e7f3f3cb40da7ee7342343ee.jpg

Jeg synes ammostrapen funker bra med den brune skiven og regner med at det vil se enda bedre ut når bronsen begynner å få litt (mis)farge.

e0c20efa7569ab915824f75141fc626a.jpg

Jeg elsker destro-kroner, så når jeg fikk muligheten bestilte jeg med det.

628879e061cd49800eb4f79ae55a74df.jpg

Det var alle tre. Frykter det blir lenge til neste unboxingen nå.

Puuh mye på en gang her Runes. Gratulerer så mye. Og enda litt til for Rolexen din. Vet i disse dager akkurat hvordan det er å få noe man virkelig har ventet på.

Grattis! likte både tripp, trapp og tresko. Digger at du tok den brune skiven på helsonen.(Har vurdert det selv, mao dersom den skal flippes en gang stiller jeg meg først i køen :) )

Nyt de alle tre, hvis du tar en egg behandling så post gjerne bilder under og etter. Denne her blir knall med patina