Tudor-tråden

14.4mm tykk og 20ATM er NOT smoking hot i min bok. Jeg tror at med en ny blå og en nylig rosa, så er disse de siste som er så store/tykke - og at Tudor vil cashe inn litt mer på gamle deler (i.e. urkasser) før de lanserer en ny og slimmere model om ikke så lenge til. Er ikke dette klassisk oppskrift på at man nærmer seg "end of life cycle" for en gitt modell?
Enig. Men jeg syns alt bortsett fra kassehøyde (inkl 20ATM) er meget flott.
 
Så er det noe spesielt med en BB54, selv om den ikke er i nærheten av å være blå.

dbrbaiFXSF6ezhVlxYxWdwAjzr3zBNltDOwtCJYo.png
 
Den er veldig sjarmerende, har ikke fått testet den på armen enda. Opplever du den bedre på reim enn lenke?
Liker i utgangspunktet best armbåndsur på lenke. Når det gjelder BB54 er dette den første klokken jeg kan bruke over flere dager på natoreim og tropic, uten at det klør i fingrene å skifte tilbake til lenke. Jeg tror det skyldes at jeg har endret strenge preferanser, eller at BB54 kler disse alternativene bedre enn andre klokker jeg har prøvd. Uansett, så er det trolig følgende forhold som bidrar til at lenken ikke er det eneste jag bruker på BB54: BB54 er mer elegant, flat og firkantet - enn de andre i familien. Mine håndledd er 19,5 cm og veldig flate, så en flat klokke som BB54 passer best på egen arm hvis jeg skal benytte en natoreim.

skjermbilde-2024-08-29-kl-08-57-25-png.2585369

skjermbilde-2024-08-29-kl-09-04-37-png.2585370
 
Jeg har bestilt en BB41 monochrome fra Lervik og fikk beskjed om at jeg var først i køen. Dvs, kø og kø, det var visstnok ikke venteliste på den modellen. Noen som har peiling på hvor lang tid det kan ta nå for tiden?
 
Jeg har bestilt en BB41 monochrome fra Lervik og fikk beskjed om at jeg var først i køen. Dvs, kø og kø, det var visstnok ikke venteliste på den modellen. Noen som har peiling på hvor lang tid det kan ta nå for tiden?
AD får leveranser hver måned så da får du den nok innen en måneds tid.
 
  • Liker
Reaksjoner: dontomaso
Er det noen som vet hvordan leveransen er på den nye Tudor Chrono i blå, venteliste, ventetid , vil alle som ønsker det komme på liste ?
 
Black Bay Chrono Blå er «Boutique», så for oss nordmenn er det Bjerke-butikken som gjelder. Redd det gir den en dose ventetid.
 
  • Liker
Reaksjoner: DJ41
Black Bay Chrono Blå er «Boutique», så for oss nordmenn er det Bjerke-butikken som gjelder. Redd det gir den en dose ventetid.
Tror du den blir så "het" altså? Tudor Chrono har jo aldri vært noen superhit. Jeg tipper den blir ganske kurrant å få tak i.
Man merker jo at trykket i klokkesfæren virkelig har mistet momentet for alvor nå.
Bare ta forumet her inne for eksempel, jeg kan aldri huske siden jeg ble medlem at det har vært så intetsigende og dødt som det er nå. En digresjon - men dog. Det er merkbart at mange falt fra når hypen døde, eventuelt frekventerer andre fora.
 
  • Liker
Reaksjoner: Maz19 og DJ41
Tror du den blir så "het" altså? Tudor Chrono har jo aldri vært noen superhit. Jeg tipper den blir ganske kurrant å få tak i.
Man merker jo at trykket i klokkesfæren virkelig har mistet momentet for alvor nå.
Bare ta forumet her inne for eksempel, jeg kan aldri huske siden jeg ble medlem at det har vært så intetsigende og dødt som det er nå. En digresjon - men dog. Det er merkbart at mange falt fra når hypen døde, eventuelt frekventerer andre fora.
Jeg har vært her 2-3 års tid, jeg merker også en nedgang i innleggene
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Jeg tror ikke nødvendigvis den blir såå het, men at den likevel (i allefall i starten) vil bli litt vrien å skaffe uten litt ventetid, både siden den er lekker (fikk sett den i går) og at den kun selges i «Merkebutikker» :) Selvsagt også litt avhengig av tidligere kundeforhold..
 
Jeg tror ikke nødvendigvis den blir såå het, men at den likevel (i allefall i starten) vil bli litt vrien å skaffe uten litt ventetid, både siden den er lekker (fikk sett den i går) og at den kun selges i «Merkebutikker» :) Selvsagt også litt avhengig av tidligere kundeforhold..
Enig i at den er absolutt den fineste av variantene. Men Tudor til 60k begynner å "push the envelope" for mange, meg selv inkludert. Da begynner de å bevege seg i Omega-fellen.
Uavhengig av det så kan jeg være enig i at den nok kan rammes av litt ventetid de første 2-3 månedene kanskje. Så vil jeg anta den blir hyllevare etter det.
 
Enig i at den er absolutt den fineste av variantene. Men Tudor til 60k begynner å "push the envelope" for mange, meg selv inkludert. Da begynner de å bevege seg i Omega-fellen.
Uavhengig av det så kan jeg være enig i at den nok kan rammes av litt ventetid de første 2-3 månedene kanskje. Så vil jeg anta den blir hyllevare etter det.
Med fare for å spore av. Mener jeg leste at Omega solgte for 700 mill NOK mer i 23 enn 22. Så den fellen må jo ha vært helt ok.