Hos Bjerke :
Senario en : Inn å se på klokke, prøver flere alternativer, finner tilslutt en jeg liker og handler, klokken er i butikk og jeg forlater Bjerke lykkelig med grønn papirpose, boks oppi og klokke på armen.
Senario to : Inn å se på klokker, prøver flere alternativer, finner ikke en jeg liker, den jeg vil ha finnes ikke i butikk, ekspeditør spør da: skal jeg notere navnet ditt og telefonnummer slik at jeg kan ringe deg når vi evt.
Får den inn i butikk ?
Senario tre: Inn å se på klokker, prøver flere alternativer, finner ikke en jeg liker, den finnes ikke i butikk, Ekspeditør informerer meg at desverre så er dette en modell som FABRIKKEN leverer så få av at det nesten er umulig å få tak modellen, men hvis jeg vil kan de notere navnet mitt og ringe hvis det skulle skje at de mot formodning fikk modellen inn. Så kan denne service snues til "venteliste" diskusjon.
Var forøvrig innom forrige uke en annen urmaker enn Bjerke, så på et ur (ikke "billig-ur")hvor de ikke hadde den med den skiven jeg ønsket, svar fra ekspeditrise : sitat: du før høre innom igjen eller ringe om en stund igjen da vettu.
Hyggelig butikk uten "venteliste".
Jeg har forstått det slik at ved
mer "ordinære" modeller som f.eks Datejust kan det være noe leveringstid , ofte ikke mer enn en måned eller to, litt også avhengig av om din henvendelse/besøk kom rett etter eller rett før en leveranse fra fabrikk. (Så hiver et par selgere av brukt/nesten ny tilsvarende modell på Finn seg på argumentet "ventetid" for å heve bruktverdi der og da)
Jeg tror de aller fleste ADér ønsker å selge så mange ur de kan og har forståelse for at mangel på supplering fra fabrikk er rimelig frustrerende for kunden.