Bjerke tar sikkert kontakt snart, de er nok ofte inne i denne tråden
Det beste svaret her får du nok fra Bjerke selv. Møt opp i butikken, slå av en klokkeprat, diskuter kjøp av modellene over, og hør hva som er realistisk.Er ny innen denne hobbyen, og skjønner at Rolex er umulig for meg å få kjøpt ny. For de som er så heldige å få kjøpe nye klokker, hva er det Urmaker Bjerke ser på for å avgjøre hvem som får kjøpe og hvem som ikke får kjøpe Rolex? (I mitt tilfelle tenker jeg på Oyster Perpetual 36mm). Må man kjøpe klokker over 5-10 år med flere hundre tusen årlig for i det hele tatt å komme på venteliste? Jeg bryr meg lite om jeg må vente mange år for en klokke, jeg har ingen intensjon om å flippe, ser for meg å kjøpe for å eie i minst 10 år.
Litt av grunnen til at jeg spør er for å forstå hvor oppnåelig det er og om jeg i det hele tatt skal håpe på en Rolex i fremtiden. Det er liten grunn for hvermansen (meg) å være lojal Bjerke kunde dersom det er kun eliten i Norge, eller de som har 20 års kjøps historikk som får lov å komme på venteliste for Rolex klokker. Jeg har full forståelse dersom det er tilfelle, men samtidig er det viktig for meg å avklare slik at jeg vet om jeg bør prøve å bygge meg opp ett kundeforhold før jeg dør av alderdom.
Jeg er i ferd med å kjøpe klokke snart (Omega Moonwatch/Aqua Terra eller BB58) så tenker det er greit å få avklart, takker for alle svar
Det er liten grunn for hvermansen (meg) å være lojal Bjerke kunde dersom det er kun eliten i Norge, eller de som har 20 års kjøps historikk som får lov å komme på venteliste for Rolex klokker. Jeg har full forståelse dersom det er tilfelle, men samtidig er det viktig for meg å avklare slik at jeg vet om jeg bør prøve å bygge meg opp ett kundeforhold før jeg dør av alderdom.
Å "prøve å bygge opp et kundeforhold" blir mye dyrere enn å bare kjøpe fra utlandet.
Lar det seg gjøre å kjøpe nye Rolex klokker i utlandet? Eller mente du utelukkende brukte klokker?
Jan Gunnar er en herlig fyrMå gi litt skryt til Bjerke Karl Johan, og spesielt Jan Gunnar. Jeg brukte litt tid og holdt ham igjen til etter han hadde sluttet for dagen, men fortsatt var han like hyggelig og serviceinnstilt. Tommel opp og tusen takk for utmerket hjelp
Så absolutt. Han er min foretrukne kontaktperson hos Bjerke og han skuffer aldri. Fin fyr og har aldri dårlig tid.Jan Gunnar er en herlig fyr
Jeg vil tro det er større sjanse for å få med for eksempel en rem eller tilsvarende enn ren rabatt på en klokke. Jeg har fått det på Thune ved et par anledninger.