Urmaker Bjerke avd Karl Johan, en litt blandet opplevelse etter å ha levert inn min Radiomir. Det hele startet da jeg oppdaget at et endeledd manglet på det ene hornet. I min - sikkert enkle verden - tenkte jeg at dette var lett å fikse. Jeg forklarte kjapt den hyggelige damen i 1 etj, hva det gjaldt - og ble henvist til service-avdelingen i underetasjen. Der ble jeg møtt av en svært ung mann, som ikke var så kjent med denne modellen. Etter å ha forklart problemet, ble jeg fortalt at han måtte "beholde" uret til delen var bestilt. Han kunne ikke si noen tid - men begynte med 5-6 uker....
Det syntes jeg kanskje var en noe dårlig "handel" - og det forstod han. Han tilbød seg isteden å notere serienummer og deretter foreta en bestilling. Noe jeg fant var et bedre forslag. Så fikk jeg uret tilbake med masse "katte-poter" på glass og kasse. For de av oss med et snev av OCD, så skjønner de at dette ikke er heeeelt slik vi ønsker det. Ja, ja - skjerfet jeg hadde rundt halsen dugde som pusseklut.
Etter å forlatt lokalet ble jeg oppringt - av samme selger, som kunne opplyse at de hadde den delen likevel, men kun som en "hel pakke", dvs at horn må byttes samtidig. Det ville koste 400 kr pluss jobb. Jeg sa at det var greit og ruslet tilbake. Nede på service avdelingen avleverte jeg uret på nytt og selgeren kunne med et lett smil si; "godt at vi hadde den delen likevel, - vi tar forbindelse igjen om 2-3 uker"!!!!!!!!!!!!! Altså, et bytte som tar ca 5 minutter (for meg) - tar en halv måned hos en AD. Jeg forstår at de har mye å gjøre og at det er et kø-system, Men, - dette ga ikke mersmak!
(Ha ha - burde ha spurt om de hadde en Radiomir "Loaner"...... - sånn at jeg ikke følte savnet så stort!)
Det syntes jeg kanskje var en noe dårlig "handel" - og det forstod han. Han tilbød seg isteden å notere serienummer og deretter foreta en bestilling. Noe jeg fant var et bedre forslag. Så fikk jeg uret tilbake med masse "katte-poter" på glass og kasse. For de av oss med et snev av OCD, så skjønner de at dette ikke er heeeelt slik vi ønsker det. Ja, ja - skjerfet jeg hadde rundt halsen dugde som pusseklut.
Etter å forlatt lokalet ble jeg oppringt - av samme selger, som kunne opplyse at de hadde den delen likevel, men kun som en "hel pakke", dvs at horn må byttes samtidig. Det ville koste 400 kr pluss jobb. Jeg sa at det var greit og ruslet tilbake. Nede på service avdelingen avleverte jeg uret på nytt og selgeren kunne med et lett smil si; "godt at vi hadde den delen likevel, - vi tar forbindelse igjen om 2-3 uker"!!!!!!!!!!!!! Altså, et bytte som tar ca 5 minutter (for meg) - tar en halv måned hos en AD. Jeg forstår at de har mye å gjøre og at det er et kø-system, Men, - dette ga ikke mersmak!
(Ha ha - burde ha spurt om de hadde en Radiomir "Loaner"...... - sånn at jeg ikke følte savnet så stort!)