Kjære kursdeltagere. Da kommer en endelig oppdatering.
Lørdag 22 og søndag 23 juni tidsrom 10-17 (med forbehold da
) holder vi grunnkurs i urmakerfaget for entusiaster. Sted er som i fjor rica oslo hotell ved sentralbanestasjonen.
Pris: 3000,-
Dette inkluderer en enkel men nødvendig verktøypakke
-Lupe 3x
-Lupe 12x
-korntang (pinsett).
-tre skrutrekkere
-verksholder
Det er snakk om kvalitetsverktøy, de som ønsker kan selvfølgelig stille med eget verktøy, prisen er ca 1000,- , jeg forhandler om en rabatt og derfor er det ikke mulig å gi nøyaktig pris nå.
Videre er det snakk om en parnis pilotur med et asiatisk kloneverk. Jeg kan med en gang si at dere som ønsker eta kan få dette for den nette sum av 1.550,- pluss moms. Det er da mulig å montere dette verket i kassen, og man har et reserveverk å skru på. Det er forståelig at noen har "hengt" seg opp i dette med eta, personlig vil jeg si at jeg aldri hadde brukt så mye penger på et slikt verk. Det er overhodet ikke slik at asiatiske kloneverk automatisk er noe søppel, mens eta er som rolls å regne... Men, de som vil ha det, skal få det som de vil
Det er snakk om leie av lokaler.
@Entropy vil komme med et opplegg for lørdag kveld, hvor vi har det sosialt. Jeg nevner for ordens skyld at dette ikke er inkludert i kursets avgift.
Jeg har mottatt parnis i dag, og skal skru på det så raskt som mulig for å kvalitetssikre det, før vi går for en bestilling. det vil blir gitt en rabatt, men med moms og avgifter er det ikke mulig å estimere eksakt pris. Jeg synes uret er utrolig tøft, har tatt bilder, nb det er plast på glass som jeg ikke har tatt av. Jeg ser at vi må bestille et par ekstra ur i forhold til deler som plutselig blir borte eller som får seg en liten skade.
Her er det. Jeg vil si at jeg kommer til å bruke dette som en beater. Liker den veldig.
Det gjelder nå å handle raskt.
Dette begrunnes med at klokkene skal leveres i tide og vi bruker et fraktselskap type dhl men man vet aldri hvor lenge toll bruker på lagring av pakke
Derfor er vårt forslag:
Du bekrefter til meg per pm om du vil være med eller ikke i løpet av en uke fra i dag, til og med 21. mai. Ber om at en delbetaling på 1.000,- betales så raskt som mulig, og senest 24. mai. Resten av beløpet bes innbetalt innen 31. mai. Det vil komme en endelig sum som er helt nøyaktig i løpet av noen dager, men som jeg har nevnt, 3000,- er et godt utgangspunkt, og endelig sum vil evt avvike ubetydelig fra dette.
De som har meldt sin interesse for dette fantastiske event er
@Eirik
@Solli
@crown guard
@gert
@petterhg
@runes
@Pollux
@csabko
@Yallaboy
@SoulG
@Morten
@Minuteman
Jeg beklager på forhånd dersom det er noen som er utelatt, har gått systematisk gjennom postene her i denne tråd.
Mer praktisk, det vil ta litt tid å åpne klokken, ta ut verk, og ta av visere. Her vil entropy og jeg ha noe låneverktøy som kasseåpner, viseravtagere, viserpåsettere. Det er selvfølgelig mulig å ta med eget for de som vil ha dette, da det må påregnes at det tar litt tid før vi kan sette i gang med selve verket.
Raskt program.
Vi blir kjent.
Vi går gjennom programmet som blir:
Ur og verktøy deles ut til alle.
Kasseåpning, fjerning av verk, skive og visere.
En fullstendig demontering av verket, men kommentarer til de enkelte deler og deres funksjon.
Enkel renseteknikk - ren teoretisk del.
prinsipp for en standard service, oljelegging ect.
En fullstendig montering av verk.
Verk skal påsettes skive samt visere.
inn i kasse
Justeringsteori, justering for de som vil, her kan det bli en del venting grunnet mangel på en timegrapher til hver deltager
Velkommen
Det gleder meg stort å bruke post 3000 til dette her alle