S
Slettet bruker 2146
Guest
Du er sikker på at de yngre ikke velger oilskin på grunn av prisen..?
Min erfarenhet iallafall! Finns alltid undantag
Du er sikker på at de yngre ikke velger oilskin på grunn av prisen..?
@ChristianE Hvis Berghaus passer til dine formål er kvaliteten på denne langt høyere enn "Walkabout Karl Johan" på flere nevnte andre dyre produkter. Skal du ofre klokkekonto og sette pengene i vinterbekledning kommer Berghaus høyt opp på listen.
Tom
Skal ikke si noe om hvilken som er finest. Men, pass på at den er stor nok. Er en vinterjakke det minste trang, så blir det kaldt. Det må være et luftlag innvendig. Husk at du kanskje skal ha genser innenfor. Har en M. works fat boy som er hakket for liten, kan ikke ha annet enn skjorte innenfor. Veldig upraktisk når hele poenget er å være varm.
@Tom Henriksen; takk for bra innspill! Jeg har ikke mye peiling på vinterjakker nettopp fordi jeg aldri har hatt så mye behov for slikt - kjenner best til Forsvarets vinterbekledning egentlig
Jeg kjente en gang en kar som sverget til friluftsliv og syke overnattinger midt på vinteren under åpen himmel og greier, og mener han også sverget til Berghaus så det var derfor jeg tenkte den kanskje var et bra alternativ...men jeg vet egentlig ikke noe om den.
Da jeg prøvde dem på var som nevnt Berghaus'en mest behagelig på, og om den i tillegg (objektivt sett selvsagt) er bedre kvalitet så ligger jo den godt an i vurderingen.
Likvel må jeg vel innrømme at forfengeligheten kanskje spiller en rolle, og sånn sett er kanskje "Walkabout Karl Johan" et bedre valg på det området?
Nei, men med tanke på at jeg har hatt min Gloverall duffel som mest brukte (i mange år eneste) vinterjakke de siste 15 årene ville jeg ikke vært bekymret for kvaliteten.