- Medlem
- 2. juni 2013
Ser at mange her er fan av Canada Goose, men personlig synes jeg det er altfor oppskrytt og tildels bortkastete penger. Kvaliteten er god (noe det absolutt bør være til den prisen), men ikke bedre enn alt annet. Fikk en Tracker parkas til å ha som en ekstra jakke av en venn av meg som jobber i firmaet, og må overraskende nok si at kvaliteten er nesten vell så god. Holder meg varm i 20- den også, og du skal jobbe en del for å slite i stykker det stoffet. Canada Goose er for all del kult (selv om det ikke er fult så gøy når hver andre fjortis jente vest for nationaltheatret løper rundt i dem), men blir bare en merke greie. Du betaler 4000kr ekstra for merket, ikke kvaliteten.
Parajumpers blir for meg Canada Goose uten kvaliteten. Blir en ren overpriset motegreie, som ikke en gang holder deg ordentlig varm. Og de er det nesten bare fjortis jenter som løper rundt i
Jakker som er fine og litt varme, men ikke noen skikkelig vinterjakke når det begynner å bli kalt, er barbour sine jakker. Kjøper du en oilskin med fôr (du kjøper en separat boblevest som du fester på innsiden) holder du deg varm godt utover høsten.
Ellers må jeg si meg enig i at RAB lager virkelig fine dunjakker. Er du ute etter noe som skal holde deg varm, står dette merket høyt opp på listen. Har selv en del jakker fra dette merket, blant dem en expedition jakke, og det er den varmeste jakken jeg har. Ikke det stiligste å gå med i byen, men varm som fy.
Jeg anbefaler selvsagt Belstaff framfor Barbour da Hvis du skal nevne at fjortis jenter løper rundt med Goose jakker - så er det kanskje verdt å nevne at alle "fjortis jenter/gutter" løper rundt i Barbour..