Vis oss din Seiko!

Quartz < Patina < Spring Drive
Snapseed.jpg
 
Helt rått, hvilken modell er dette? Den skiva er bare helt perfekt.
Takk for det. Dette er en Grand Seiko 56GS Week-Dater fra februar 1972. Plukket den opp i en liten klokkebutikk i Ueno, Tokyo, og fikk den samtidig servet hos Grand Seiko. Skiven bærer preg av patina, og i følge urmaker er alle delene originale. Som liten kuriositet kostet den i 1972 46.000yen, noe som etter dagens kurs tilsvarer ca. 3.600nok.
Legger ved bilde fra Seikomuseumet hvor tilsvarende modell er utstilt.
IMG_4438.jpg
 
Så de hadde hval før de fikk bølge!
Athlete dolphin ble den kalt av Seiko. Ut ifra det jeg har funnet ut kom de med delfinen som ligner på en hval rundt 1962. Bølgen ser ut til å komme ut i samme tidsperiode så ikke godt å si egentlig:confused:.
 
Har virkelig fått øynene opp for Seiko igjen. SARBen og Sumoen har jeg hatt i mange år, mens Turtle og Presagen er nye tilskudd til samlingen.

20161019_073522.jpg


Merker at jeg i økende grad drømmer om en Grand Seiko, men dette er nok dessverre utenfor budsjett. :(
SARX033 eller SDGM003 er nok mer aktuelle, men er redd for at kompromisset ikke løser den langsiktige drømmen...

Anyways, Seiko representerer for meg kvalitet, inovasjon og ikke minst ekstrem "value for money". Som WIS er du nødt til å ha et forhold til Seiko. ;)
 
Har virkelig fått øynene opp for Seiko igjen. SARBen og Sumoen har jeg hatt i mange år, mens Turtle og Presagen er nye tilskudd til samlingen.

Vis vedlegg 15932

Merker at jeg i økende grad drømmer om en Grand Seiko, men dette er nok dessverre utenfor budsjett. :(
SARX033 eller SDGM003 er nok mer aktuelle, men er redd for at kompromisset ikke løser den langsiktige drømmen...

Anyways, Seiko representerer for meg kvalitet, inovasjon og ikke minst ekstrem "value for money". Som WIS er du nødt til å ha et forhold til Seiko. ;)
Flott samling @boenna_69, orange Sumo er aldri feil:). Spar heller opp til en Grand Seiko, du vil ikke bli skuffet;).
 
Hei.
Har vurdert nytt glass/krystall på noe av mine klokker, også på PADI skilpadda. Har du gått for noen form for AR-coating, eller kun blankt glass? Hva slags lenke kjøpte du fra strapcode? Jeg har endmill varianten på min, og er godt fornøyd. Litt skarpe kanter på låsen, men ellers topp :)
 
Hei.
Har vurdert nytt glass/krystall på noe av mine klokker, også på PADI skilpadda. Har du gått for noen form for AR-coating, eller kun blankt glass? Hva slags lenke kjøpte du fra strapcode? Jeg har endmill varianten på min, og er godt fornøyd. Litt skarpe kanter på låsen, men ellers topp :)

Den har blålig AR.

Lenka er den jeg har lenket til over. Behagelig og med mikrojustering.
 
  • Liker
Reaksjoner: JonA1