Vis oss din Seiko!

Marinemasteren har vært på slankekur og fått skiftet til gummirem istedet for lenke, og det forsvant jammen en god del vekt fra klokken. Føltes skikkelig lett ut på armen nå etter to måneders kontinuerlig lenkebruk. Denne blir nok på en stund :D

19122857656_f1acfdce09_b.jpg
 
Nyeste tilskuddet i Seiko familien min kom i dag :) SRP655 Special Edition, som er 50mm liten. Gleder meg til å ha den med på sin første tur til sørlige strøk allerede neste uke, hvor jeg håper å få et par gullshots av den i sitt rette element.
Mye mulig dette er min tøffeste noensinne!



Med dette tilskuddet er nå 4/8, altså halvparten, av mine klokker en Seiko. Kan ikke si at det er noe som plager meg! 3 av 4 er mekaniske, og er morsomt å ha en Kinetic også. Legger ved fullstendig familiebilde for ordens skyld:

 
Seiko 7A28-7039 produsert i desember 1982 som også er mitt fødselsår og måned. Joda, den er quartz, men til gjengjeld er den den første analoge quartz kronografen som ble produsert. Den holder tiden godt også. Ca +5 sek pr 8 uker er ikke ille på en 32,5 år gammel klokke.

 
For de av dere som har hatt både vanlig sumo og shogun, føler dere at prisdiferansen opp til shogun er verdt det?
 
Ja, jeg mener at Shogun helt klart er verdt prisdifferansen....men jeg har ikke hatt Sumo. ;)

Synes Shogun er en ganske unik klokke, og den kler virkelig ALT av remmer, lenker, NATO, etc.
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann
Har bestilt noe litt større som kommer i slutten av måneden, og da ble denne bestilt fra Higuchi som en ventepølse. For 2400kr inkludert frakt + 600kr i moms så er dette sinnsykt mye for pengene...

Har hatt lyst på sarb033/35 i en lengre tid. Valget falt på 035 med sommerlig kremhvit skive. :D

18762139933_6a8a3c2f68_h.jpg
 
Har bestilt noe litt større som kommer i slutten av måneden, og da ble denne bestilt fra Higuchi som en ventepølse. For 2400kr inkludert frakt + 600kr i moms så er dette sinnsykt mye for pengene...

Har hatt lyst på sarb033/35 i en lengre tid. Valget falt på 035 med sommerlig kremhvit skive. :D

18762139933_6a8a3c2f68_h.jpg

Si ifra når denne skal ut @Kohe321 ;)