Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Jeg bryr meg ikke om EM i fotball, jeg bryr meg ikke om VM i ski, jeg bryr meg ikke om OL - ja i det heletatt bryr jeg meg lite om sport. Men jeg gidder ikke å bruke en kalori på å klage på at det går på TV. Jeg klarer fint å la være å se på det, jeg klarer å scrolle forbi sportsnyheter. Livet går fint videre. Ha en god sommer, alle sammen

Jeg ser hverken sport eller nyheter så er det noen som har grunn til å klage så er det meg!

Er det dette skattepengene mine går til?

Godt å se at det er flere enn meg som her 'hopper'-
Vi som hopper over sportssidene...

8- )
 
Jeg klager ikke på at EM går på TV, men siden dette er en klagetråd så benytter jeg sjansen til å sutre litt over EM:

1: At et EM i 2024 ikke sendes i 4K-kvalitet med minimum 50 bilder i sekundet er uforståelig for meg. Jeg har en Nvidia Shield som bruker AI-oppskalering på "lavkvalitets-innhold" og har skrudd på "såpeoperaeffekten" på TVen når det er kamp. Det er FORTSATT ikke bedre enn hva jeg klarer å få ut av en PL-kamp i 4K via en piratstrøm. Ei heller bedre enn hva VM var. Helt fordømt utrolig. Ikke bare det, de argumenterer med at 1080 med 50 bilder i sekundet gir bedre bildeflyt og at bildeflyt slår kvalitet. Ja, det er et godt poeng, men da burde jo TV2 FAKTISK KLARE å sende det med 50 bilder i sekundet. Noe de "håpte" å få på plass innen gruppespillet var over.

2: Kommentatorene på TV2. Guuuud beeeedre meg! De snakker jo faen meg i clickbait. Det er helt utrolig å høre på! De snakker seriøst som om de var overskriftene på TV2 sine nettsider (Som kniver med Dagbladet om å være norges værste på søplete clickbait-overskrifter). Hvor kommentatorene hos feks NRK eller Sky ville sagt noe sånt som at "Danmark leder til pause og det er god stemning på tribunen!" så kliner TV2 til med "EUFORI I TYSKLAND!!!". Danmark ledet da 1-0 til pause over et lag de var milevis over på FIFA-rankingen. Det er rett og slett forferdelig å høre på. Absolutt lavmål.

3: Selve EM. Med et par hederlige unntak har det ikke akkurat vært noen særlige heftige kamper. Frankrike er i semi og de har klart å komme seg dit på en måte ingen andre lag har gjort før de: INGEN mål fra åpent spill! INGEN! Toppscorer-listen i EM toppes av "Own goal".

Håper noen signerer han der "Own goal", han har virkelig imponert dette EM! Utover det så vil jeg bare si "Its coming home" (Helt til England ryker på straffer).

Dagens oppgulp fra meg. Jeg har sovet 2 timer i natt og er på 4 koppen med kaffe, så ta dette med en klype salt :p
 
«Own goal» spiller jo alle kamper og for begge lag, så det skulle jo bare mangle å være toppscrorer ;) i forrige EM scoret han 11 mål! Og for å holde meg til tråden/sorgene på forskudd: om England eller Frankrike vinner med den triste fotballen de har levert: nei det kan jeg ikke like
 
Spania seiler vel opp som de åpenbare gullfavorittene nå.
Jeg synes EM var god knall helt til sluttspillet begynte. Det var masse god fotball av lag man forventet lite av. Georgia, Romania, Østerrike, Sveits og Tyrkia spiller med en helt annen guts og glede enn de mer blaserte nasjonene som tror de kan spasere seg til finalen uten verken guts eller finesse. EM 2024 for meg har vært de små nasjonenes mesterskap. Å se England, Italia, Belgia og Frankrike har vært en trist sorti. Det ser jo ikke ut som om de gidder engang. Det virker langt større for de små å kjempe for land og ære en playboyene med wags på tribunen og 5-6 mill i ukepenger. De ser rett og slett matleie ut.
 
Jeg savner gladiator kampene...
Da tiden var ikke folk betalt ufattelige summer for å rulle seg på gresset med skrik og hyl.
1000006153.gif
 
Tja, man "spilte" vel, med livet som innsats. Så får det bli et definisjonsspørsmål hva som er "ufattelige summer".
Nå man spiller ikke med livet som innsats, og fortsatt man blir betalt med ufattelige summer.
Hvordan det kan begrunnes, vet jeg ikke.
Der har du min kritikk på temaet.
 
Tror ikke fotball hadde slått an som breddeidrett hvis man ble dyrefôr etter et tap. JM2C
Folk som spiller for livet spiller alltid bedre :LOL:
Nei, egentlig det er pengene som korrupterer sportene som skulle leve på lidenskap.
Seriøst...Jeg så fotball før italienerne råtnet sporten med høy komedie gressrulle grining og skriking (altså begynnelsen 80tallene) og da var det noe annet.
Den lillekylling dritt italienerne kom med, ble desverre en adoptert kultur i fotball.
 
Nye revisjoner av deler som skal inn i eksisterende system med eldre revisjoner. Har jo da såklart forskjellig signal og koblingsdiagram.

"Skal vi se.... I rev 1 er den på pin 2, men siden del X er rev 3 så må dette flyttes til pin 3, så da må konnektoren i del Y pinnes om. Også var det strøm da... Hvor finner jeg den tegningen, skal vi se.... Åja det er blitt gjort endringer fra orignal spec? Åja, +24VDC er nå på pin 1? Som brukte å være signal? Jammen daaaaa så...."

I teorien skal dette funke. Gjenstår å se når man står på et skip utfor kysten av Afrika med 3 forskjellige koblingsdiagram og en svidd kontroller.

Kommer langt med multimeter og rett tunge i rett munn, skal sies :p
 
Folk som spiller for livet spiller alltid bedre :LOL:
Nei, egentlig det er pengene som korrupterer sportene som skulle leve på lidenskap.
Seriøst...Jeg så fotball før italienerne råtnet sporten med høy komedie gressrulle grining og skriking (altså begynnelsen 80tallene) og da var det noe annet.
Den lillekylling dritt italienerne kom med, ble desverre en adoptert kultur i fotball.

Det blir jo litt som pilotene i første verdenskrig. De tyske ble utstyrt med fallskjermer. De engelske fikk ikke. De mente det fremmet feighet.....

8- D
 
  • Haha
Reaksjoner: Hammerfjord
Nye revisjoner av deler som skal inn i eksisterende system med eldre revisjoner. Har jo da såklart forskjellig signal og koblingsdiagram.

"Skal vi se.... I rev 1 er den på pin 2, men siden del X er rev 3 så må dette flyttes til pin 3, så da må konnektoren i del Y pinnes om. Også var det strøm da... Hvor finner jeg den tegningen, skal vi se.... Åja det er blitt gjort endringer fra orignal spec? Åja, +24VDC er nå på pin 1? Som brukte å være signal? Jammen daaaaa så...."

I teorien skal dette funke. Gjenstår å se når man står på et skip utfor kysten av Afrika med 3 forskjellige koblingsdiagram og en svidd kontroller.

Kommer langt med multimeter og rett tunge i rett munn, skal sies :p

Moral: Hvis du slår på strømmen og det ryker; så er det feil.
 
Det blir jo litt som pilotene i første verdenskrig. De tyske ble utstyrt med fallskjermer. De engelske fikk ikke. De mente det fremmet feighet.....

8- D
Engelske Kamikazer.
Når Romerne kom til England, ble de møtt av blåmalte Picter som hoppet på de uten klær eller brynje, for det var feig å beskytte seg i kampen.
 
  • Elsker
Reaksjoner: Grendel
Da vi bodde i Oslo hadde vi ikke plass til putekasse på balkongen. Vær, veistøv og generell neglisjering har ødelagt alle putene i en sittegruppe vi hadde, som nå står lagret i garasjen. Fikk i oppgave å skaffe nye puter hvis den skal tas i bruk. Trodde det skulle bli en enkel affære, men sitter bom (prinsipp)fast.

Betalte 8k for hele sittegruppen en haug av år siden. Bohus mener de skal ha 6k for nytt sett med puter - som er mer(!!) enn å kjøpe hele sittegruppen på nytt, nå som den er på tilbud. IKEA har noen puter som passer nesten og vil koste ~3k, men de er utsolgt på nettlager. Dineputer.no skal ha nærmere 10k for oppdraget.

Kjøpe symaskin og lære å sy selv på Youtube? Gi opp? Scrolle flere nettsider etter puter er ikke aktuelt, tre timer får være nok.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Da vi bodde i Oslo hadde vi ikke plass til putekasse på balkongen. Vær, veistøv og generell neglisjering har ødelagt alle putene i en sittegruppe vi hadde, som nå står lagret i garasjen. Fikk i oppgave å skaffe nye puter hvis den skal tas i bruk. Trodde det skulle bli en enkel affære, men sitter bom (prinsipp)fast.

Betalte 8k for hele sittegruppen en haug av år siden. Bohus mener de skal ha 6k for nytt sett med puter - som er mer(!!) enn å kjøpe hele sittegruppen på nytt, nå som den er på tilbud. IKEA har noen puter som passer nesten og vil koste ~3k, men de er utsolgt på nettlager. Dineputer.no skal ha nærmere 10k for oppdraget.

Kjøpe symaskin og lære å sy selv på Youtube? Gi opp? Scrolle flere nettsider etter puter er ikke aktuelt, tre timer får være nok.
…hva med å være puteløs? :rolleyes:
 
@holmby det hadde vært godt! Dessverre avhengig av å ha noe mellom metall og kropp:
smogen.png



Vi har heldigvis nok møbler ute, men hadde vært fint å fått brukt de ekstra sitteplassene som støver ned i garasjen. Måtte få ut litt frustrasjon etter å ha vært innom Bohus kundeservice, fysisk butikk og trålet nettet i timesvis uten å finne en fornuftig løsning. o_O
 
  • Liker
  • Trist
Reaksjoner: Grendel og holmby
I teorien skal dette funke. Gjenstår å se når man står på et skip utfor kysten av Afrika med 3 forskjellige koblingsdiagram og en svidd kontroller.

-Og så begynner moroa når kunden, år senere, oppdager at de har en gerät i spare, gjerne fra en annen båt og med uvisst opphav, som de så i panikk smeller inn i anlegget 'ditt' mens de har styggen på ryggen, hvorpå det blir røyksignaler.

Oh happy day.

Om noen noensinne skulle finne på å skrive biografi om meg, bør tittelen bli 'Øøøh. Lukter det litt svidd her, nå?'
 
  • Haha
Reaksjoner: Apekatt87