Øl

En stund siden sist jeg postet noe i denne tråden. Uansett, her er et lite utvalg av det jeg har drukket i det siste:

CAP Exciter IPA

Et sambeid mellom et svensk og et amerikansk bryggeri mener jeg å huske. En helt grei IPA, men ikke noe mer.

Satan Gold & Delirium Tremens

Delirium Tremens er vel kjent for de fleste. Satan Gold er av samme kaliber, men må si jeg foretrekker førstnevnte.

Widmer Brothers Falconer's IPA

Har drukket denne før og den er nok en av favorittene mine blant IPA.

Brooklyn Brewery Local 1 & Local 2

Jeg var god i farta da disse kom på bordet. Dessverre husker jeg ikke så mye av hvordan de smakte. Husker bare at jeg likte den ene bedre enn den andre...

Brew Dog Hardcore IPA & Paradox Grain

Liker Punk IPA ganske godt, men denne er bare enda bedre!
Paradox Grain er en skikkelig god og sterk (15 %) imperial stout. Kan anbefales, men én holder!

Oud Beersel Bzart Lambiek

Belgisk surøl. Like dyr som en billig Champagne, og slett ikke så verst. Veldig forfriskende øl.

Haandbryggeriet Tornerose

Øl med kirsebærsmak. Nothing special...

Voss Bryggeri Fandens IPA

Nok et "samarbeidsbrygg". Denne gangen mellom Voss Bryggeri og Lervig. Denne ga ikke mersmak dessverre.
 
Koser meg med denne ikveld. Kona jobber ekstra, kanskje kikke på us masters etterhvert.

6200982e5e86d26e9abefe4fb70f5e7b_zps060ccabd.jpg
[/IMG]
 
På tide med en liten oppdatering igjen:

Boulevard Brewing Company Double-Wide IPA - En god IPA, men ikke verdt (pol)prisen. Kjøp heller Kinn Vestkyst.


Westmalle Tripel - Belgisk kvalitetsøl. 'Nuff said.


Barcelona Beer Company Cerdos Voladores - En spansk IPA. Langt fra den beste jeg har smakt.


Founders Brewing Company Centennial IPA - Husker dessverre ikke hvordan denne var pga høy promille.


Mikkeller Nelson Sauvin Single Hop IPA - Ahh, denne var digg den!


Haandbryggeriet Humlekanon - En god IPA med 160 IBU (!) som nå selges på OSL.


Nørrebro Bryghus Bombay Pale Ale - En god IPA. Kan anbefales.


Og til slutt et par "champiser" som neppe trenger videre intro.
 
Redigert:
20140510_175734.jpg


Tester en Nøisom craft beer på hytteterrassen idag. Absolutt en god øl. Litt mild smak, så lettdrikkelig. God humlesmak.

Testet også birdy birdy nam nam fra samme bryggeri igår. Den skuffet, da den var ganske bitter og veldig kort smak.
 
Skudd i mørket: Noen som skal selge, eller vet om noen som skal selge en Speidel Braumeister 50L? Vi er 3 kamerater som lurer på å utforske hjemmebrygging å skulle hatt en slik en, må vel vær en og annen som står å støver ned? :)
 
Brygget en batch på 50 liter IPA for ca. 14 dager siden, så det begynner å nærme seg flasking nå. Brukte en speidel braumeister som en av velferdsgruppene på jobben har handlet inn. Gjenstår å se hvor vellykket eksperimentet var ettersom det var første gang vi prøvde oss på hjemmebrygging.
 
Har handla inn ein Beer Brew 30 saman med ein kamerat. Ventar no på at den skal koke seg ferdig. Er på batch to. Den første var ein weissbier for å lære prosedyren. Klar for tapping på flaske om omlag ei veke. Dagens batch er ein IPA. Den er klar for servering om 4 veker. Fantastisk kjekt med heimebrygg :)
 
Har handla inn ein Beer Brew 30 saman med ein kamerat. Ventar no på at den skal koke seg ferdig. Er på batch to. Den første var ein weissbier for å lære prosedyren. Klar for tapping på flaske om omlag ei veke. Dagens batch er ein IPA. Den er klar for servering om 4 veker. Fantastisk kjekt med heimebrygg :)
Alltid litt skrekkblandet fryd involvert når man skal prøve noe slikt for første gang. Mange potensielle skjær i sjøen.
Ringte kompisen min i går, og han bekreftet at IPAen vi laget har fått karbonert skikkelig, og er klar for å konsumeres.

Blir to batcher til på 50 liter hver i løpet av sommeren. Kunne tenkt meg å lage en Two Captains clone, og kanskje en Lervig Lucky Jack clone.
 
Blir to batcher til på 50 liter hver i løpet av sommeren. Kunne tenkt meg å lage en Two Captains clone, og kanskje en Lervig Lucky Jack clone.

Jeg har lagd den Lucky Jack-kopien som Bryggselv har (et sett hvor korn og humle er ferdig oppveid) - og den blir nok definitivt å gjøre flere ganger. Meget bra.