Først ut var en Amager Rugporter. 500ml flaske. 8,5%. Kjøpt på polet i Valkendorfgaten i Bergen.
Denne var ikke så juicy som jeg regnet med, men mørk og fin i glasset. Offwhite farge som holder seg ganske bra. God lukt. Ganske metallisk i smaken, brent kaffe, ristet loff (åhh), kakao og annet godt. Snadder. Denne likte jeg.
Så prøvde jeg en Westons Wyld Wood Organic Cider. 500ml flaske. 6,5%. Vikapolet i Oslo.
Gylden farge i glasset. Pittelitt frus langsmed glasset. Lett og frisk i nesen. God epleduft iblandet litt lime/siron. I munnen var den ikke helt som forventet. Smak av nedfallsfrukt, en anelse bitter, litt tynn og vannete. Men egentlig ganske lett å drikke Ikke verdt de 55 kronene eller så polet tar. Hadde vel forventet mer.
Nøgne Ø Imperial Stout Barrel Aged. 250ml flaske. 9%. Kjøpt på Vikapolet i Oslo.
Ganske bra, men ikke sånn veldig fan av øl som har vært i fat hvor det har vært annen drikke. Noen få Brew Dog øl i whisky serien er unntaket. Og Hoppin frog.
Flott i glasset. Skikkelig motorolje, lysebrunt skum, som gradvis legger seg og blir kun en ring lang veggene.
Ganske fruktig lukt, brent, kaffe, sjokkis, treverk, sprit, noe syrlighet.
Den vanlige NØ Stouten er bedre enn denne. Fatpreget drar feil avsted for meg. Den runde, gode smaken til originalen mangler.
Tror det blir med denne ene.