Baselworld 2016 - 17-24 mars!

Det var som faen. Eller?

Hvis 112K er riktig, så presses bruktprisen ned

Hvis indikasjonen tidligere på 130-140K for ny modell viser seg å være riktig - så beveger nok ikke bruktprisene seg på 116520 spesielt mye. :)

130 minus 10% gir jo 117K, så det er jo to prisbilder her. MSRP og hva man kan få den for.
 
Har da endt på at det ikke er noe som frister i alle endringene som kom i år. Positivt overrasket over alt som kom fra Rolex. Hadde ikke forventet mange lanseringer.

Men, lykkelig uten å måtte bestille noe nytt.
 
Redigert:
Kjenner jeg er småskuffet over dagens lanseringer... Mye "nesten" for min del, men..

For sikkerhets skyld; alt fra Rolex er lansert?

Jeg synst det var mye bra! Hadde toppet seg med coke også! Ser det er litt delte meninger, lurer på hva folk skulle sett mer av? En del håpet vel på bluebear også, vertfall om man googler rolex 2016 basel :cool:
 
Kjenner jeg er småskuffet over dagens lanseringer... Mye "nesten" for min del, men..

For sikkerhets skyld; alt fra Rolex er lansert?

Jepp, dette skal være alt.

Personlig venter jeg spent på å se hva Seiko og Oris vil lansere, i tillegg til å se hva mer Glycine kommer med. Ofte spennende nyheter som pipler ut etter at de store attraksjonene har gått nyhetsrunden. :)
 
Redigert:
Uansett om prisen blir 112000,- på den nye Daytonaen, så er jeg ikke redd for bruktprisen på 116520.
Hvis 116520 fases ut så er det ikke lenge før den er oppe i samme pris som 116500 på bruktmarkedet.
Å om litt lenger tid så tar 116520 igjen 116500 i brukt pris.
 
  • Liker
Reaksjoner: Gin, time og Genta
Jeg synst det var mye bra! Hadde toppet seg med coke også! Ser det er litt delte meninger, lurer på hva folk skulle sett mer av? En del håpet vel på bluebear også, vertfall om man googler rolex 2016 basel :cool:

For min del skyldes nok skuffelsen en blanding av høye forventinger og veldig urealistiske fantasier :rolleyes: Men jeg liker nok best det jeg har sett fra Tudor, og gleder meg til å se hvordan Black Bay 36mm ser ut i virkeligheten!
 
  • Liker
Reaksjoner: Fitzgerald
Synes Omega var litt så-som-så i år. Nye POen er jeg litt usikker på, mulig at jeg trenger en stund på å venne meg til de oransje detaljene og at den vil vokse mer på meg over tid. Kan jo være en skikkelig frisk sommerklokke dette.

Favoritten er uten tvil den limiterte blå Speedyen.



Jeg tror litt av problemet er at remmen til POen gir meg racing-vibber, og at identiteten til klokken dermed virker litt forvirret?
 
  • Liker
Reaksjoner: FMS og EspenK
Jeg liker veldig godt den 36mm Hertagen fra Tudor. Jeg synes Tudor har gjort mye bra lenge, og ble veldig ivrig da Rangeren ble lansert for et par år siden. Men den er jo altfor stor! Den nye BB-en, derimot. Ser lovende ut.
grid-m79500-0001-fb1.png
 
Veldig trivelig at Tudor lanserer en BB i 36mm. Min eneste innvending er den sorte ringen mellom urkassa og krona. Samme som på de større modellene, men har den en funksjon? Utover å la krona stikke unødvendig langt ut, da..
 
Jeg liker veldig godt den 36mm Hertagen fra Tudor. Jeg synes Tudor har gjort mye bra lenge, og ble veldig ivrig da Rangeren ble lansert for et par år siden. Men den er jo altfor stor! Den nye BB-en, derimot. Ser lovende ut. Vis vedlegg 4410

Den er unektelig flott, men jeg får litt følelsen av identitetsforvirring med denne også. Er det en dykkerklokke uten bezel for tidsmåling, eller en "field watch" ala Ranger/Explorer men med kassen og skiven til en dykkerklokke?

Den blir liksom begge deler samtidig, og faller dermed litt mellom to stoler for min del.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Vegard
Synes Omega var litt så-som-så i år. Nye POen er jeg litt usikker på, mulig at jeg trenger en stund på å venne meg til de oransje detaljene og at den vil vokse mer på meg over tid. Kan jo være en skikkelig frisk sommerklokke dette.

Favoritten er uten tvil den limiterte blå Speedyen.



Jeg tror litt av problemet er at remmen til POen gir meg racing-vibber, og at identiteten til klokken dermed virker litt forvirret?
Jeg syns både Speedmasteren og Planet Ocaean ser flotte ut, liker det orange på Bezelen jeg. Skikkelig frisk sommer klokke det der.
Bare synd at den er så altfor tykk. Planet Ocean gjorde seg bedre med det noe slankere 2500 verket.
 
Jeg syns både Speedmasteren og Planet Ocaean ser flotte ut, liker det orange på Bezelen jeg. Skikkelig frisk sommer klokke det der.
Bare synd at den er så altfor tykk. Planet Ocean gjorde seg bedre med det noe slankere 2500 verket.

Helt enig.
 
Jeg syns både Speedmasteren og Planet Ocaean ser flotte ut, liker det orange på Bezelen jeg. Skikkelig frisk sommer klokke det der.
Bare synd at den er så altfor tykk. Planet Ocean gjorde seg bedre med det noe slankere 2500 verket.
Ut fra den videoen ser det jo ut som om den er enda tykkere enn dagens 8500 PO. Jeg likte min godt men den er helt på smertegrensen mtp tykkhet
 
For min del så har Tudor vist mye bra, spesielt 36mm. Liker også oppdatert Explorer (skulle bare vært mindre). Tonaen har jeg et litt ambivalent forholdt til akkurat nå. Virker litt vel fashion, og jeg setter mer pris på den gamle. Denne gangen så synes jeg faktisk den sorte er penest (har alltid likt den hvite). Omega har skuffet for min del. Eneste som jeg virkelig kunne tenkt meg (hittil) blir FOIS Speedmasteren. Den synes jeg virker helt fantastisk kul.