- Medlem
- 30. juli 2014
Kjøp en LNIB No date sub for rett under 50k. Da har du i alle fall en flott alroundklokke du kan bruke til alt som du ikke taper penger på. Alterantivet er en litt eldre date modell eller legge noen tusenlapper til i potten for en LNIB.
Mye penger taper du uansett ikke på disse, har vanskelig for å tro at bruktprisen på Rolex Submarinere skal gå i dass over natta
Forøvrig er klokkeinteressen den billigste interessen jeg har hatt de siste årene. Penger kommer jeg til å bruke på ting jeg har lyst på uansett, klokker er jo i særklasse den hobbyen jeg har hatt som har vært mest økonomisk. Tenker med grøss på alle de 80k pluss syklene som står og samler støv i garasjen, speilreflekskameraene eller bilene jeg har hatt osv. som har vært rene pengesluk.
I år tar jeg fram den gamle Cerveloen når jeg skal på sykkeltur, bruker samme Garmin GPSen med lavoppløslig skjerm, kameraet jeg kjøpte i 2013 holder i massevis og jeg kjøper heller en sub for pengene jeg har spart. Så sier jeg til dama at jeg aldri har vært mer fornuftig når hun spør om jeg har kjøpt meg ny klokke.
Det er der jeg befinner meg også, jeg tror jeg har brukt for en splitter ny Rolex Sea Dweller i PC-komponenter gjennom de siste fem årene, som er halvert i salgsverdi nesten det øyeblikket du går ut av butikkdøra (eller henter pakkene på posten). Sykler også, der er verditapet formidabelt. Når det gjelder foto, er min erfaring at de er kamerahusene du taper på. Linsene mine har holdt seg greit i verdi, basert for hva de går brukt for nå.
Jeg har vært hos Bjerke i dag, og prøvd hhv Rolex Submariner, Rolex Sea Dweller og Panerai PAM 312. I forhold til min smak holder jeg en knapp på PAM'en fortsatt, men SD var en behagelig overraskelse. Den har tyngde og mer presence enn sub'en. Synes jeg da.