Bilsnakk

Tenk å hatt denne med den kmstand idag:love:
Rub it in!
solgte denne 993 C2 manual uten luke og radio for peanøtter i 2004… hulk!
1A17E973-6DDA-4F57-88D0-28FCB0475C6D.jpeg
 
Jeg kan skyte inn at antallet 911 på markedet har eksplodert siden starten på dette året.
Det er et tegn på at prisene skal ned.
Jeg kan nevne at det var 0 GTS 991-992 til salgs i ca 1 år frem til det «eksploderte» i våres/sommer.

Jeg hadde sittet på gjerdet frem til vinteren er her og lagt inn skambud på et par 991 modeller.
Jeg ville personlig gått for 4s/GTS da det er mye mer moro for pengene. GTS er ofte priset likt som 4s når du regner inn utstyr, men mye bedre satt opp mtp understell etc.
Finner du en cab så er det kanskje enklere å selge til våren til en hyggelig pris.

Det var ingenting å hente på import på de modellene når jeg sjekket i fjor. Nå er vel regnestykket enda dårligere.

Jeg har ikke så mange andre gode kandidater men jeg er veldig svak for Jaguar F type (4x4) eller Mercedes AMG GT.
Ingen av de er gode på verditap, men jeg har en mistanke at det finnes en del AMG GT der ute som er høyt belånt. Så det kan være noen kupp ila vinteren.
Ser den! 147 stk 911(991 og 992) på Finn i dag. Med litt tålmodighet kan det bli kjøpers marked I løpet av vinteren.
 
  • Liker
Reaksjoner: gullet og Todda
Jeg kjøpte en Patek 5711 med hvit skive for 175'. Synes den var så kjedelig og måtte selge den med tap for å bli kvitt den igjen..Dette var vel i 2014-15
 
Og jeg solgte denne for godt under 200 000 i 2007 :cry: 1987-modell med G-50-girkasse. Den beste, klassiske Porsche, mener i alle fall jeg. Den hadde originalt Fuch-felger, men de ble solgt før jeg kjøpte den. Jeg hadde ikke klart å finne en vinterlagringsplass, og så endte jeg opp med å selge den. Nå ser jeg at den har vært avregistrert siden 2010. Håper eieren har den på et tørt lager et sted.

Nå kunne jeg godt tenke meg en 997, men det blir nok med drømmen. Jeg sliter nok med å gå med Sea-dwelleren om jeg ikke skal komme i en Porsche også. Ikke til forkleinelse for de som gjør det. Det er bare ikke meg.
911-2.jpg
911_1.jpg
 
Noen som kjenner en pålitelig sveiser på Østlandet som kan sveise kanaler på en boble?
De To jeg har hatt dialog med hittill har gitt med hodebry og grå hår!
 
Jeg er i ferd med å gi helt opp og bestille en ID.Buzz. Hvorfor kan ikke noen morsomme fabrikanter lage en bil med god nok bakseteplass til tre barn, med enkel aksess og noenlunde bagasjerom? Jeg nekter å kjøre Model X, og alle andre har trange drittbakseter.

Har iX i dag, men blir rasende hver eneste gang alle tre barna skal ut eller inn fordi det er umulig å komme til på en god måte.
 
Jeg er i ferd med å gi helt opp og bestille en ID.Buzz. Hvorfor kan ikke noen morsomme fabrikanter lage en bil med god nok bakseteplass til tre barn, med enkel aksess og noenlunde bagasjerom? Jeg nekter å kjøre Model X, og alle andre har trange drittbakseter.

Har iX i dag, men blir rasende hver eneste gang alle tre barna skal ut eller inn fordi det er umulig å komme til på en god måte.
Har en kompis med samme «problem» (les 3 barn).
Han endte opp NIO og er veldig fornøyd. Prøvd den?
 
Jeg er i ferd med å gi helt opp og bestille en ID.Buzz. Hvorfor kan ikke noen morsomme fabrikanter lage en bil med god nok bakseteplass til tre barn, med enkel aksess og noenlunde bagasjerom? Jeg nekter å kjøre Model X, og alle andre har trange drittbakseter.

Har iX i dag, men blir rasende hver eneste gang alle tre barna skal ut eller inn fordi det er umulig å komme til på en god måte.


Model Y Performance? Jeg byttet fra IX til en slik og den har merkbart bedre plass en IX i de fleste bauger og kanter.
 
Jeg er i ferd med å gi helt opp og bestille en ID.Buzz. Hvorfor kan ikke noen morsomme fabrikanter lage en bil med god nok bakseteplass til tre barn, med enkel aksess og noenlunde bagasjerom? Jeg nekter å kjøre Model X, og alle andre har trange drittbakseter.

Har iX i dag, men blir rasende hver eneste gang alle tre barna skal ut eller inn fordi det er umulig å komme til på en god måte.

Ioniq 5 går vel for å ha god plass i baksetet...
 
Har en kompis med samme «problem» (les 3 barn).
Han endte opp NIO og er veldig fornøyd. Prøvd den?

Ikke prøvd, men sett på uten å like det jeg har sett. Burde kanskje ta en titt til.

Model Y Performance? Jeg byttet fra IX til en slik og den har merkbart bedre plass en IX i de fleste bauger og kanter.

Ja, har vurdert Y, sitter dog langt inne med Tesla etter å ha hatt det 2014-2022. Får kanskje ta en vurdering til!
 
Ikke prøvd, men sett på uten å like det jeg har sett. Burde kanskje ta en titt til.



Ja, har vurdert Y, sitter dog langt inne med Tesla etter å ha hatt det 2014-2022. Får kanskje ta en vurdering til!


Verdt å merke seg. Y fra Berlin har merkbart bedre fjæring enn fra Kina. Hele familien slipper nyrebelte slik man måtte ha før. Fortsatt ikke IX-komfortabelt, men på god veg til "normal bil" følelse
 
  • Liker
Reaksjoner: kvasbo
Jeg er i ferd med å gi helt opp og bestille en ID.Buzz. Hvorfor kan ikke noen morsomme fabrikanter lage en bil med god nok bakseteplass til tre barn, med enkel aksess og noenlunde bagasjerom? Jeg nekter å kjøre Model X, og alle andre har trange drittbakseter.

Har iX i dag, men blir rasende hver eneste gang alle tre barna skal ut eller inn fordi det er umulig å komme til på en god måte.
Hva med EQV? Mercedeskvalitet og komfort, samt masse plass. Og elektrisk.