Bilspotting

Spottet denne lekkerbisken i Vollen på St.Hans aften.
40cb520b698633a2c53b7760fd124bbb.jpg
 
Takk!! Kunne ikke sagt det bedre selv!
Panamera, Cayenne og nå Macan(hva er det for navn??) er forurensing av Porsches gode navn og rykte, og egnes best som ilestein for båten..
Like meningsløs som Tesla rett og slett! :mad:

Du har logisk nok misforstått meningen med Tesla om du synes den er meningsløs. De fleste bilentusiaster liker faktisk Tesla, du må bare ta den for det den er.

Men det var ikke det jeg skulle si. Hva med Cayman S da? i følge flere en bedre bil enn 911… Et slags arbeidsuhell fra Porsche :rolleyes:
 
Hva gjelder Tesla(annet enn at det er en overpriset bil #2) er det en annen skål, og jeg er i for godt humør til å begynne den raljeringen :rolleyes:

Cayman S har jeg og hørt mye lovord om, og som kjent - ingen regel uten unntak. Selv syns jeg 911 Turbo fra sent 80-tall og tidlig 90-tall er noe av det flotteste å få tak i. Men for all del, dette er min smak hva Porsche angår, og andre skal få lov til å ha ulik mening der :)

Vi dropper Tesla-diskusjon, er nok ganske uenige der :)

Enig med deg. Liker best før 1970 og siste utgaven, og selvsagt høydepunktet i mellom, 993. De før 993 er fine også så lenge de holdes enkle og originale. Mange voldtatte Porscher rundt om kring... Men uenig i at Panamera er styggedom, men jeg har jo også et ganske åpent sinn for bil, ikke så veldig fundamentalistisk :eek: Synes Panamera er en flott bil, og den har et marked. Jeg har to mye bedre kandidater til meningsløse biler, både estetisk og praktisk: Bmw X4 og X6 ;)
 
Jobbet i byggevarehandel i flere år når jeg studerte og der var det en flittig kjøper som eide en BMW X6. Større og mindre praktisk bil skal du lete lenge etter!
Bagasjerommet er mindre enn på min Mazda 626, og rommet akkurat 8 sekker med jord.


Ang. Panameraen så er standard versjon litt kjedelig og rar, men med en gang det kommer en spoiler bak så får den et helt annet preg over seg.
(litt mer enn kun spoiler på denne riktignok)
clutchd-com-hofele-porsche-panamera-1.jpg


Men nok OT.

Spottet en Ferrari Dino 308 GT i garasjen under bygget der jeg bor. Hadde dessverre ikke telefon med meg, men tilsvarende bil som avbildet under.

modelpicture.php
 
Redigert:
Re:porsche

Så en Iroc styla 73 carrera igår og må bare få si at de siste 4? generasjonene med 911 (fra 996 og frem) bare blir komiske i forhold. Dimensjonene og proporsjonene på de gamle modellene er fantastisk mye bedre, ikke annet å si :)
 
Så denne flotte saken utenfor Jula i Sandvika.
Tw2C0pC.png

Et lite søk sier at det er en DAX 427 Cobra, en flott replica. Sikkert en helt vanvittig lyd.

For to uker siden hadde jeg Jaguar E-Type foran meg på Nordstrand.
OpxRh56.png

Rett etter at bilde ble tatt rullet det inn en sort Audi S8 fra høyre.
 
Lå bak en tøff, rød Mustang med veltebur idag opp Rælingstunnellen hvor den testet en del drag. Digg lyd! Kommer nok til å spotte det meste som har blitt laget i USA senere idag også.
 
Jobbet i byggevarehandel i flere år når jeg studerte og der var det en flittig kjøper som eide en BMW X6. Større og mindre praktisk bil skal du lete lenge etter!

Det er jo det som gjør den så forbanna tøff! En skikkelig fuck u bil, jeg digger det i hvertfall.
 
Så denne på vei nedover mot Sørlandet. I mine øyne, en kul bil man ser for sjeldent i Norge...



 
Har de siste dagene spottet et ukjent antall Aston Martin, Bentley, Rolls Royce, Jaguar og Range Rovers:) Mon tro hvilket land jeg ferierer i?
 
Hos venner i Göteborg idag. Sist jeg møtte han kjørte han en VW Lupo,
nå gikk det i denne 1M Coupéen:
62T4tyc.jpg

Skal være på 340hk, prøvde den på en liten tur, artig sak selv for en bilnovis som meg
 
Spottet en kollegas 1962 MG B idag.

IMG_8513_zps0e4ca9be.jpg


Med en morsom rattmontert Hanhart split-second kronograf.

IMG_8501_zps5071fe71.jpg


....et oppsett han selvfølgelig er påtvunget av meg:cool:
 
På vei til Glashütte forrige uke møtte jeg denne Trabanten på vei ut fra Dresden.



dagen etter litt lenger sør, 991GT3, desverre utilgjengelig som 'Porsche Drive' for en time..

 
Redigert: