Dagens middag

Digg. Høres bra ut.
De lærde strides (har jeg inntrykk av) på rødt kjøtt. Om man skal brune i panne eller med gassbrenner.
 
Dagens middag, konas hjemmelagde nudle suppe, blir ikke bedre (etter min mening) :) Passe spicy, stått hele formiddagen og kost på komfyren, masse smak. Nytes med en kald pils.

97d7b7be89c4cad11a83d944d76af4fd_zps932ac802.jpg
 
Dagens middag, konas hjemmelagde nudle suppe, blir ikke bedre (etter min mening) :) Passe spicy, stått hele formiddagen og kost på komfyren, masse smak. Nytes med en kald pils.

97d7b7be89c4cad11a83d944d76af4fd_zps932ac802.jpg


Ligner veldig på thai nudle-suppe? Du har vel ikke tilfeldigvis oppskriften? :)
 
Ligner veldig på thai nudle-suppe? Du har vel ikke tilfeldigvis oppskriften? :)

Tror det smaker likt, @tommyh.

Har ikke noen fast oppskrift. Viktig er å koke kjøtt/bein lenge slik at alt kraft kommer ut, kona bruker ribbe (!) eller oksehale for luksus varianten. Siden er det litt gulrøtter, tofu, sitrongress, litt purre, varierer med hva vi har. Smaksett med litt fiskesaus. Koke lenge på svak varme er viktig :)
 
Redigert av en moderator:
Foto0228_zps13898ea4.jpg

(Telefonen min gjør pølsene grønne)

Foto0227_zps1faca1fc.jpg


Dagens grillings bestående av burgere med hjemmelaget glaze (sukker, pepper, salt, honning, sennep og ketchup) og chili-pølser!
 
To slike til frokost på onsdag på den nye gassgrillen.

Butikkkvernet kjøttdeig fra Ultra. Gode hambugerbrød, skikkelig ketschup, norsk asparges og paprika gjorde susen. Sierra Nevada Tornado IPA til.


P1160578_zps3c7925d2.jpg



Kaffen på bildet ble for tynn, så den ble helt ut.
 
Redigert:
Gårsdagens middag må være noe av det mest fantastiske man kan få i Norge! Kvelden ble tilbrakt på Vianvang hos Arne Brimi. Kan anbefales til alle osm er lidenskapelig opptatt av god mat :) Fikk smake på så mye at jeg dropper å legge ut hele lista her, men et lite bilde av dessertbordet:

10458870_10154304522640254_7528288625544488502_n.jpg
 
Redigert:
Denne kom på døra forrige dagen og ble testet på entrecote idag. Resultatet var veldig bra, så denne kommer til å bli brukt mye framover :)

984159_10154316056985254_7827652912917293234_n.jpg
 
Kult! Gratulerer! Jeg har 5 KG med svinenakke som går i Sous Viden straks. Blir pulled pork til grillfest på fredag.

Lagde også BBQ saus, ble rett under 1L så håper det er nok.









Prøvesmakte BBQ sausen nå og synes den ble litt for søt. Hmmm, får justere den litt med whisky og tomatpuré.
 
Redigert av en moderator:
Hvor mange timer og ved hvilken temp kjørte du nakkene? Neste som skal testes hos meg er også pulled pork!

Har blitt helt forelsket i den nye sirkulatoren og den får kjørt seg omtrent hver dag.
Her er laks kjørt på 48 grader i ca 25 min. Perfekt konsistens og masse smak. Tilbehør er risotto med tomat og sjalottløk, grillet asparges og sjampinjong.

20140705_174251.jpg


Fikk med meg denne boka fra Vianvang
20140705_165930.jpg


Måtte jo derfor teste en oppskrift. Sabayonne laget på gravenstenssaft og geitost. (ble ikke helt rett konsistens så må prøve igjen)
1404577772025.jpg
 
Enklere kan det nesten ikke lages... Pasta kokes, scampi og fersk spinat får et par minutter (knapt) i stekepanna (med smør i) ;)
... og en god hvitvin i glasset...
IMAG0186_zps4fb94c49.jpg
[/URL][/IMG]
 
50$ avslag. Fremdeles litt dyr frakt, men jeg slo til.

Da ryker den andre. Kommer for salg :)

 
Takk for tipset. Da er den bestilt.
Ble litt usikker på om jeg hadde valgt riktig, da jeg så at en annen variant hadde bluetooth-kommunikasjon med telefon. Kanskje ikke noe stort tap men...
 
Takk for tipset. Da er den bestilt.
Ble litt usikker på om jeg hadde valgt riktig, da jeg så at en annen variant hadde bluetooth-kommunikasjon med telefon. Kanskje ikke noe stort tap men...

Bare hyggelig.

Den som har BT er ikke på tilbud. Den har også lavere kapasitet mtp. varmeeffekt og vannmengde. Tror ONE er riktig valg :)
 
Her ble jeg nysgjerrig, men kunnskapen strekker ikke til. Her tilberedes maten i ziplock bags/vacuumpakka poser?

Dette har jeg jo vært borte i når det har vært snakk om oppvarmingmen på videoen fra Anova så tar hun på filmen først kjøttet i poser, oppi med Anova'en. For deretter å steke dem etterpå?

Da datt jeg av gitt.