Dagens trening

Joggetur på meg i kveld. Kjørte styrke her om dagen. 10x100 i benk på første serie. Bare 8 på neste. Trenger en spotter så jeg kan dra de siste par repsene ut.
 
Ikke enig. Men du har bedre resultater å vise til enn meg ;)

He he! Mente ikke å være kategorisk her, men for de som ikke har trent mye, vil det av og til være en fordel å "isolere" øvelsen slik at man bygger den muskelgruppen man er ute etter. Min erfaring er at jeg får bra pump av å kjøre benk ganske strikt. Men det finnes nok av folk med store mugger som jukser som fy i benk :)

Enig (så lenge vi mener hele foten nedi) :)

Ja, jeg mener fotsålen skikkelig i gulvet. Husker fra min tid som aktiv at noen brukte sko med stor såle som var skåret skrått :) så ikke veldig macho ut :)
 
Apropos benkpress: Personlig så har jeg opplevd ganske god effekt ved å ha ca 50% av fotsåla i bakken ved start, for så å "drive" hælene ned mot gulvet under løftet for å få mest mulig trykk. Rumpe og skuldre er selvsagt i benken hele tiden. Har dog redusert buen i ryggen noe, merka at den satte pris på det :)
Men akkurat nå liker jeg uansett bøy og mark bedre enn pressøvelsene.
 
For å bygge bryst: kjør tungt med ryggen i benken og bena opp. For å løfte maks: spenn deg opp, ved å ligge i bue. Bena nedi så langt bakover som mulig, rumpa ned, svai maksimalt i ryggen. Finn ut om det er bryst eller triceps du er sterkest i, og juster bredden på grepet ditt etter det :) lykke til :)

Dang! Pers på 130 helt flatt uten teknikk (@87kg). Hva kunne jeg klart på den måten du beskriver?
 
[video]http://m.youtube.com/watch?v=uO_jfEk-adw[/video]

Inspirasjon gutta, sinnsykt imponerende!
 
Dang! Pers på 130 helt flatt uten teknikk (@87kg). Hva kunne jeg klart på den måten du beskriver?

Helsiken. Du er sterk til å være en liten mus ;)

Nå fikk jeg lyst å prøve selv. Har ikke tatt benk med stang på sikkert ti år, bare manualer (siden det er det jeg har tilgang på).
 
De fleste har vel sett denne, men fortsatt motiverende

[video=youtube;MZHHucpWgII]http://www.youtube.com/watch?v=MZHHucpWgII[/video]
 
Helsiken. Du er sterk til å være en liten mus ;)

Nå fikk jeg lyst å prøve selv. Har ikke tatt benk med stang på sikkert ti år, bare manualer (siden det er det jeg har tilgang på).

he he. max løftet er ikke spes bra. jeg var mer fornøyd med 46 * 85 kg. men dette ligger altså ca 12 år tilbake i tid. :cool:
 
he he. max løftet er ikke spes bra. jeg var mer fornøyd med 46 * 85 kg. men dette ligger altså ca 12 år tilbake i tid. :cool:

Tja, jeg syntes du er RÅsterk når du løfter 130kg på så lav kroppsvekt (og i tillegg mest fører løpeturer og tennis som dagens trening her ;))

Det er veldig individuelt hva man "tjener" på god teknikk og oppspenning, men helt klart noen kg til.
 
Hvem bryr seg vel om man løfter 100 kg eller 150 kg?

Det er på beachen i sommer det skal avgjøres, derfor jeg bare trener for å bygge :)

Pain is temporary, good looks is forever :cool:
 
Da ble det mer fokus på teknikk i dag og 100 kg i benken gikk veldig fint!
 
Hvem bryr seg vel om man løfter 100 kg eller 150 kg?

Det er på beachen i sommer det skal avgjøres, derfor jeg bare trener for å bygge :)

Jeg er forsåvidt enig med deg i at man ikke nødvendigvis skal kun se på tall alene, men man ser nok forskjell på en som repper ut på 150 over 100.. ;)

Grattis Mathfjeld!
 
7 km rolig jogg i går. Deilig i pent høstvær.

Mandag ble det 1,5 time basket. Gjorde et slags comeback for noen uker siden, etter at jeg la opp for 11 år siden (!). :D Blir neppe noen kamper på meg om de ikke er desperate etter folk, men treningene er et fint alternativ til jogging/spinning ol. Tungt!