Den o' store Omega Speedmaster-tråden

Pass på og hold ene hånden over låsen mens du mikrojusterer. Det er ganske irriterende hvis du glipper og baretten fyker veggimellom. Presterte å gjøre det to ganger på rad da jeg skulle mikrojustere låsen på SKX-en. Andre gangen fant jeg den ikke igjen og måtte ut og kjøpe ny...
 
Er vel ett hakk hvis jeg ikke husker feil.

Stemmer, to mulige posisjoner på den originale låsen. Antar det er sånn på den nye lenken også, innbiller meg at det bare er skrudde ledd som er forskjellen på ny og gammel lenke.
 
Hvordan rengjør dere speedmasteren? Trodde det var mulig å vaske med en myk tannbørste, litt Zalo og skylle under springen, men selgeren på Bjerke anbefalte ikke det. Tåler ikke urkassen noe vann?

Jhakon
 
Hvordan rengjør dere speedmasteren? Trodde det var mulig å vaske med en myk tannbørste, litt Zalo og skylle under springen, men selgeren på Bjerke anbefalte ikke det. Tåler ikke urkassen noe vann?

Jhakon

Den er gitt for 5atm/50m men jeg fikk min testet til dobbelt trykk med suksess.
Man rengjører den med en fuktig klut: Varmt vann bare på kluten.
Unngå zalo eller sterke vaskemidler fordi det kan angripe pakningene.
Er den full av klissete greier kan du bruke litt nøytral såpe på kluten og rengjøre det bort med fuktig klut igjen.
 
Redigert:
Stemmer, to mulige posisjoner på den originale låsen. Antar det er sånn på den nye lenken også, innbiller meg at det bare er skrudde ledd som er forskjellen på ny og gammel lenke.

Det stemmer! Den nye lenken har to posisjoner. Personlig syns jeg justeringsmulighetene på Speedmaster (og min Seamaster 300) er for dårlig mtp. hvor flott klokken(e) er ellers. Så +1 til Speedy på rem:D

 
Den er gitt for 5atm/50m men jeg fikk min testet til dobbelt trykk med suksess.
Man rengjører den med en fuktig klut: Varmt vann bare på kluten.
Unngå zalo eller sterke vaskemidler fordi det kan angripe pakningene.
Er den full av klissete greier kan du bruke litt nøytral såpe på kluten og rengjøre det bort med fuktig klut igjen.

Takk for tipset! Da prøver vi det.

Jhakon
 

Så jo ikke helt bra ut med den GSOTM på kvinnehåndledd, spør du meg...
 
Var jo like stor som hele hånda til hun stakkars modellen.. Nei, får håpe de lager en mindre versjon av WSOTM, det tror jeg kunne vært kult på en dame.
 
Redigert:
Litt av hvert nytt å diskutere i denne tråden etter gårsdagen.

Selv må jeg si at Dark Side of the Moon-bonanzaen ikke gav med alt for mye - selv om jeg liker Sedena-gullet til Omega...

Omega-Dark-Side-of-The-Moon-Watch-2015-new-colors-ablogtowatch-6.jpg


Den nye Speedmaster 57 så veldig bra ut.

Omega-Speedmaster-57-Broad-Arrow-Co-Axial-9300-Baselworld-2015-2.jpg


Men innvendingen min mot disse er at de er for store.

Og av denne og mange, mange andre grunner, så synes jeg at sistemann ut var en fulltreffer.

NY SNOOPY!

Omega-Speedmaster-Moonwatch-Professional-Silver-Snoopy-Award-Apollo-13-5.jpg


Her er jeg såpass gira at jeg lurer på å legge inn depositum. Men prisen. 50k+... Hva ligger en vanlig Speedmaster Pro på for tiden?

Og prisen på den første Snoopy-Speedmasteren har jo begynt å tikke opp mot 50k på bruktmarkedet også, så det er kanskje ikke en dum investering...
 
Speedmaster '57 er jo kun 41mm, eller ønsker du den enda mindre?

Investeringsmessig for Snoopy er det også greit å huske på at den første ble laget i litt over 5000 (5441) eksemplarer. Denne er kun 1970 og blir den like populær har du mest sannsynlig en bedre investering på sikt. Med så god utførelse de har på denne tipper jeg den blir tøff å få tak i. Blir vel å høre med Omega forhandlere her i landet til uken om de har forsøkt å få tak i den og om de fikk den. Tipper det er flere butikker som prøver seg på fler, dog kanskje ikke i Norge.
 
Redigert:
Speedmaster '57 er jo kun 41mm, eller ønsker du den enda mindre?

Investeringsmessig for Snoopy er det også greit å huske på at den første ble laget i litt over 5000 (5441) eksemplarer. Denne er kun 1970 og blir den like populær har du mest sannsynlig en bedre investering på sikt. Med så god utførelse de har på denne tipper jeg den blir tøff å få tak i. Blir vel å høre med Omega forhandlere her i landet til uken om de har forsøkt å få tak i den og om de fikk den. Tipper det er flere butikker som prøver seg på fler, dog kanskje ikke i Norge.

Jeg gikk rundt i villfarelsen om at også '57 var 44mm, men der kan du se.

Når det gjelder Snoopy, så har jeg sendt mail til flere forhandlere, og har allerede fått tilbakemelding om at den leveres i oktober. Kommer sikkert ikke mange til Norge, men er man tidlig ute, så...

Nå er jeg ikke helt oppdatert på de limiterte Speedmasterene som har kommet i det siste, men med 50års jubileet til månelandingen rett rundt hjørne, så kommer det nok til å dukke opp en del limiterte Speedmastere etter hvert.
 
Jeg gikk rundt i villfarelsen om at også '57 var 44mm, men der kan du se.

Når det gjelder Snoopy, så har jeg sendt mail til flere forhandlere, og har allerede fått tilbakemelding om at den leveres i oktober. Kommer sikkert ikke mange til Norge, men er man tidlig ute, så...

Nå er jeg ikke helt oppdatert på de limiterte Speedmasterene som har kommet i det siste, men med 50års jubileet til månelandingen rett rundt hjørne, så kommer det nok til å dukke opp en del limiterte Speedmastere etter hvert.

Alt kommer vel an på hvor tidlig de ulike butikkene har fått møter der nede ift om de får tak i den eller ikke, og etterspørsel selvfølgelig. Oktober høres normalt ut (selv om det da ofte drøyer noe).

Limiterte Speedmastere er det mange av og de er gode samleobjekter. Likevel finnes det nå kun to varianter med Snoopy, med den forrige fra 2003 (?), og første utgaven er jo nesten umulig å få tak i, idag, selv om det er så mange av den. Markedet for den nye blir nok også bedre enn de fleste andre limiterte speedmastere føler jeg meg trygg på.
Senest i fjor kom det en limitert Speedmaster, Apollo XI 45 år (bilde nederst), og den ble revet bort så og si med en gang.

Tror ikke du trår feil med denne. Er meget interessert selv!

omega-speedmaster-professional-apollo-11-45th-anniversary-edition-01.jpg