Den o' store Omega Speedmaster-tråden

I all Whiteside/Darkside/Snoopyside viraken så druknet denne litt:

Baselworld-3-18-1-18.jpg


Har ikke funnet så mange bilder av den, men det er en Rosegull-utgave av "First Omega in space" som kom i 2012(?). Den er litt mindre enn en Speedmaster Pro og har ikke "crown guards" rundt kronen.

Noen som har noe mer om denne? Produksjonsantall for eksempel.
 
Var på Omega standen i går. Snoopy var utsolgt før klokken 12:00 i går. Sett bort fra du som har bestilt, tror jeg ikke vi får se den i Norge i butikk. Larsen fikk ikke tak i den.
 
Var på Omega standen i går. Snoopy var utsolgt før klokken 12:00 i går. Sett bort fra du som har bestilt, tror jeg ikke vi får se den i Norge i butikk. Larsen fikk ikke tak i den.

Ai da. Lervik var heller ikke sikre på om de kom til å få tak i et eksemplar selv om jeg hadde deponert.

Blir spennende dette.
 
Vanskelig å ta bilde gjennom glass, men her er DSOTM med full dia, anyone? :p

 
Redigert:
Blir spennede å se når denne dukker opp her i landet! Ryktes at et eksemplar eller to er reservert til det norske markedet, kjenning som skal ha fått bekreftelse på bestilling av Snoopy :rolleyes:
 
Blir spennede å se når denne dukker opp her i landet! Ryktes at et eksemplar eller to er reservert til det norske markedet, kjenning som skal ha fått bekreftelse på bestilling av Snoopy :rolleyes:

Har hørt om en god del flere enn to, men blir spennende å se hvor mange de får tak i :) Hører enkelte snakker om ca. ti.
 
Da orginalen ved en tilfeldighet kom i hus for litt siden så tenkte jeg at det kunne passet seg med et lite innlegg i denne tråden...

6C4AA3B4-526E-4B3B-A457-59DB09B6685A.jpg


(Beklager på forhånd til OCD-folket)

Spottet to andre ikoner på bildet óg @snapperhead
Ph gulvlampe og AJ syveren.
 
Redigert av en moderator:
Power reserve

Hvor lang power reserve har dere typisk på Speedy pro, og hvordan påvirkes denne av kronografen? Hvis jeg trekker den opp om morgenen Dag 1 og venter med å trekke den opp Dag 2 går den som regel tom før ettermiddagen kommer, i hvert fall hvis jeg har brukt kronografen litt ila Dag 1. Har ikke tatt en nøyaktig test av hvor mange timer den går uten bruk, men hva ville dere tatt den med tilbake til forhandler for (kjøpt ny i starten av mars)?
 
Den må tidlig krøkes som god WIS skal bli: Guttungen med birthyear Speedmaster Apollo 11 - 40th anniversary fra 2009 (311.30.42.30.01.002).

L1001665-Edit_zpsqvcum3uv.jpg
 
Hvor lang power reserve har dere typisk på Speedy pro, og hvordan påvirkes denne av kronografen? Hvis jeg trekker den opp om morgenen Dag 1 og venter med å trekke den opp Dag 2 går den som regel tom før ettermiddagen kommer, i hvert fall hvis jeg har brukt kronografen litt ila Dag 1. Har ikke tatt en nøyaktig test av hvor mange timer den går uten bruk, men hva ville dere tatt den med tilbake til forhandler for (kjøpt ny i starten av mars)?

Den skal ha 48 timers gangreserve. Og at du bruker chronografen skal ikke ha noe å si. Den blir bare "koblet på" sekundhjulet i klokken når du trykker inn knappen. Den må nok tilbake for en sjekk ja ;) @Dr.Watch
 
Ofrei.com @Pasop Speedy tar seg godt ut på mesh. Her er et arkivbilde av en jeg hadde en gang i tiden

27bf9b51.jpg
 
Redigert av en moderator:
Noen som vet hvordan det blir med Snoopy`n? Noen som har fått bekreftet, eller har hvilken som helst mer info? Fikk beskjed i går at det kommer 5 stk til Norge i August!

Har sendt mail til alle Omega forhandlere i Norge og står som første i køen ved flere, tror nepe jeg kan få tak i ett.. :(