Stilig! Liker også katte-addonen
Stilig! Liker også katte-addonen
Fra CB Straps i SpaniaDenne var tøff - hvor fikk du den fra?
Helt råttEr ikke denne reima simpelthen praktfull på Speedmaster (skjønt, alle har vel ikke en speedy med denne naturlige matchende patinaen)?
https://heuerville.wordpress.com/heuerville-straps/stone-nubuck/
Jeg hadde min Omega i Sveits for en garantireperasjon. Da var den bare borte i 4 uker
Så jeg hadde problemer med gangreserven på Speedmasteren min. Den var kjøpt helt ny fra Bjerke i mars, men varte ofte bare rundt 24 timer etter den ble trekt helt opp, og noen ganger mindre.
Ba Bjerke sende den inn. Fikk i dag den tilbake, med følgende beskjed fra Swatch Group Nordic:
"Denne modellen er en opptrekksmodell. Klokken må manuelt trekkes opp av kunden for at klokken skal gå. Vi har kontrollert i 6 døgn, finner ingen feil."
Hvem kjøper en Speedmaster uten å skjønne at den må trekkes opp? Hvorfor antar de at jeg ikke har skjønt dette? Hele problemet er jo at gangreserven ikke holder tiden den skal etter den er trukket opp. Og ja, jeg trekker klokken helt opp.
Any advice on what to do?
Jeg hadde et lignende problem på min nye Speedy. Jeg trodde jeg hadde trukket den helt opp, og gangreserven var absolutt ikke i nærheten av 48 timer. Dette problemet kom og gikk i flere måneder.
Det viste seg etterhvert at hvis jeg trakk ut kronen og så satt den tilbake i normalstilling kunne jeg trekke den opp videre. Var litt frustrerende siden jeg ikke helt visste når jeg kunne vise Swatch Group hva som var problemet.
Etter å ha trukket kronen inn og ut en stund når jeg skulle trekke den, var det noe som røk med opptrekksmekanismen slik at den ikke var mulig å trekke opp. Den måtte inn på service og jeg fikk den tilbake slik den skulle være.
Jeg hadde problemer først med at opptrekket varierte i motstand mens jeg trakk den opp, etter service var den progressiv som den skal være.
Fikk aldri noen forklaring på hva problemet var av Swatch Group siden jeg aldri fikk snakke med urmakeren selv som hadde tatt full service på den.
Klokken holdt tiden som den skulle mens alt dette skjedde. Så prøv å finn ut om du egentlig får trukket den helt opp eller ikke?
Spennende nyheter fra Omega DSOFTM
http://www.omegawatches.com/baselworld-2015/en#!dark-side-of-the-moon
JeppNyhet? Er ikke dette bare den samme utvannede kolleksjonen de viste frem på Basel?