Den o' store Omega Speedmaster-tråden

Nyhet? Er ikke dette bare den samme utvannede kolleksjonen de viste frem på Basel?

Leste at de kommer for salg i august - nytt for meg.

Synes Black Black og Vintage ser akkurat passe bøllete ut. Men det skal også sies at jeg lett blir trøtt av klassiske Rolexer. Til og med SD 4000 som er den siste jeg prøvde å like i noen uker før den ble flippet videre.
 
Noen som har erfaring med hvor lang tid man må regne med å vente på å få tilbake klokken etter å ha sendt den inn til Omega? Gangreserven på min var ikke god nok, så valgte å sende den inn for knapt et par ukers tid siden.

Leverte min 17 år gamle Seamaster til service hos The Swatch Group i vinter. Perfekt service og hyggelig pris. Tok ca. 3 mnd.
 
Redigert:
Leste at de kommer for salg i august - nytt for meg.

Synes Black Black og Vintage ser akkurat passe bøllete ut. Men det skal også sies at jeg lett blir trøtt av klassiske Rolexer. Til og med SD 4000 som er den siste jeg prøvde å like i noen uker før den ble flippet videre.

Vurderte i en liten periode Vintage Black varianten, hadde nok gått for denne etterhvert om jeg ikke fikk Snoopy`n..
Som du nevner så synes jeg både Black Black og Vintage Black er råeste fra Omega´s Dark Side of the Moon, Grey Side og the Moon og White Side of the Moon kolleksjonen! ;)
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Ustoppelig
Siste dag med denne på armen da boksen er full og noe må ut, men en speedy skal inn med tid og stunder.. Gjerne hvit apollo ix eller mer overkommelige racing med carbon skive...

20150616_205653-01_zpsyuo7ez9y.jpeg
 
Hvor nøyaktige er Speedmasterne deres?
Tenker da på Speedy Pro med caliber 1861.

Min som er ca. 2 uker gammel går i snitt ca. +12 sek. pr. døgn. Synes dette er mye, spesielt da jeg har andre rimeligere ur (Orient/Seiko osv) som går +-2 sek. pr døgn. Mulig jeg er petimeter, men jeg vet også at dette uret ikke er COSC sertifisert. Men det er heller ikke noen av de andre urene jeg har...

Da har Speedy'n min vært hos Urmaker Christensen siden torsdag forrige uke. Fikk den igjen i går.
De siste 24 timer har jeg ikke registrert noen avvik på tid. Nå har jeg endelig ro i sjelen. Deilig!
Upåklagelig god service levert av Thomas Gulbrandsen der altså.


Slenger også med et litt eldre bilde med croco-rem:
 
Swatch bytter vel fort både visere, bezel og skive? Vil du det, eller godtar de å ta service uten å bytte disse delene?
Bytter IKKE disse delene med bakgrunn i spesifisering av bestilling. Kun mekanisk rens/service, samt lettere brushing av kassen. Målet er maksimal opprettholdelse av originalitet ;)
 
P6260075_zpsa6lywmpn.jpg


Nylig kom denne inn. Jada, en helt alminnelig Speedmaster.
Men har ikke alle Omegaer 14 sifre i typebetegnelse, og har hatt det i årevis ?
Neida, ikke denne. 3570.5000, og stemplet ut hos norsk urmaker så nylig som i fjor.
Uten spor av bruk. Er det grunn til å føle seg som i en rosenhave ?
 
Redigert: