Den o' store Omega Speedmaster-tråden

Var tidligere i dag innom en Omega forhandler her i Riga (Latvia). Der koster nå Speedy Pro med den store svarte boksen rundt 6000 EUR! Med dagens kurs tilsvarer dette 54-57.000,- NOK, avhengig om det er sedler eller overføring. Hun bekreftet at Omega har vært hissige den siste tiden med prissettingen sin for å komme opp mot Rolex-nivå.

Kontrollspørsmål, dette var sapphire sandwich ikke sant? Uansett spinnvilt. (Har den veiledende rundt 45k her hjemme nå?)
 
Kontrollspørsmål, dette var sapphire sandwich ikke sant? Uansett spinnvilt. (Har den veiledende rundt 45k her hjemme nå?)

Nei, det var ikke sapphire sandwich. Det var snakk om den originale måneklokka. Helt spinnvill pris! Lurer på hva det kommer av... Høye skatter på luksusvarer kanskje?
 
Rundt et par lapper bør du nok regne, da pent brukt.

Kan vanskelig tenke meg at du finner den komboen der særlig under 3k. Jeg var heldig og fikk kjøpt en lite brukt clasp for 1200 for noen år siden, men det er ikke en pris jeg har sett på KS i ettertid.
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Finnes det noen database på nett for å datere nyere Speedmaster? Har ikke klart å finne verken en Omega-autorisert side eller uoffisiell oversikt.
 
Og når jeg først er inne på temaet sapphire sandwich, gratulerer med et flott eksemplar av arten @indeksrotta :)

Så hyggelig, @reim
Jeg er veldig fornøyd med å helt tilfeldig funnet min drømmeklokke, sapphire sandwich, hos urmaker Hansen i Tromsø.
Brukte 3 raske dager der hvor jeg fikk vite at Omega hadde fått blod på tann hva angår prisstigning og skulle atpåtil kutte en god del forhandlere.
Dette førte til at jeg fikk en OK+ deal og fikk en meget fin klokke.

I ettertid ser jeg at jeg kanskje burde ha skrevet mer om Speedy'n min i første innlegg i tården om Speedmasters, men la gå.:p
Kan jeg spørre hvordan du, på mitt mobilkamerabilde, ser at det er en Speedy SS?
 
Så hyggelig, @reim
Jeg er veldig fornøyd med å helt tilfeldig funnet min drømmeklokke, sapphire sandwich, hos urmaker Hansen i Tromsø.
Brukte 3 raske dager der hvor jeg fikk vite at Omega hadde fått blod på tann hva angår prisstigning og skulle atpåtil kutte en god del forhandlere.
Dette førte til at jeg fikk en OK+ deal og fikk en meget fin klokke.

I ettertid ser jeg at jeg kanskje burde ha skrevet mer om Speedy'n min i første innlegg i tården om Speedmasters, men la gå.:p
Kan jeg spørre hvordan du, på mitt mobilkamerabilde, ser at det er en Speedy SS?
Ønsker jo å si at jeg så gjenskinn av urverket i pilsen din :) Men du kjenner igjen safirglasset på den svake melkehvite ringen rundt skiva, der glasset krummer seg.
 
  • Liker
Reaksjoner: Steiniz og Preacher
Noen andre her inne med noen morsomme "custom build" speedy's?

Her er min 2015 modell av "Mitsukoshi".

Takk til @Ørjan som solgte meg original delene og ikke minst en STOR takk til @Thomas Gulbrandsen hos Urm. Christensen på Storo, som "på sparket" byttet skive og visere for meg - flott service.
868CD170-7BF1-4D4A-8B5F-89302C3FE471_zpsauqa6zi7.jpg

Bilder tatt av http://instagram.com/urmakergulbrandsen:
7D794D08-59B1-4B1C-81D2-220B708E5399_zpszjqabrsk.jpg


FD086506-FC54-45F1-9F24-72E52332C29F_zpsz0urzgdq.jpg


BE6B4CB7-C2A9-4A2A-B5E0-2FBA06D3209E_zpsmgfetcvq.jpg
 
Redigert:
Kult, har du også fått tak i baklokket som hører til?
Nei, det har jeg ikke. Det er litt vanskelig å se på dette bildet, men den lange kronografviseren er sort og ikke sølvfarget.
Dette er min modifikasjon og ikke et forsøk på å lage en "ekte", men alt er Omega-deler fra Ofrei.
 
  • Liker
Reaksjoner: Gin
Nei, det har jeg ikke. Det er litt vanskelig å se på dette bildet, men den lange kronografviseren er sort og ikke sølvfarget.
Dette er min modifikasjon og ikke et forsøk på å lage en "ekte", men alt er Omega-deler fra Ofrei.
En personlig vri:)
Det ser ut til at time/minutt viserne er i "sølv" slik som på den egentlige "35th" - eller?
Blir det ikke vanskelig å lese av sub dials, når både disse og viserne er sorte? Men jeg ser jo poenget med at alle kronograf visere er sorte da.
 
En personlig vri:)
Det ser ut til at time/minutt viserne er i "sølv" slik som på den egentlige "35th" - eller?
Blir det ikke vanskelig å lese av sub dials, når både disse og viserne er sorte? Men jeg ser jo poenget med at alle kronograf visere er sorte da.

Jeg skal ta et bedre bilde en av de nærmeste dagene.:)
Viserne på sub dials er "sølv" som på den på den egentlige "35th". Det er kun den lange sekundviseren som er sort.
Lesbarheten til sølvviserne er ikke all verden, så hadde lesbarhet vært i fokus hadde jeg valgt hvite visere på sub dialsene.

Som dere ser valgte jeg en Omega raceing-rem som er buet inn mot kassen. Denne ene remmen får av og til en "knekk" inn mot klokken 6 slik at det hvite kommer frem. Dette er irriterende... Er dette pga at håndleddet mitt er for smalt for raceingrem? Har ca 18 cm håndledd.