Den o' store Omega Speedmaster-tråden

Disse panda-speedmasterene så meget bra ut!
Har selv en 3570.50 som jeg nå ble fristet til å modde! Gode erfaringer med ofrei?

Har også en Omega racing-rem i bestilling hos Bjerke. Håper du er fornøyd @Trulle75 tross glippen? Mitt håndledd er nok ganske likt ditt...
 
En personlig vri:)
Det ser ut til at time/minutt viserne er i "sølv" slik som på den egentlige "35th" - eller?
Blir det ikke vanskelig å lese av sub dials, når både disse og viserne er sorte? Men jeg ser jo poenget med at alle kronograf visere er sorte da.
Her er et foto som viser kontrasten på viser og skive bedre enn på det forrige bildet.
Her ser man også forskjellen på den sorte viseren og de sølvfargede.
DE22C6A5-0CDD-4C10-8226-8755F24F6479_zpsxq9l5q7k.jpg
 
Jeg har et spm til dere som har hesalite modellen av pro. Når ripene oppstår, noe jeg har forstått er uunngåelig. Er de såpass fremtredende at de lager skygger på urskiven i sollys?

Jeg har nemlig en Vintage Longines med plexiglass, som har fått noen riper. Denne har i motsetning til pro en kremhvit skive og i solen så dannes det svært irriterende skygger.
 
Noen som vet hva jeg må regne med å betale for en original svart croco reim med original clasp dersom jeg kjøper brukt?

Kan vanskelig tenke meg at du finner den komboen der særlig under 3k. Jeg var heldig og fikk kjøpt en lite brukt clasp for 1200 for noen år siden, men det er ikke en pris jeg har sett på KS i ettertid.

Jeg forstår fortsatt ikke hvordan jeg kunne få original, sort croco med original foldespenne til 3500 hos AD i februar - men det må ha vært feilprising. Ønsket den kjapt til et bryllup, så hørte med 3 ADer for lagerstatus og ikke pris, og den ene hadde reim + spenne til 3500 mens de andre skulle ha omtrent det dobbelte..
 
Kjøpte nylig ny foldelås hos AD. Pris ca. 2500. Eventuelt sort crocoreim ble samme pris , så totalt 5'. Nå vil jeg dog anta at både låser og reimer produseres av en underleverandør som supplerer mange ulike klokkeprodusenter. Dette med bakgrunn i at jeg i steden for å kjøpe ny Omega reim i steden brukte en tilsynelatende identisk reim jeg hadde liggende fra en MAurice Lacroix. Eneste som virker å skille dem er trykket med inni reima. Personlig synes jeg de tar seg sykt betalt for noen sammensydde skinnfiller og stål på størrelse med et par spikre......... Men like fullt er jeg dum nok til å selv kjøpe. :-/
 
Noen som har kjøpt "see through case back" å satt på speedmasteren sin, og har evt erfaringer med det?
 
Disse panda-speedmasterene så meget bra ut!
Har selv en 3570.50 som jeg nå ble fristet til å modde! Gode erfaringer med ofrei?

Har også en Omega racing-rem i bestilling hos Bjerke. Håper du er fornøyd @Trulle75 tross glippen? Mitt håndledd er nok ganske likt ditt...

Min erfaring med Ofrei er god. I min første bestilling hadde det kommet med en åpenbar feil. Dette sjekket de av med meg før de sendte bestillingen til pakking. Forsendelsen pleier å komme på døren på ca. en uke.
Men, jeg har hørt litt varierende erfaringer rundt om på nettet...

Topp fornøyd med racing-remmen til Omega!
 
  • Liker
Reaksjoner: kjetil_s
Noen som har kjøpt "see through case back" å satt på speedmasteren sin, og har evt erfaringer med det?

@Friks, forskjellen mellom en Speedy som kommer med safir bak og en som kommer uten er at på den som har opprinelig visning Omega har brukt(Siden cirka 74) en "brake" i stål i sted av Delrin for utseende skyld...
Forklart av meg der: http://www.tidssonen.no/forum/threads/debutere-med-omega-speedmaster-hjelp.28922/

Man kan bruke en safir visning på alle Speedy: Spørs om hvis man tåler å se på en "Delrin brake!;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Hammerfjord
Jeg har et spm til dere som har hesalite modellen av pro. Når ripene oppstår, noe jeg har forstått er uunngåelig. Er de såpass fremtredende at de lager skygger på urskiven i sollys?

Jeg har nemlig en Vintage Longines med plexiglass, som har fått noen riper. Denne har i motsetning til pro en kremhvit skive og i solen så dannes det svært irriterende skygger.
På min Speedmaster Alaska vises disse skyggene utrolig godt. Vil tro at dette ikke er like fremtredende på en vanlig speedmaster med mørk skive.
 
  • Liker
Reaksjoner: TryMe2nite
Hei,

Ble litt frem og tilbake med meg, men takket være tidssonen.no fikk jeg endelig en veldig hyggelig pakke i posten i går. Klarte aldri å bestemme meg for safir eller ei, men det ble til slutt en safir klokke da jeg har tenkt å bruke den daglig. Kanskje jeg en vakker dag forsøker meg på hesalite, men det får i så fall bli et tillegg. Var usikker på om dette kom til å bli en keeper, men etter 24 timer på hånden så har jeg fridd og klokka har takket ja - så det ser ut som det blir oss to en god stund fremover.

Jeg så alltid for meg denne klokken med en fet mørk/svart skinnreim. Blir ikke noe originalt med det første, men ser at det er mulig å finne mye fint likevel. Lurer likevel på hvordan dette med størrelser fungerer. Ønsker å kjøpe reim med deployment buckle, men hvilke størrelser er det jeg da skal ha? 18mm deployment eller 20? Forstår det slik at reima skal være 20mm til speedmaster, men er det da automatikk i at tilhørende buckle skal være 2 mm mindre?

Noen anbefalinger til kvalitetsbuckle til en fornuftig pris?
 
Hei,

Ble litt frem og tilbake med meg, men takket være tidssonen.no fikk jeg endelig en veldig hyggelig pakke i posten i går. Klarte aldri å bestemme meg for safir eller ei, men det ble til slutt en safir klokke da jeg har tenkt å bruke den daglig. Kanskje jeg en vakker dag forsøker meg på hesalite, men det får i så fall bli et tillegg. Var usikker på om dette kom til å bli en keeper, men etter 24 timer på hånden så har jeg fridd og klokka har takket ja - så det ser ut som det blir oss to en god stund fremover.

Jeg så alltid for meg denne klokken med en fet mørk/svart skinnreim. Blir ikke noe originalt med det første, men ser at det er mulig å finne mye fint likevel. Lurer likevel på hvordan dette med størrelser fungerer. Ønsker å kjøpe reim med deployment buckle, men hvilke størrelser er det jeg da skal ha? 18mm deployment eller 20? Forstår det slik at reima skal være 20mm til speedmaster, men er det da automatikk i at tilhørende buckle skal være 2 mm mindre?

Noen anbefalinger til kvalitetsbuckle til en fornuftig pris?
Om du skal ha 20mm eller 18mm deployment kommer helt ann på remmen. Det finnes remmer som har lik tykkelse rundt hele, og de som smalner til ved buckle. Orginal Omega rem er 20mm ved feste og 18mm ved deployment.
Har selv kjøpt deployment på bukta til en helt grei pris og kvalitet. Orginal Omega vil jeg tippe at koster rundt 3k hos AD.
 
Bob Davis (RHD) lager gode deployants.

www.mywatchmaker.net

Hei,

Ble litt frem og tilbake med meg, men takket være tidssonen.no fikk jeg endelig en veldig hyggelig pakke i posten i går. Klarte aldri å bestemme meg for safir eller ei, men det ble til slutt en safir klokke da jeg har tenkt å bruke den daglig. Kanskje jeg en vakker dag forsøker meg på hesalite, men det får i så fall bli et tillegg. Var usikker på om dette kom til å bli en keeper, men etter 24 timer på hånden så har jeg fridd og klokka har takket ja - så det ser ut som det blir oss to en god stund fremover.

Jeg så alltid for meg denne klokken med en fet mørk/svart skinnreim. Blir ikke noe originalt med det første, men ser at det er mulig å finne mye fint likevel. Lurer likevel på hvordan dette med størrelser fungerer. Ønsker å kjøpe reim med deployment buckle, men hvilke størrelser er det jeg da skal ha? 18mm deployment eller 20? Forstår det slik at reima skal være 20mm til speedmaster, men er det da automatikk i at tilhørende buckle skal være 2 mm mindre?

Noen anbefalinger til kvalitetsbuckle til en fornuftig pris?