Den store fotballtråden!

Özil er en juvel. Han alene vil gjøre PL til en morsomere liga. Er veldig mye penger, men her treffer Wenger perfekt. Er dog ikke overbevist om at Özil alene er nok for Arsenal.

Hva tenker dere ( @slip @Thomas) om signeringen(e)? :)

Jeg er veldig fornøyd med Fellaini. Har hatt sansen for han lenge, og spesielt fjorårets sesong så sa jeg at han burde vi fått i stallen. Nå er han her - sammen med Moyes.

Jeg tror Fellaini vil bli en bedre spiller i United.

Hadde håpet på flere gode signeringer. Veldig bra kjøp av Arsenal forresten. Himmel og hav. Hadde vi fått han i sommer istede!!

Tror årets PL blir veldig gjevnt, spesielt om CL plassene.

1. Manchester United
2. Chelsea
3. Arsenal
4. Manchester City
5. Liverpool
6. Tottenham

:cool:

Redigert av en moderator:
Jeg er veldig fornøyd med Fellaini. Har hatt sansen for han lenge, og spesielt fjorårets sesong så sa jeg at han burde vi fått i stallen. Nå er han her - sammen med Moyes.

Jeg tror Fellaini vil bli en bedre spiller i United.

Hadde håpet på flere gode signeringer. Veldig bra kjøp av Arsenal forresten. Himmel og hav. Hadde vi fått han i sommer istede!!

Tror årets PL blir veldig gjevnt, spesielt om CL plassene.

1. Manchester United
2. Chelsea
3. Arsenal
4. Manchester City
5. Liverpool
6. Tottenham

:cool:

+1.

Hadde håpet på ytterligere én forsterkning på midtbanen, men får si meg fornøyd med Fellaini. Han har hvertfall bevist at han holder nivået i PL, og har et veldig bra toppnivå. Håper at å spille i et bedre lag kan bidra til et jevnere høyt nivå på spillet hans.
Özil til United hadde vært for mye, da hadde jeg ikke fått sovet i natt, så kanskje like greit. :) Blir spennende å se Arsenal fremover.

Tipper følgende topp 6:

1. United
2. Chelsea
3. Man City
4. Arsenal
5. Tottenham
6. Liverpool

Fellaini er et godt kjøp. En fysisk sterk og målfarlig kriger på midten. Han gir oss også en ekstra dimensjon på dødball. Ideelt sett hadde jeg gjerne sett en god ving og kanskje enda en sentral midtbanespiller inn, men da må de riktige spillerne være tilgjengelige. United kjøper ikke bare for å kjøpe.

Ideelt sett hadde jeg gjerne sett en god ving og kanskje enda en sentral midtbanespiller inn, men da må de riktige spillerne være tilgjengelige. United kjøper ikke bare for å kjøpe.

Det er akkurat det, men forhåpningene har vært store etter at Ed Woodward og David Moyes har gått ut tidligere i sommer med utsagn som at det er ubegrensede midler tilgjengelig, åpent snakk i media om store navn som Fabregas osv. Woodward som måtte "hastefly" hjem fra Asiaturne for å ta hånd om "urgent transfer business". Og nå sitter vi her da med "bare" Fellaini, og attpåtil til en høyere pris enn hvis vi hadde trigget utkjøpsklausulen hans som gikk ut for noen uker siden. Det hele virker dårlig planlagt, litt arrogant, og setter klubben i et litt dårlig lys.

Forsøket på å signere Fabregas var jo bare latterlig ja. Skrev en post tidligere i sommer i tråden her om det, og at sjansene var lik null. Om man bare følger Barca bittelitt ville man forstå at det ikke ville skje, Cesc begynner jo å sementeres i klubben nå, og trives godt. Blant fansen var det ikke mye uro for å si det sånn.

Sandro Rosell sa dette i et intervju i går:

Rosell (president): "We got a 40M bid for Cesc, but never considered it because both the player and Barcelona didn't want him to go."

Fabregas er forøvrig i storform for tiden og virker bestemt på å gjøre en kanonbra sesong. Han har allerede 5 assists på 3 kamper. Men jeg skal ikke å gni det inn mer, sorry! ;)

Redigert:
Det er akkurat det, men forhåpningene har vært store etter at Ed Woodward og David Moyes har gått ut tidligere i sommer med utsagn som at det er ubegrensede midler tilgjengelig, åpent snakk i media om store navn som Fabregas osv. Woodward som måtte "hastefly" hjem fra Asiaturne for å ta hånd om "urgent transfer business". Og nå sitter vi her da med "bare" Fellaini, og attpåtil til en høyere pris enn hvis vi hadde trigget utkjøpsklausulen hans som gikk ut for noen uker siden. Det hele virker dårlig planlagt, litt arrogant, og setter klubben i et litt dårlig lys.

Ganske enig med deg her. Jeg synes Fellaini er meget god fotballspiller, men jeg skulle gjerne sett at vi fikk inn en ny stjerne. Vi sitter dog igjen med Rooney, og jeg satser på at Ronaldo kommer tilbake før eller siden:cool:

Fabregas er forøvrig i storform for tiden og virker bestemt på å gjøre en kanonbra sesong. Han har allerede 5 assists på 3 kamper. Men jeg skal ikke å gni det inn mer, sorry! ;)

Takk for det :p

Ganske enig med deg her. Jeg synes Fellaini er meget god fotballspiller, men jeg skulle gjerne sett at vi fikk inn en ny stjerne. Vi sitter dog igjen med Rooney, og jeg satser på at Ronaldo kommer tilbake før eller siden:cool:

Fornøyd med at vi sitter igjen med Rooney ja. Skulle dog ønske at han kom med en offentlig uttalelse eller et intervju som forklarer litt om hva som har skjedd, hvorfor han ville bort osv. Han trenger en offentlig kjærlighetserklæring til klubben nå, for det er mange som har han litt i vranghalsen etter sommerens saga. Tipper Ronaldo kommer neste sommer, og nå er jo draktnummer 7 ledig igjen :) 9 er også ledig, tenker(håper) Moyes, Woodward og co har en plan for det i januar.

Redigert:

Jeg er enig i at klubben ikke har håndtert dette transfervinduet optimalt. Jeg synes det var helt riktig å prøve seg på Fabregas og jeg tror midlene og villigheten til å betale var til stede, men hverken Fabregas eller Barcelona ønsket denne overgangen.

Avgjørelsen om å spille med åpne kort ovenfor pressen var merkelig, mulig det var for å vise ambisjoner, men det skapte også unødig fallhøyde da overgangen falt i gjennom. Det samme med skambud og drøying av Fellaini-overgangen, litt amatørmessig hele greia. Forhåpentligvis har Moyes og Woodward høstet noen erfaringer som gjør at de opptrår smartere neste gang :)

@Kohe321 Får endelig sett litt Barca igjen (så 6-0-kampen i første runde), men dette er ikke spesielt bra.
Absolutt ikke imponerende. Litt Messi-magi gjør at det tilsynelatende ser bra ut, men dette er dårlig.
Neymar har heller ikke kommet til sin rett. Kunne kanskje spart de 50 kalde og brukt Pedro :)

Kanskje vi må la Tata Martino få litt tid, men det må bli mye enn dette, kanskje allerede i annen omgang?
Forresten, hvor er Alba? Ser at Adriano spiller.

@csabko Enig, første omgang var dårlig. Andre omgang ble heldigvis mye bedre. Synes alt i alt at det var en helt grei kamp, 4-0 mot Ajax er jo ikke dårlig, selv om jeg er enig i det Martino sa: ""We weren't as brilliant as the 4-0 could indicate, but we won deservedly. In the second half we controlled the game better." Han er på ingen måte fornøyd med spillet og flyten enda, og det er ikke spillerne heller, men det er på ingen måte dårlig for det.

Neymar spilte en god kamp synes jeg. Prøvde å score noen ganger, men det gikk ikke helt. Han hadde noen fine løp og kom seg lett forbi høyrebacken til Ajax flere ganger, og lagte mange gode sjanser. Assisten til Pique var nydelig, og han kunne fått en til om Messi hadde scoret med kneet her. Det hadde i så fall blitt et helt villt mål :p

Messi%20knee%20Ajax.gif

Synes forøvrig han har startet sesongen utrolig bra alt tatt i betrakning (ny klubb, ny spillestil og mye nytt å bli kjent med). I de siste kampene har han spilt veldig, veldig bra. Han har jo allerede scoret målet som ga Barca supercup-pokalen, og hans første ligamål ble dessverre feilaktig annullert for offside når han klart var onside for et par kamper siden (etter et godt løp fra en stikkerpasning fra Messi). Han har flere assists allerede, og lager ofte store sjanser og vinner mesteparten av tiden når utfordrer stoppere 1v1, så han har ingen grunn til å stresse. Virker som han takler presset veldig bra.

Er nok fremdeles litt for gira på å lage assists til Messi, selv i situasjoner hvor han er i mye bedre posisjon selv. Forrige ligakamp sløste han vekk en stor scoringsmulighet da Messi spilte han igjennom til mål med en flott pasning i en overgang, men valgte istedet å sentre tilbake til Messi foran mål istedet for å skyte selv, og ballen ble klarert. Men dette går seg til, og har allerede blitt bedre. :)

Messi sine mål fra kampen:

Pow!
Messi%20freekick%20Ajax.gif

Herlig ballkontroll, se alle touchene før skuddet. Som limt til foten.
Messi%20G2%20Ajax.gif

Fin skuddfinte!
Messi%20G3%20Ajax.gif

Alexis kunne fått et mål om han hadde satt denne. Nydelig spill før sjansen, dette gir oldschool følelse. Xavi var rå når han kom inn som innbytter.

Team%20Ajax.gif

I dette klippet fra TV2 kan du se Pique sitt mål og Neymars assist. :D

Messi lekte med Ajax - TV 2 Play

Alba er dessverre ute i omtrent tre uker med en strekk i låret. Skjedde i forrige ligakamp, og han gikk av etter bare 15 minutter spilt.

Tusen takk for oppsummeringen og opplysningene @Kohe321! Jeg får ikke sett så mye Barca,
så det er hyggelig å lese at Neymar gjør det bra. Bra at han ikke er altfor ego og ypper kamp med Messi.
Uansett, selv med 4-0 var det ikke så imponerende. Jeg tror ikke Ajax er veldig bra. Men det var tross
endel bedre enn 4-0 mot Milan ifjor.

Jeg husker ikke det siste klippet ditt; når det speedes opp så får man jo virkelig flashback
til den gamle gode tiden. Håper Xavi kommer tilbae til gammel god form. Og Messi:
* fantastisk herlig frispark * nydelig 4-0 mål, helt iskaldt og latterliggjør keeperen.
Når det gjelder kneet, så er jeg ikke like imponert: hvis ikke Neymar kan slå innlegg
på noe annet enn kneet så har han problemer (selv om innlegget til Pique's mål
var meget bra, ingen tvil).

God natt!

@csabko Hehe, det var heller kneskuddet jeg var imponert over enn pasningen, selv om den også var grei. Neymar har for det meste veldig gode pasninger synes jeg, og crossene og cornerene hans er utrolig gode. Må si jeg i det hele tatt er veldig imponert over hvor raskt han har glidd inn i Barca sin spesielle spillestil, og hvor bra han leser spillet med laget. Han har faktisk vært en av banens beste i de siste kampene han har spilt.

Første offisielle mål for Barca, og det som gjorde at de vant supercupen.

iWneEE1K4898A.gif

Ligamål feilaktig annullert. At det var onside var klokkeklart på bildet de tegnet opp etterpå, dessverre ikke i gifen.

Messi%20pass%20Neymar%20Valencia.gif

Herlig vending og løp!

NEYMAR-WOW.gif

tumblr_mt4q97e8901rtequ6o1_400.gif

Fin helpasning i veggspill til Messi.

805371655.gif

Ja, jeg er blitt storfan av Neymar :D

Tusen takk @Kohe321, den vendingen var utvilsomt kul. Jeg skjønner
at jeg må spesialstudere Neymar i neste jeg fått sett med Barça!

Ha en fin dag!

Synd Messi er skadet før kveldens kamp mot Celtic. Men men, Neymar er klar og kan forhåpentligvis påvirke kampen i stor grad. Jeg er spent! Håper det blir en god kamp, lykke til alle dere andre som skal heie på deres lag i kveld. :)

Et par "Messi Moments":

Rett før han fikk strekken i hamstring forrige helg. For et mål!

Messi%20Goal%20Alemria.gif

Litt magi fra forrige sesong

Messi%20G%20Deportivo.gif

Vel, det er for det meste bare meg som holder tråden i live, og min klubb er jo Barca, så da er det kanskje ikke så rart... Bare å kjøre på med prat, bilder, filmklipp, skryt og hjertesukk om egne klubber! :)

@s2bu Hvordan synes du det funker med Mourinho tilbake i Chelsea? Har ikke fulgt nøye med, men fra "utsiden" har jeg fått inntrykk av at han holder på med litt av det samme tullet med benking av nøkkelspillere som han gjorde i Real Madrid? Skjønner at Juan Mata nylig har fått spille igjen, men forstår at han hovedsaklig har satt på benken denne sesongen, noe som virker veldig merkelig når man tenker på hvor viktig han var for Chelsea sist sesong. :confused:

@Kohe321 ser på Barca nå , og skal holde et ekstra øye med Neymar.

Bare å komme med intelligente innspill om andre klubber også; tråden hadde blitt mye rikere av det.

Men nå er det kamp!

God kamp! Spesielt første omgang og slutten av andre, ble litt for slapt fra 60-75m, men de tok seg opp. Kunne lett ha blitt mer enn 1-0, for et keeperspill fra Celtic keeperen!

Gleder meg til å kunne se på CL i morgen uten å stresse, haha. :D