Den store fotballtråden!

I år. I år er det Arsenal sin tur! Sann mine ord... :mrgreen:

Satser friskt på å forbedre fjorårets plassering i fantasy. Forresten, hva med en liten premiepott i Tidssonens fantasy-liga? God flaske rødt til vinneren?

Jeg gadd ikke fornye tidssonens fantasy-serie fordi det bare var to spillere i fjor. (Husker ikke om jeg vant, men godt fornøyd om det ble andreplass!). Hvis noen oppretter en er jeg gjerne med.

Liga er opprettet @Alinoe, se forrige side i tråden.

Beklager å ødelegge spenningen, men her er fasit:

1. Chelsea
2. Arsenal
3. Man City
4. Uvesentlig

Redigert av en moderator:
Noen som vet om en "normal" kanal som sender Barcelona vs. Leon i kveld? Eller spansk fotball generelt?

Jeg håper vi vinner, men da må vi få inn noen forsterkere i forsvar og en ballvinner og stabil pasningsfot på midten.

Jeg skal være fornøyd om vi klarer 4. Plassen.

1. Chelsea
2. Manchester City
3. Manchester United (mitt lag)
4. Arsenal

Som kanskje den eneste liverpoolsupporteren her inne så må jeg si at jeg er svært gira på å få inn Balotelli (hvis det nå skulle gå i boks).

Det er lenge siden min klubb kunne bli nevnt i samme åndedrag som mange av de spillerene vi har blitt linket med denne sommeren.

Håper bare det er mye sant i det Pirlo sier at Balotelli har vokst opp på banen.

Som kanskje den eneste liverpoolsupporteren her inne så må jeg si at jeg er svært gira på å få inn Balotelli (hvis det nå skulle gå i boks).

Det er lenge siden min klubb kunne bli nevnt i samme åndedrag som mange av de spillerene vi har blitt linket med denne sommeren.

Håper bare det er mye sant i det Pirlo sier at Balotelli har vokst opp på banen.

Balotelli er antagelig verdt risikoen til 16M. Til tross for det, så er jeg glad for at Arsenal (mitt lag) styrte unna. Jeg er skeptisk til hva slags holdninger han bringer til garderoben.

Balotelli er antagelig verdt risikoen til 16M. Til tross for det, så er jeg glad for at Arsenal (mitt lag) styrte unna. Jeg er skeptisk til hva slags holdninger han bringer til garderoben.

Ingen tvil at det er en (stor) risiko å signere slike spillere. Men det har fungert godt som regel for liverpool med "hissige" spiller. Collymore, bellamy osv osv. Forhåpentligvis har han rett innstilling. Og jeg tror BR er helt klart mye bedre på man management enn f.eks Mancini er. Og nå er også Balotelli 3 år eldre..

Ingen tvil at det er en (stor) risiko å signere slike spillere. Men det har fungert godt som regel for liverpool med "hissige" spiller. Collymore, bellamy osv osv. Forhåpentligvis har han rett innstilling. Og jeg tror BR er helt klart mye bedre på man management enn f.eks Mancini er. Og nå er også Balotelli 3 år eldre..

Sant. Tviler ikke på at risikoen kan betale seg. Samtidig har han ikke utviklet seg spesielt mye på banen de siste tre årene. Men tiden får vise om dette blir en suksess, og 16M er uansett ikke rare summen i dagens fotball.

Du er langt fra å være den eneste rettroende :mrgreen:

Deilig: Barcelona på gratis-TV om noen få minutter. Hjemme mot Elche burde bli grei skuring, men morsomt
hvis man får se endal La Liga.

Intetsigende kamp så langt, var det ikke for én ting: Messi ser frisk og rask og god ut igjen.

Kanskje ikke som i glansdagene, men så mye bedre enn de siste månedene; håper bare ikke det er kvaliteten til Elche som gjør det.
Argentina hadde trengt en slik spiller i VM :)

Men trist å se VMs kanskje beste spiller som sikkerhetsrisiko i midtforsvaret (selv om vi slipper å se det
i 2.omgang).

Rakitic ser forsåvidt også frisk ut ... ok, nå bli det 10 mot 11 i én omgang ...

Din analyse, @Kohe321?

Intetsigende kamp så langt, var det ikke for én ting: Messi ser frisk og rask og god ut igjen.

Kanskje ikke som i glansdagene, men så mye bedre enn de siste månedene; håper bare ikke det er kvaliteten til Elche som gjør det.
Argentina hadde trengt en slik spiller i VM :)

Men trist å se VMs kanskje beste spiller som sikkerhetsrisiko i midtforsvaret (selv om vi slipper å se det
i 2.omgang).

Rakitic ser forsåvidt også frisk ut ... ok, nå bli det 10 mot 11 i én omgang ...

Din analyse, @Kohe321?

@Hvalrossen Virker veldig lovende synes jeg. Laget har blitt bedre og bedre i pre-season ettersom Luchos fingeravtrykk har blitt mer og mer tydelig. Endelig er strukturen, det høye presset, den klare spillestilen og ikke minst en sunn intern konkurranse tilbake i laget.

Messi er tilbake i god form virker det som. Elche er ikke fantastiske, men de er helt greie, og han hadde jo flere øyeblikk som var ren magi. Og de nye signeringene fungerer kjempebra. Mathieu er rå i forsvar, likte ham alltid i Valencia, og det er kjekt at han ser ut til å kunne bli en starter. Det er alderen som får prisen på 20m euro til å virke noe høy, ikke prestasjonene han varter opp med. Hadde han vært 27 år ville det vært et kupp. Håper han får flere gode sesonger i Barca. Rakitic er også helt vill, og ser ut som å passe som hånd i hanske. Og Munir fortsetter å vise at han er en spiller for fremtiden - for et talent! 18 år bare, og flere gode sjanser pluss mål.

Håper på Bartra-Mathieu fra start, Ter Stegen i mål og gleder meg til å se Neymar og Messi sammen neste søndag. :D

Typiske Messi mål begge to:

tumblr_naty5kEGbQ1ry3rxao4_250.gif

tumblr_naty5kEGbQ1ry3rxao6_250.gif

Takk, @Kohe321

Morsomt å se at keeper bare står og ser på på begge Messi-scoringene. Ganske typisk Messi. Enkelt og
greit; skyte kjapt når keeper ikke helt venter det og er "wrong-footed".
Heldigvis hadde han en så god kamp som jeg ikke har sett på over ett år fra Messi. Greit med Bartra/Mathieu i forsvaret,
men hvordan får man plass til en av Ms beste spillere? (Som stopper er han ikke helt god.)

Gitt overgangsstoppen i de neste to vinduene, burde ikke Barça kjøpe flere spillere nå?

8 kamper til Simeone virker drøyt ...

8 kamper er alt for mye. 4-6 kamper hadde vært forståelig. Spennende å se hvordan La Liga utvikler seg nå fremover mellom Real, Barca og Atletico.

Premier League er på sin side temmelig åpen. I fantasy så røk wildcardet allerede. 4 spillere som ikke spiller fast 90 min. gir ingen god poengsum. :p

Manchester United med 4 i sekken mot MK Dons igår. Jeg vet at det er minicup'en, og at de stillte med et B-lag, men huff?

Det hjelper også lite på stemningen når LVG quotes etter kampslutt:

"We are building up a team and you cannot make (it) in one month, not in one year."

Altså, har United fansen et herlig år i møte?

Hjelp!

Er det noen her inne som har noen gode tips om hvor / hvordan kjøpe billetter til ligakamper i England?

Finnes det en pålitelig billettservicetype nettsted som noen har gode erfaringer med?
På forhånd stor takk.

PS: Nei. Jeg har ikke blitt fotballinteressert. Det skal være en gave.;)

Er det noen her inne som har noen gode tips om hvor / hvordan kjøpe billetter til ligakamper i England?

Finnes det en pålitelig billettservicetype nettsted som noen har gode erfaringer med?
På forhånd stor takk.

PS: Nei. Jeg har ikke blitt fotballinteressert. Det skal være en gave.;)

Hvilken klubb er det snakk om? De fleste norske supperterklubber til repektive lag er ofte billigst.