Den store fotballtråden!

Daffe greier dette; Celtic hadde de to største målsjansene før målet. Med en spiller mindre.

Ikke så mye Tiki-tata idag før målet. Prøvde å følge med på Neymar. Var ikke så imponerende
før 70. minutt, hvor han hadde et Messi-raid med påfølgende skudd rett på cornerflagget, så
nydelig fremspill til Sanchez på målet, deretter et fint hælspark. Men ikke akkurat Messi eller
Ronaldo ...

Derimot jobbet han hardt med å gjenvinne baller; hadde ingen fakter hvor han spiller diva eller klager
på lagkamerater. Hvis dette holder kan han bli en god lagspiller! Eller hva sier du, @Kohe321 ?

Redigert av en moderator:
Hvordan synes du det funker med Mourinho tilbake i Chelsea? Har ikke fulgt nøye med, men fra "utsiden" har jeg fått inntrykk av at han holder på med litt av det samme tullet med benking av nøkkelspillere som han gjorde i Real Madrid? Skjønner at Juan Mata nylig har fått spille igjen, men forstår at han hovedsaklig har satt på benken denne sesongen, noe som virker veldig merkelig når man tenker på hvor viktig han var for Chelsea sist sesong. :confused:

Er alt for tidlig å si ennå, men er veldig fornøyd med tingenes tilstand. Mata var solid forrige sesong han, men se hvor vi havnet på tabellen.. For ikke å nevne at vi røyk ut i gruppespillet av CL. Dersom Mourinho mener Mata jobber for dårlig bakover (noe han helt klart gjør ettersom Oscar og Hazard står for vesentlig mer ballvininger og taklinger) så er det hans rett til å bruke de 11 han mener spiller best.

De to første kampene til Mata var også helt horrible, så i mine øyne er ingen skade skjedd. Nå har Mata tilpasset seg, samt spillet har tatt seg opp, og nå starter han. Er ikke så vanskelig som media skal prøve å få det til å virke.

Det største problemet slik jeg ser det er at Chelsea ikke har spisser som scorer (sett bort fra Lukaku som er på utlån), men dersom Torres viser like mye vilje som han gjorde mot Tottenham sist så er nok spissplassen hans.

Sammenlignet med Real Madrid og Barcelona så er jo alle PL lagene i trøbbel, ettersom selv de beste klubbene går på poengtap dersom de ikke spiller 100%. Er dette som gjør Premier League til verdens klart tøffeste liga.

På tide å vekke opp denne gromtråden. Så Barça-kampen idag. Ikke veldig imponerende. Selvfølgelig
imponerende å holde ballen unna ManC-gutta i 90 min, men den store spruten fremover
var jo helt fraværende. Ser noe bedre ut enn fjoråret, men langt daffere enn Peps lag
(som forsåvidt er det beste jeg har sett i mitt lange liv).

Det som var veldig urovekkende var Messi. Fullstendig uten sprut, gåpåvilje, skuddstyrke.
Han pleide å utfordre forsvaret, men idag var han helt passiv og nøyde seg med å slå
(forsåvidt helt glimrende) passninger fra en tilbaketrukket rolle. Er det slutten på fyren, eller
bare en konsekvens av at han er på vei tilbake fra skaden, @Kohe321?

Tross alt, fyren er én av de tre beste spillerne verden har sett de siste 32 årene
(Zidane og en Ronaldinho på topp de to andre; usikker på om Maradona hører med der
selv med sitt glimrende VM'86 og noen greie pasninger VM'90). Trist om man aldri ser en slik
spiller på sitt beste igjen.

@Kohe321, er dette hva Barça har å by på i år, eller kan vi vente oss bedre spill
fremover? Og hvorfor kan de ikke få tak i en stopper? Mascherano ser ut som en
risiko der bak.

@csabko
Så kampen selv, og min eneste kommentar er at Barcelona spiller kjedelig fotball. 90 minutter med støttepasninger er ikke helt min greie. Synd at City fikk en spiller utvist, med 11 mann på banen hadde det kanskje blitt en mer spennende kamp.
Det blir spennende å se hvordan sluttspillet i CL utvikler seg. Tviler på at City klarer 0-3 i Barcelona, og PSG er jo så godt som videre. Personlig er jeg sjeleglad for at "vi" møter Olympiakos, men sånn som sessongen har gått hittil kan vi fort gå på en smell. Spesielt hvis Tom Cleverly og Fellaini får spille fra start..

Satser på å få sett noe skikkelig action imorgen kveld, når Bayern tar rotta på Arsenal!

@csabko De to siste kampene i ligaen har det vært mye fart og fantastisk spill, det var nok mer en taktisk avgjørelse. De ville ikke gjøre seg sårbare bakover, så de trillet ballen forsiktig og tok de åpningene som kom, samtidig som de kvelte det som City kom med. Snytt for straffe i første (hands på Fernandinho var det vel?), og Messi kunne og burde ha satt to av sjansene sine i kveld.

Han hadde forøvrig en dårlig kveld etter hans standard, han er litt ujevn etter han er tilbake fra skade. Ikke så rart, han har jo slitt med hamstringen av og på uten å bli helt god i nesten et helt år. Forrige kamp i ligaen storspilte han som vanlig og scorte 2, så han er definitivt tilbake.

Egentlig er jeg veldig positiv, Barca eide City på deres hjemmebane på en kveld hvor laget egentlig spilte relativt svakt. De kunne definitivt spilt bedre, og skapte fremdeles nok til at de burde ledet med mer enn 2 mål til slutt. Det var gode enkeltprestasjoner og en smart og kynisk taktikk fra treneren (dog ikke den mest spennende å se på for nøytrale seere), samt en Valdes som storspilte i mål. Men laget kan spille MYE bedre enn i kveld! Er spent på å se hva de kan gjøre på Camp Nou på eget gress foran et sultent publikum som forventer og krever mer fart og festfotball! :)

Igjen, denne kampen sett isolert beskriver ikke hvordan Barca har spilt i det siste, de gjør det egentlig veldig bra for tiden etter min mening. :D

Forresten, sikkert 130-140 i puls før og under kamp, haha. Herlig med seier!

Takk for kjapt og informativt svar, @Kohe321. Barca og Messi er altså tilbake selv om det
ikke så slik ut idag (enig i at en feig taktikk hvor man bare triller ballen frem og tilbake
uten at MC-spillere får tak i den kan virke fristende på bortebane, men som @Golfballen
påpekte ble det ikke akkurat festfotball).

Synd med den utvisningen som drepte kampen; en straffe burde være nok der.

Uansett, de er videre. Regner med at RM og BM blir de sterkeste i år.
Tviler på at PSG når helt opp. Og litt halv-redd Mourinhos kynisme, som
kan bli godt betalt i sluttrunder av CL. Burde ikke Juventude vært her?

Veldig hyggelig av Pique å be dommeren om å ikke gi Negredo gult kort for denne taklingen.

Negredo (Man City): "The referee wanted to give me a yellow card, but Pique asked him not to book me. I'm grateful for that."

FocusedGenuineArcticduck.gif

Veldig hyggelig av Pique å be dommeren om å ikke gi Negredo gult kort for denne taklingen.

Negredo (Man City): "The referee wanted to give me a yellow card, but Pique asked him not to book me. I'm grateful for that."

FocusedGenuineArcticduck.gif

Wow! Det var pent. Sikkert lettere når man leder 0-1 (eller 0-2), men likevel flott gjort.

Kjipt med nok et rødt kort som ødelegger kampen. Arsenal virket jo imponerende de første minuttene,
men fikk ikke låne ballen i annen omgang. BM ikke imponerende 11 mot 11, men giganten
Schweinsteiger, tross alt BMs normalt viktigste og beste spiller, spilte ikke. Det gjorde heller ikke
(noe mer oppskrytte) Ribery. Uansett, i annen omgang så Bayern ut som Pep's Barça: holdt ballen i laget
men med mye mer bevegelse enn Barça i går. Basert på disse to 11-mot-10-kampene tror jeg BM ville slått
ut Barca. Men det ville blitt en utrolig kamp mellom to lag som har nesten 80% possession i hver kamp.

Mye som har skjedd siden sist ... @Kohe321

For en uke siden var mesterskapet tapt for Barça. Såvidt jeg klarte å se på en dårlig stream
ble Barça fullstendig utspilt av Madrid, i hvert fall i spill 11 mot 11. Det var virkelig dårlig;
dvs meget bra av Madrid. 2-2-målet til Messi var det som ga håp: selv etter å ha blitt rundspilt
kan man score med denne magikeren. Men, for en kamp de Maria hadde!

Alt så plutselig utrolig bra for Barca, helt til Valdes skade. Utrolig synd for spilleren
som vel er ute neste år. Da ryker også VM. Hvordan er Pinto? Jeg kjenner bare
fyren pga litt angivelig plystring.

Skjder det ellers noe på Barça-fronten eller andre fronter?

Ang. Barca - Atletico:

- Setter nå mer pris på Victor Valdes enn jeg trodde ...
- Alles favoritt Iniesta burde hatt sitt andre gule da han helt klart prøvde å filme til seg straffespark; så veldig klart ut.
Men utrolig nydelig pasning til 1-1-scoringen; var sikker på at det måtte være Xavi.
- Neymar minnet (jeg tenkte på dette før målet) veldig mye om Robinho mens han var i Madrid. Hver gang
jeg var i Spania skrev avisene at NESTE år er Robinho verdens beste spiller; dette gjentok seg fire år på rad ...

At ungutta til Godset hentet tre pinner i Kristiansand i går var herlig. Blitt så ille i Drammen, at FAU på hver skole har sett opp vakter for å stoppe Godsetspeidere fra å hente ungene til spill på Gamle Gress.

Endelig er ventetiden over.

[video=youtube_share;ih2y4vlAViU]http://youtu.be/ih2y4vlAViU[/video]

Redigert:
Nå er helgene endelig noe å virkelig se frem til igjen. Årets første tur er allerede bestilt også.

Up the arse!

Endelig er Premier League tilbake på skjermen! Hva tror sonens medlemmer om årets topp 5?
Mine tips er:
1. Chelsea – José Mourinho har handlet klokt. Har en liten tro på at Diego Costa blit litt flopp, men Fabregas er garantert suksess. Stallen virker bunnsolid, og har en god bredde.
2. Manchester City – Vanskelig å vinne to år på rad, hvertfall med tanke på hvor gjevnt det er i Premier League. Stor bredde i stallen, men tror ikke at det er nok til å ta tittelen for andre år på rad.
3. Manchester United – Tror at 3-5plassen kommer til å bli utrolig gjevnt, men Luis van Gaal er rett mann til å reise United etter en regelrett voldtekt av David Moyes. 3-5-2 systemet passer troppen, men trenger en midtbanespiller og en stopper til føre vinduet stenger. Om det blir Vidal og Hummels er 3.plassen mer sikker. Og skulle mot all formodning Di Maria droppe PSG og ta turen til drømmenes teater kan dem kanskje være med i toppen.
4. Arsenal – Laget virker solid, men mangler det lille ekstra. Tror dem er avhengige av at Özil og Giroud holder seg skadefrie.
5. Liverpool – Klarer ikke å holde den enorme formen fra sist sesong. Tapet av Suarez vil merkes, hvilken klubb ville ikke det? Rickie Lambert har ikke kvalitetene som skal til, og passer ikke inn i Rodgers spillestil. Sturridge må innfri og holdes skadefri. Tror ikke troppen er bred nok til å sjonglere ligaen med champions league, dermed utenfor topp 4.