Ryktes at Barca vil by £17m + Alexis Sanchez for Juan Mata.
Det setter jeg en stopper for her og nå. Ikke aktuelt.
Det setter jeg en stopper for her og nå. Ikke aktuelt.
@csabko Så nettopp pressekonferansen. Utrolig trist ja, håper inderlig han blir helt god igjen. Han virker som en kjempetrivelig kar, som du sier, og jeg synes også han har fått uforholdsmessig mye kritikk blant fansen - tross alt, semi i CL og 100poeng i liga i en sesong preget av sykdom og fravær er ikke dårlig.
Barcaledelsen har sagt at den nye treneren, som forøvrig blir presentert i neste uke, ikke vil være en fra den nåværende trenerstaben, men en fra utsiden. De har med andre ord jobbet med en "Plan B" og ordnet seg til bare i tilfelle dette skulle skje.
Ellers har "silly season" vært ganske frustrerende så langt, bortsett fra Neymar signeringen i starten av sommeren, som jeg er glad som en lerke over.
Jeg mener de har brukt all for mye tid og energi på Thiago Silva, som viste seg å være en avtale som var umulig og få til, noe som ble sagt veldig tidlig. Men de gav bare ikke opp, og nå begynner stopper-mulighetene å tørke opp for sommeren. Marquinhos stakk nettopp til PSG for eksempel, og Hummels (som jeg hele tiden har ment de burde gå får) begynner vel sesongoppkjøringen sin i Dortmund nå. De kunne nok fått ham denne sommeren om de ville, men styret slo det fra seg fordi de mener Pique allerede utfyller rollen til Hummels. Nå er et av de siste valgene de snakker om Daniel Agger fra Liverpool, en jeg kjenner dårlig til, men hører mange mener ikke er helt på nivået som kreves for Barca. Kan du kanskje si noe om denne karen?
Ellers er det jo veldig leit at Thiago valgte å stikke til Bayern og Pep, men der har klubben hovedsaklig seg selv å skylde på da de rotet det til med spilletiden. Men men, vil han dra så vil han dra, Barca vil nok aldri mangle midtbane-spillere uansett, jeg er mer bekymret for forsvaret akkurat nå. Spilt melk er spilt melk.
Men, litt positive ting er det jo også. Det er veldig underholdende å lese om ManU sine gjentatte forsøk på å signere Fabregas, og Moyes sin enorme tro på at det faktisk er en sjanse for at dette vil gå. Om noen følger LITT med på Barcelona, så vil de forstå at det aldri kommer til å skje. For det første er Fabregas veldig fornøyd, blitt perlevenn med Messi og trives godt med barndomsklubben sin blant barndomsvenner. Hva mer er at nå som Thiago har dratt til Bayern, en tabbe som ikke er populær blant fansen, så ville aldri Barca solgt en midtbanespiller som Fabregas. Han er jo nå den som kanskje kan ta over etter Xavi. Til slutt må man ikke glemme at Fabregas har den britiske delen av hjertet sitt i Arsenal, så det å dra til ManU ville nok for ham blitt umulig bare av den grunn. Skal han tilbake til England, så blir det til Arsenal.