Den store fotballtråden!

pBQzctY.jpg

Jeg la inn denne kupongen to ganger med en feil. Så jeg vant 2x €22. Hadde ikke Southampton dreti seg ut hadde jeg vært 20k NOK rikere. Fuck my life.

Innsatsen var €0.10 btw.

Redigert:
Tv2 kjøper Cmore og dermed La Liga rettighetene m/ mer. Kan bli bra det, men de må selvsagt bringe over Petter Veland, Fuglum osv. Men det gjør de jo garantert. Utrolig kjekt om dette fører til bedre og mer dekning synes jeg! :)

Er dog litt redd for prisen på dette. Hvis det går gjennom må vel TV2 dele opp de forskjellige ligaene i diverse pakker. Hadde de kombinert engelsk fotball med en annen liga hadde det jo vært svært interessant, er litt kjedelig at film og serie-pakken til TV2 må være med som en del av engelsk fotball.

Lurer på om en nye pakkeløsning vil bli billigere enn det er nå? Foreløpig betaler jeg for både Tv2 premium, C more og Viasat (for champions league) via GET. Tv2 premium og C More sport ligger på rundt 280kr i måneden hver om jeg ikke tar feil, så om den kombinerte pakken for EPL, La Liga og Serie A på TV2 blir billigere enn dette er jo det knall.

Ser sjelden Serie A, men det hender så jeg liker å ha muligheten. Håper ikke at TV2s pakke for å se kunne se alle tre ligaene vil koste mer enn det TV2 premium og C More sport gjør nå. Vi får se.

Redigert:
Ja, jeg betaler riktignok for Sumo. Det er vel kr 299 i måneden, hvis jeg ikke husker feil. Blir absolutt spennende å se hva samlet pris blir, men håper de åpner for at man kan kjøpe tilgang til ligaer separat ved streaming. Håper og tror for så vidt at dette er ubegrunnet frykt. Når TV2 får en så stor andel av fotballmarkedet burde det jo være muligheter for fleksibilitet.

Håper som nevnt her, at det blir delt opp i forskjellige pakker. Jeg gir blanke i norsk og italiensk fotball, jeg ønsker kun premier league så fremt FA ikke fortsetter å ødelegge sporten jeg er så glad i.

Cmore har jo det fantastiske tilbudet at du kan kjøpe kun La Liga (eller andre produkter) for 99 pr måned, så du slipper på betale 299 for hele pakka når du uansett bare skal se det ene eller det andre.

Er veldig optimistisk til dette oppkjøpet. Kjempefornøyd med TV2 Sumo løsningen online og blir bra med alle de beste ekspertene på 1 plattform.

Eneste jeg er skeptisk til er hvordan ligaene/program pakkene vil bli delt opp og hva prisen på dette vil bli.

Tusen takk, @Kohe321. Kul den lille tunnellen (tunnelen??) i reprisen. Men nå er vel
ikke Eibar all verdens motstand?
Men jeg kommer ikke fra det: noe/en god del mangler fremdeles med Messi.
Jeg så kampen som endte 4-0 forleden: Messi scoret ett i åpent mål fra off-side,
men var ellers ikke sitt gamle gode jeg (unntatt en utrolig passning som det dessverre
ikke ble mål utav).

@Kohe321: er Messi den gamle gode igjen, eller mangler det endel der? Vi
får vel et hint på El Clasico neste uke. Gleder meg veldig!

Wow, sjekk dette Messi raidet fra i går :D

Nederlandske kommentatoren morer seg godt på jobben :mrgreen:

Må linkes til youtube, embedding er ikke lov på denne tydeligvis:

https://www.youtube.com/watch?v=SxQeAYOh_SU

( @Hvalrossen ) :D

Redigert av en moderator:
@Hvalrossen Eibar er faktisk ganske gode og organiserte i forsvar, og har vært imponerende denne sesongen selv om formen begynner å svikte. Joda, de er et av bunnlagene, men å gjøre det der er ikke enkelt uansett. :)

Messi er egentlig i veldig god form for tiden, men han har vært veldig konservativ i energibruken de siste kampene, som har vært kamper de skulle vinne lett og hvor det ikke krevdes mer. Granada og Rayo i ligaen, og Villareal i Copa hvor de ledet 3-1 fra første møte. Han har knapt vært andpusten på slutten av disse kampene... Å spare krefter her er viktig for å ha krutt igjen til slutten av sesongen, det er det som teller. Jevnt over så er han i strålende form for tiden, og statistikken hans for 2015 så langt er helt spinnvill. Han har scoret 20 mål så langt bare i 2015.

Her er en sammenligning av Messi fra samme tidspunkt ute i 2012, året han scoret 91 mål, og i år:

2012 - Games 17 - Goals 21 - Assists 6 - Minutes 1414
2015 - Games 17 - Goals 20 - Assists 11 - Minutes 1485

Han var for eksempel helt instrumentell i seiersrekken på 11 kamper de nylig hadde, den som til slutt dessverre ble brutt mot Malaga på camp Nou. Så du første kampen mot City? Spesielt den første omgangen var en av de beste prestasjonene jeg kan huske å ha sett. Utrolig irriterende hvordan Barca alltid skal ta foten av gasspedalen når de leder med 2 mål, og invitere de andre inn igjen.

Uansett, Messi er i storform. De siste 3 kampene har vært preget av å hvile på banen. Venter spent på City kampen, tror Messi vil være "back with a vengeance" for å hevne den tåpelige straffebommen fra sist møte. Tror virkelig at Barca kommer til å knuse dem på hjemmebane, de må bare spille med samme fokus som de gjorde i første omgang på Etihad. Så er det clasico til helgen! :)

@Kohe321: El Clasico vises vel på MAX på søndag? Gleder meg veldig til den,
men blir overrakset om Barça har en sjanse.

Ellers veldig skuffet over Monaco. Spilte kul fotball i London men var fullstendig
nervevrak som nektet å i det hele prøve å spille fotball. Denne Leonardo Jardim
som skulle være den nye stjernetreneren gjorde ikke mye bra idag, nei.
Kanskje Roger Schmidt (?) er den nye stjerna i stedet? Overrakset over
at Bayer L holdt seg så godt inne i kampen.

Jeg må vel se på Dortmund-Juve imorgen; Barça-MC blir vel bare på en elendig
link ...

Hører på Viasat 4 at Messi visstnok spiller glimrende. Hadde vært fint hvis han er tilbake
i gammel godt slag! Her på offentlig TV kjeder man livet av seg med Dortmund-Juve.

Hører på Viasat 4 at Messi visstnok spiller glimrende. Hadde vært fint hvis han er tilbake
i gammel godt slag! Her på offentlig TV kjeder man livet av seg med Dortmund-Juve.

@Hvalrossen Messi spilte noe av den vakreste og sykeste fotballen jeg har sett i første 45.

Andre omgang var preget av at hele laget spilte på 10%, inkludert Messi. Hviler til el clasico. Men det ble allikevel skapt sjanser opp og ned i mente, men Hart spilte en helt fenomenal kamp og stoppet alt. Når det er sagt så spilte Barcelona for naivt i avslutningsøyeblikkene, men uansett - hatten av til Hart, han kan dra hjem til Manchester med stoltheten fullstendig i behold.

Barca spiller veldig bra fotball for tiden. De leker med City her, og det med foten av gasspedalen.

Takk for det @Kohe321. Virker som om inntrykket ditt stemmer med endel andre folk: http://www.dagbladet.no/2015/03/19/sport/fotball/tabeller/38289538/

Bare å glede seg til EC da. Men veldig hyggelig hvis Messi er den gamle gode igjen; har jo ikke vært det
på noen år.

@Hvalrossen Korrekt, og grunnen kan spores tilbake til våren 2013.

I 2012/2013 sesongen da han scoret 91 mål til årskiftet var han i toppform, og han fortsatte tempoet etter nyttår 2012-2013 og utover våren, men ble dessverre kjørt, eller kjørte seg selv, for hardt både for klubben og for landslaget.

Argentina spilte en kamp i høyde i Bolivia hvor jeg mener å huske at Di Maria gikk ned for telling og trengte oksygenmaske. Den kampen ble nok dråpen som fikk begeret til å renne over fysisk sett. Noen dager etterpå var det liga kamp igjen hvor Messi spilte bra, og noen dager etter det igjen kom kampen mot PSG i CL. Her scoret Messi og skadet seg like etterpå i hamstring. Denne skaden fortsatte å plage ham igjennom hele resten av året. Hver gang han fikk en skadefri stund og ting begynte å ta form igjen, så kom skaden i hamstringen tilbake og banket på døren, og han måtte sitte ute i flere uker til. Han fikk ikke bygget seg opp igjen skikkelig hele dette året.

Da han kom tilbake fra en av de siste skadene i starten av 2014, og scoret et sykt mål i comeback kampen som jeg husker godt, så markerte egentlig dette begynnelsen på en lang periode med gjenoppbygging av både form og fysikk, en prosess som varte til etter sommeren 2014. Han var ikke seg selv i VM, det var helt klart, og selv om han gjennomførte et godt mesterskap, så virket han tregere og mindre sikker på fysikken sin. I august hadde han en liten lårskade i det andre beinet, men denne var heldigvis ikke knyttet til fjorårets hamstring skade, og forsvant igjen ganske kjapt.

Det er altså først denne sesongen han virkelig har begynt å bygge seg opp til, og etter min mening gått forbi, det nivået han hadde i 2012/2013 før skaden i kampen mot PSG. Akkurat nå mener jeg han spiller bedre enn noensinne før. Det er kamper som dette som bare viser at ingen er på nivå med Messi når han er i form. Måten han håndterte City spillerne på, fjorårets EPL mestere, fikk det til å se ut som om "han drev med en annen idrett" som Morten Langli sa på Viasat i går. :)

Dette bildet fra i går passer bra:

FC+Barcelona+v+Manchester+City+Q7ZHK97X5uox.jpg

Litt av magien fra kampen i går:

NippyConventionalBagworm.gif

GrayOrdinaryHammerheadshark.gif

PositiveShimmeringEland.gif

Må bare poste denne... :p

CAanDr1UYAEEQnB.jpg

Forresten angående dømmingen i går: Nasri skulle hatt direkte rødt, og straffen var i beste fall veldig tvilsom, og frisparket som ledet til Alves sitt gule kort og suspensjon var bare tull.

Men, i ettertid er jeg bare glad for at dommeren var litt imot oss. Nå kan ihvertfall ikke Kompany sutre i post-match intervjuet og klage over "soft fouls". Barca spilte på 20% og dominerte EPL mesterne på en måte de aldri blir i England. Hadde ikke Hart spilt en av sine livs beste kamper kunne det lett stått 6-0 :)

Luis Enrique har virkelig snudd tingene helt rundt, systemet hans fungerer strålende: vi skaper sjanser hele tiden, men kan også roe ned og kontrollere når det trengs. En perfekt miks av direkte og pasningsbasert fotball, og balansegangen blir bare bedre og bedre. Humøret og samholdet i laget er sterkere enn på veldig lenge, og formkurven virker å være stigende. Må bare spise i meg ordene som jeg skrev tidligere om Lucho. Han er ikke en dårlig trener, tvert imot veldig god. Det tok tid å få laget til å fungere med forandringene han satt igang, og det var tidvis frustrerende, men det har virkelig betalt seg.

Så ja, well done Lucho! :D

CAashjyUgAA4Daq.jpg:large

Redigert: