Den store fotballtråden!

Tja, synes alltid det blir litt feil å snakke om urettferdighet/uflaks når det kommer til mål og press - eneste gangene det gir mening er ved skader og lignende. Blir litt som RM fansen som sier at Atletico vant i går pga. flaks, og klager over at Ronaldo traff stolpen på frispark osv. Woulda coulda shoulda. Greit at det er nærme å være et mål, men blir det ikke mål så blir det ikke mål og da betyr det ingenting, og bommer man slik viser det bare at man kunne vært bedre og klart å score, og på slutten av dagen er det alt som teller synes jeg.

Enig i at Benfica virkelig spilte bra med mye press. Men de scorte ikke, det gjorde Chelsea, så jeg synes de vant fortjent jeg altså... :)

Redigert:
Har tilgode å se et lag få tildelt seieren for å hatt mest posession eller hatt det fineste banespillet. Alle som såg EL finalen kunne jo se at Benfica var det laget med mest energi og spillervilje/glede, men det hjelper lite når kyniske Chelsea gjør akkurat nok og scorer flere mål. Var nærmest en reprise fra CL finalen i Munchen, ahhh, good times ;)

Champions of Europe har vel aldri stemt bedre enn nå, ettersom Chelsea er innehaver av begge europacupene. Woop woop!

Nå sitter jeg inne i finværet og venter spent på siste runde i PL, nesten litt nervøs på Arsenals og Tottenhams vegne. Det værste med denne runden er jo at dersom Chelsea spiller 0-0 og Arsenal vinner 2-1 så må lagene ut i omkamp for å avgjøre 3/4 plassen. Det har aldri skjedd i PLs historie at to lag havner på samme poengsum og har lik målforskjell, men det latterlige er at Chelsea har vunnet begge kampene mot Arsenal og FA velger å se bort fra innbyrdes oppgjør! :mad:

Blir spennende å se om Tottenham klarer å beholde Bale.

Virkelig! Svirrer mange rykter om ny Tottenham kontrakt i dag, aner ikke om det er hold i de. Dersom han forsvinner så sliter jeg med å se noen annen destinasjon enn Real Madrid.

Jose ble for en drøy time siden fristilt av nevnte Real Madrid, han går fra sin stilling 1 juni. Legger ved et bilde som viser hans seiers % i de klubbene han har ledet. I PL så er det ingen som er i nærheten, selv ikke Sir Alex Ferguson. Håper inderlig å snart kunne juble for at Jose kommer "hjem".

article-2327662-19E52E63000005DC-340_634x174.jpg

Ryktene tar seg opp ja, men har vært mye rykter rundt ham før for den saks skyld.. Er utrolig spent på å se han i en skikkelig liga mot skikkelig motstand, av det jeg har sett når han har møtt gode forsvarere tilsier ikke at han er verdt de summene som nå ryktes.

At gutten er god finnes det ingen tvil om, spørsmålet er hvor god. Neymar har blitt diskutert opp ned ned sammen med mine fotballvenner og det vi kom frem til var at han er god, men ikke Bale/Hazard/Ronaldo/Messi god, og har ikke bevist noe på internasjonalt nivå som tilsier at han skal koste så mye. Såklart vi kan ta feil, men det er en stor gamble for Barca å legge så mye penger på bordet.

Santos har godkjent 2 bud på Neymar, håper at disse budene er fra RM & FCB..

@s2bu Jepp, budene er fra Barca og Madrid. Om du leser de siste tweetene fra barcastuff så får du en god oversikt. Han har nok allerede bestemt seg, men skal først si hva han velger etter Santos kampen i morgen visstnok. :)

Redigert av en moderator:
@s2bu Jepp, budene er fra Barca og Madrid. Om du leser de siste tweetene fra barcastuff så får du en god oversikt. Han har nok allerede bestemt seg, men skal først si hva han velger etter Santos kampen i morgen visstnok. :)

@Kohe321, oppdaterer du oss med dine inside-tips når ting skjer? Så får vi se på om han kan tilføre laget noe.
Vet du noe om trener-situasjonen? Var det slik at kreften ikke er helt borte? Andre insights? Andre spillere på vei inn?

Deilig finale! Selv om alle holder med Dortmund (herlige fans; har selv vært på kamp hvor de var
bortelag i en vanskelig stadion, ikke noe bråk og mye god stemning) var det også OK at det beste laget vant, særlig etter fjoråret ...

Også deilig med en dommer som dømmer godt; ingen unødvendige kort (unntatt for Dante), går ikke
på filmninger. Straffen var grei og dommeren falt ikke i fella å overdramatisere det med gult kort.
Bra dømt. Men ... stygg filming av Ribery og stygt ankeltråkk av Lewandowski.
Finaler mellom to lag fra samme land er ofte tragiske (ManU-Chelsea likte vel bare fans av engelsk fotball og
Milan-Juve var nitrist) men dette var bra greier!

Gratulerer Bayern (og Dortmund!)!

Redigert:
@Kohe321, oppdaterer du oss med dine inside-tips når ting skjer? Så får vi se på om han kan tilføre laget noe.
Vet du noe om trener-situasjonen? Var det slik at kreften ikke er helt borte? Andre insights? Andre spillere på vei inn?

@csabko Det kan jeg godt gjøre. :)

For det første så er det jo rått at Neymar valgte Barca, det har jo lekket ut nå. Han skal visstnok ha signert for 5 år til 2018. Gleder meg veldig til neste sesong nå. Har stor tro på at han kan gjøre det stort i europa, ferdighetene er jo tilstede så det holder, og kommer han skikkelig inn i systemet til Barca kan han bli en enormt verdifull spiller tror jeg. Håper han motbeviser nay-sayerne.

Angående trenersituasjonen så fortsetter Tito (heldigvis) neste sesong. Han kom nettopp hjem (i går tror jeg) fra New York fra det jeg tror var siste del av behandlingen, og alt hadde visst sett veldig bra ut med gode resultater, og han skal ha vært i strålende humør ved returen. Denne behandlingen skulle egentlig gjøres i sommer, men ble enkelt og greit bare fremskyndet fordi de vant ligaen så tidlig. Som jeg har sagt før så gleder jeg meg virkelig til å se hva Tito kan få til når han er helt frisk og kan fokusere all sin energi på fotballen. Må ikke glemme hvor fantastisk bra høsten var. Ja han gjorde noen feil og tabber taktisk, men dette snakket han selv om på en pressekonferanse tidligere i vår, og nevnte hvordan han vil lære av feilene og rette opp enkelte ting som ikke virket neste sesong. :)

Utenom Neymar så er det jo å signere en keeper som står øverst på listen. De skal visstnok være i dialog med både Borussia Mönchengladbach for å skaffe Marc-Andre Ter Stegen, og Liverpool for Pepe Reina. Her er vel førstnevnte den jeg håper mest på at de klarer å signere. Hadde jo vært en drøm om de kunne fått Thibault Courtois fra Atletico, han må være blant de største keepertalentene i verden, men det er vel lite sannsynlig akkurat nå. :D

Ellers er det visst omtrent umulig å signere Thiago Silva, og Hummels er ikke Tito interessert i tross klubbledelsens tips, da han mener den stopperprofilen er dekket av Pique allerede. Det kan man jo mene hva man vil om... :rolleyes:

Lest noe rykter om at Marquinhos fra Roma er en av stopperne de nå kan være interessert i, men det kan sikkert bare være tull også.

Gratulerer til Bayern Munchen ja! Kjempemorsom kamp. Bayern vant fortjent, selv om det ble en mye jevnere kamp enn de fleste trodde, ihvertfall i første omgang. Dortmund dominerte jo de første 25-30 minuttene og kom til mange store sjanser. Neuer fortjener mye skryt han også etter denne kampen sammen med Weidenfeller. En ting er uansett sikkert: Dortmund har fått MANGE fans denne CL sesongen, så de er også vinnere på en måte.

@csabko Null problem, det kan jeg godt gjøre. :)

For det første så er det jo rått at Neymar valgte Barca, det har jo lekket ut nå. Han skal visstnok ha signert for 5 år til 2018. Gleder meg veldig til neste sesong nå. Har stor tro på at han kan gjøre det stort i europa, ferdighetene er jo tilstede så det holder, og kommer han skikkelig inn i systemet til Barca kan han bli en enormt verdifull spiller tror jeg. Håper han motbeviser nay-sayerne. :)

OK, hadde ikke fått meg med det. Mitt inntrykk er at han er mer en youtube-spiller enn en god fotballspiller, men håper
det blir motbevist med glans!

Angående trenersituasjonen så fortsetter Tito (heldigvis) neste sesong. Han kom nettopp hjem (i går tror jeg) fra New York fra det jeg tror var siste del av behandlingen, og alt hadde visst sett veldig bra ut med gode resultater, og han skal ha vært i strålende humør ved returen. Denne behandlingen skulle egentlig gjøres i sommer, men ble enkelt og greit bare fremskyndet fordi de vant ligaen så tidlig. Som jeg har sagt før så gleder jeg meg virkelig til å se hva Tito kan få til når han er helt frisk og kan fokusere all sin energi på fotballen. Må ikke glemme hvor fantastisk bra høsten var. Ja han gjorde noen feil og tabber taktisk, men dette snakket han selv om på en pressekonferanse tidligere i vår, og nevnte hvordan han vil lære av feilene og rette opp enkelte ting som ikke virket neste sesong. :)

Høres bra ut. Blir morsomt å se fyren frisk og fokusert på fotball. Vanskelig å bedømme ham av opplagte grunner, men
fikk ikke så veldig imponerende inntrykk.

Utenom Neymar så er det jo å signere en keeper som står øverst på listen. De skal visstnok være i dialog med både Borussia Mönchengladbach for å skaffe Marc-Andre Ter Stegen, og Liverpool for Pepe Reina. Her er vel førstnevnte den jeg håper mest på at de klarer å signere. Hadde jo vært en drøm om de kunne fått Thibault Courtois fra Atletico, han må være blant de største keepertalentene i verden akkurat nå, men det er vel lite sannsynlig akkurat nå. :D

Jeg så ikke CdR-finalen, men leste at Courtois gjorde det helt greit. Han er vel Chelseas eiendom? Som insider: hvorfor forsvant Valdes? Og hvor drar han? Var det en kone fra USA eller Australia eller noe?? Husker Oleguer Presas var
en veldig Catalunya-patriot. Var Valdes også det? Hvis Stegen er bedre enn Weidenfeller (som har imponert i alle kampene jeg har sett ham) så er det et greit valg :) Reina er vel på vei nedover?

Ellers er det visst omtrent umulig å signere Thiago Silva, og Hummels er ikke Tito interessert i tross klubbledelsens tips, da han mener den stopperprofilen er dekket av Pique allerede. Det kan man jo mene hva man vil om... :rolleyes:

Etter din og @Thomas lovprisning av Hummels prøvde jeg å følge med i dag, men klarte ikke å bli superimponert.
Kaskje er jeg gammeldags, men jeg drømmer om en mittforsvarer som Franchino Baresi ... men dem finnes det ikke mange av.

Tusen takk for oppdateringene! Keep them coming!

God natt!

OK, hadde ikke fått meg med det. Mitt inntrykk er at han er mer en youtube-spiller enn en god fotballspiller, men håper det blir motbevist med glans!
Hehe, men hva betyr youtube-spiller egentlig? At han scorer utrolige mål og gjør enorme dribleraid er jo en stor del av disse youtube øyeblikkene, og dette viser jo at han utvilsomt er veldig veldig god. Se denne videoen, og prøv å se forbi de flashy greiene han må legge igjen i Brasil, så er det fremdeles MYE bra igjen.

[video=youtube;cRk4m2B6Vas]http://www.youtube.com/watch?v=cRk4m2B6Vas[/video]

Høres bra ut. Blir morsomt å se fyren frisk og fokusert på fotball. Vanskelig å bedømme ham av opplagte grunner, men
fikk ikke så veldig imponerende inntrykk.

Jeg synes at med sykdommen og at dette var hans første gang som trener for et stort lag som Barca tatt i betraktning, så har det vært imponerende. Holder fast ved at høsten var veldig fin, og han vant jo tross alt ligaen.

Jeg så ikke CdR-finalen, men leste at Courtois gjorde det helt greit. Han er vel Chelseas eiendom? Som insider: hvorfor forsvant Valdes? Og hvor drar han? Var det en kone fra USA eller Australia eller noe?? Husker Oleguer Presas var
en veldig Catalunya-patriot. Var Valdes også det? Hvis Stegen er bedre enn Weidenfeller (som har imponert i alle kampene jeg har sett ham) så er det et greit valg :) Reina er vel på vei nedover?

Courtois var mildt sagt ekstrem i den finalen, fikk man of the match i de fleste aviser rundt om. Gjorde noen helt sinnsyke redninger som holdt Atletico i kampen, og hans prestasjon var helt avgjørende for at de vant. Han har også vært helt enormt bra for Atletico hele sesongen, gjør nesten aldri tabber og har så gode avgjørelser.

Har ikke fulgt Liverpool så vet ikke mye om Reina, men forstår st de fleste mener han vil være en nedgradering fra Valdes...

Etter din og Thomas lovprisning av Hummels prøvde jeg å følge med i dag, men klarte ikke å bli superimponert.
Kaskje er jeg gammeldags, men jeg drømmer om en mittforsvarer som Franchino Baresi ... men dem finnes det ikke mange av.

Han var ikke så god som vanlig i går, virket litt satt ut av finalepresset. Ikke en dårlig prestasjon, men pleier å være mye mer sikker.

Tusen takk for oppdateringene! Keep them coming!

Will do :D

Redigert:
Hvem tror dere vinner Championship-playoffen i dag, da?

På papiret stiller vel Watford sterkere, men som Crystal Palace-fan må jeg jo tippe med hjertet!

YEEEEEEESSSSS!!!!!

[video=youtube;cCNAagjh5gA]http://www.youtube.com/watch?v=cCNAagjh5gA[/video]