Dalwhinnie 15 yo er drukket tom, meget rundt og lettdrukket. En gammel favoritt står for tur, Talisker 10 yo.
Dalwhinnie 15 er en undervurdert whisky - Nyydelig - kjøpte meg faktisk ei ny flaske av den i går.
Dalwhinnie 15 yo er drukket tom, meget rundt og lettdrukket. En gammel favoritt står for tur, Talisker 10 yo.
Dalwhinnie 15 er en undervurdert whisky - Nyydelig - kjøpte meg faktisk ei ny flaske av den i går.
Av disse to ville nok jeg tatt en Glenfiddich 18. Selvsagt smak og behag, men ingen av de to merkene er noe jeg trakter veldig etter. Det er god drikke, men ikke så veldig spennende (på generell basis).
Finnes mye, vel så spennende saker i den prisklassen. Du har ikke prøvd f.eks Glendronach 15 da? Om du liker sherrypregede whiskyer er den noe av det beste en får (i den fornuftige prisklassen). Knallgod, rett og slett.
[edit]
Ok, så det er Tax-free handel ja, så da antar jeg det står mellom de to nenvte. Glenfiddich 18
*edit*
Dårlig humor. Er ikke humor. Den tar vi vekk
*edit*
Dette er "min" whisky.
Har prøvd mange typer,både billigere og dyrere, men kommer tilbake til Dalwhinnie hver gang. Treffer sikkert de rette punktene i min gane. Hva vet jeg.
Fruen og jeg skal stoppe på en av verdens vakreste togreiser fra Edinburgh via Inverness til Aberdeen og besøke destilleriet om et par uker. Gleder meg som en unge.
Jeg kjøpte samme settet på Polet. For min egen del så var "vinneren" nemlig ikke 40 åringen. Skriv noen ord om din opplevelse!
Dette er "min" whisky.
Har prøvd mange typer,både billigere og dyrere, men kommer tilbake til Dalwhinnie hver gang. Treffer sikkert de rette punktene i min gane. Hva vet jeg.
Siste flaske er borte nå! Nå skal det nevnes at jeg slettes ikke har noe lang fartstid innen whisky, men jeg må si 40 åringen falt best i smak hos meg. Tett etterfulgt av 25 åringen. Syntes de to hadde en veldig "rund" smak, og var veldig behaglige. 15y synes jeg ble litt vell "skarp" for min smak. Men jeg trenger mye mer trening før jeg klarer å skille de forskjellige smakene!
Fruen og jeg skal stoppe på en av verdens vakreste togreiser fra Edinburgh via Inverness til Aberdeen og besøke destilleriet om et par uker. Gleder meg som en unge.
Gleder meg til august, da skal jeg til Islay og besøke Bowmore! Så skal vi også ta noe jeg mistenker er samme togreise? Nemlig Fort William til Mallaig, med "The Jacobite", et nydelig gammelt damplokomotiv.
Noen her som har bestilt ifra The Whisky Exchange : Online Whisky Shop - Buy Single Malt Scotch Whisky, Whiskies of the World, Rare Whisky før?
Tenkte jeg skulle bestille en flaske eller to som ikke finnes i vinmonopolet sitt sortemang, men hva kommer i tilegg av avgifter? Er det bare moms og toll, eller er det mer som skal i regnestykke?
Islay står på lista, litt mer kronglete adkomst...
Du skal ikke besøke noen av de sju andre destilleriene der?