Den store Whisky-tråden

On the rocks eller neat?

  • On the rocks

    Stemmer: 86 22,9%
  • Neat

    Stemmer: 290 77,1%

  • Antall stemmer
    376
Jeg har handlet mange ganger derfra.

Helt problemfritt!
- hurtig forsendelse
- god innpakning

det er verdt å sjekke diverse tilbud de har med jevne mellomrom. har gjort noen knallkjøp!
Noen av gebyrene: fortollingsgebyr og alderskontroll er konstante gebyr uavhengig av størrelsen på ordre.
Jeg pleier derfor oftest å kjøpe 5-6 flasker hver gang jeg handler der.

Kan virkelig anbefale TWE!

Hei

Når du bestiller fra TWE, betaler du pris med eller uten VAT?
 
Ser ut som du kan trekke fra VAT (eller dvs nettsjappa gjør det for deg når du velger Norge som destinasjon)
Det blir jo kostbart, uten tvil (stort sett mye dyrere enn det ville kostet i Norge - for jeg antar det er varer som ikke er tilgjengelige på polet det er snakk om), men det er nå noen jeg faktisk kunne vurdert å putta i ei handlekurv selv.
Superbe Aberlour A'bunadh er jo latterlig billig med kun £29 eks vat!
ablob.non20.jpg


Går det an å spørre hva du hadde tenkt å shoppe, Thore?
 
Ser ut som du kan trekke fra VAT (eller dvs nettsjappa gjør det for deg når du velger Norge som destinasjon)
Det blir jo kostbart, uten tvil (stort sett mye dyrere enn det ville kostet i Norge - for jeg antar det er varer som ikke er tilgjengelige på polet det er snakk om), men det er nå noen jeg faktisk kunne vurdert å putta i ei handlekurv selv.
Superbe Aberlour A'bunadh er jo latterlig billig med kun £29 eks vat!
ablob.non20.jpg


Går det an å spørre hva du hadde tenkt å shoppe, Thore?


Har ikke tenkt så mye på det ennå. Men det blir jo så dyrt at det er aktuelt bare for spesielle merker som ellers er vanskelig å få tak i.

Foreløpig er jeg opptatt av å få med meg standardtapningene til de forskjellige destilleriene. Føler at det er her sjela ligger...... så får jeg bli mer avansert etterhvert.

Ellers er det jo et paradoks at Skottland ikke er et billig land når det gjelder whisky. I Tyskland kommer du rimeligere ut av det når du kjøper whisky. En flaske Talisker koster 29,95 euro på Scoma.de mot 31,49 pund på TWE. Synd de ikke selger til Norge (og bare store flasker....)


Ellers er det jo sånn at single malt er en dyr hobby. Hadde blitt billigere å vært interessert i gin.:)
 
Ellers er det jo sånn at single malt er en dyr hobby. Hadde blitt billigere å vært interessert i gin.:)

Ja eller Vod#a :eek:

;)



Har dere forresten vært innom Whiskyleaks.no?
Her nyhetene som kommer på polet ut flere måneder i forveien - og som kjent dagen når det lanseres er det tilgjengelig i nettbutikken en time før ordniære pol åpnes. Har gjort flere 'scoop' ved å følge med her og snappe opp de edle dråpene her før de er utsolgt (gjelder jo da primært tapninger av begrenset opplag og ikke OB).


Velkommen:: whiskyleaks.no
 
@adamskater kjenn din besøkstid og kjøp inn og review denne:
8516C926-857A-46D7-B7CD-EED2C937B28C-593-000000504356188D.jpg



Betyr ikke mack, brødskive i Sverige?

Macka - betyr brødskive. Gjerne smurt slik
Mack derimot betyr bensinstasjon ;)
Mackmyra er dog noe så kjedelig som et stedsnavn tror jeg.

Whiskyen er såvidt jeg husker, ung, fruktig og noe spritete. Ikke helt min topp-10 men svært godt arbeid av svenskene. Tenker denne produsenten kan se fremtiden lyst og spent på hva 10-12 år gjør med dem
 
Redigert av en moderator:
Smakte både den vanlige Mackmyra og en spesialutgave (lurer på om den het noe med 08 i navnet), men for min del var de ingen store favoritter. Smakte ganske tynt, mye spritpreg. I samme prisklasse er det mye annet jeg ville kjøpt først.
 
Ikveld nytes en nydelig The Macallan 12y sherry oak. Klarer ikke helt å bestemme meg om den er bedre en fine oak, den er iallefall meget god! :D
 
Har ei flaske 21y fine oak ståendes og ja jeg er helt enig at det er til store begivenheter, eller en god fredag da :)