Den store Whisky-tråden

On the rocks eller neat?

  • On the rocks

    Stemmer: 86 22,9%
  • Neat

    Stemmer: 290 77,1%

  • Antall stemmer
    376
Whisky'n er nydelig! :D Skulle ønske jeg hadde vært der, men dessverre så har jeg ikke det. Glassene er bestilt ifra: www.ScotchWhiskyGlass.Com* Purveyor of Glencairn Glassware . 804.382.5829

Jeg var innom destilleriet i slutten av mai. Er det stemning for noen bilder? :)

Idag nytes denne:D

null_zpsd2ea7f9e.jpg
 
Stemning for bilder? Det er som å spørre om noen i kirka tror på jesus! Vi vil ha bilder! :D
 
5. august går turen til Skottland. Skulle egentlig ut på Islay og besøke Bowmore, men tiden blir knapp, så det blir Oban i stedet. En verdig erstatter :D
 
5. august går turen til Skottland. Skulle egentlig ut på Islay og besøke Bowmore, men tiden blir knapp, så det blir Oban i stedet. En verdig erstatter :D

Oban kan anbefales på det sterkeste. Koselig og romantisk liten by der du kjenner sjølukta, ser båtene seile ut og inn av havna mens du nyter en øl. Destilleriet er vel verdt et besøk. Hvis dere reiser med tog er turen gjennom Western Highlands et høydepunkt i seg selv.
god tur!
 
Ikveld nytes en 12y Macallan Sherry Oak, noe jeg må si er en personlig favoritt! Skulle så gjerne smakt på 21y Sherry Oak... :cool:
 
Skal kose meg i kveld med et par flasker fra det mindre kjente Highland-destilleriet Tomatin.
Kombinasjonen pris/alder her er veldig god. 650 kroner for 18 år og 1300 kroner for 30-åringen.
Hyggelig med edruelige priser på eldre singel malt.

Tomatin 18 år har et kraftig sherrypreg med mye sødme, synes jeg. Nydelig rund og fin.

30 år er lys på farge. Her fikk jeg på smaken sitrus, pepper og sødme/vanilje. Veldig spesiell til å være 30 år, føles langt yngre, men masse smak og nydelig rund og fin den også.

Ha en fin lørdagskveld:)

9nwm.jpg
 
Fangsten fra forrige ukes Skottland-tur:

image_zps05e9924e.jpg


Var innom destilleriet i Oban. Nydelig lite sted! Whiskyen er meget god, med en utpreget salt- og sitrussmak.

Bowmore 17yo ble kjøpt på flyplassen i Edinburgh, og er helt klart min nye favorittwhisky. Den har en nydelig, dyp farge, og smaken er den vanlige Bowmore-røyken, etterfulgt av en fantastisk ettersmak av toffee og frukt, og den etterlater en nydelig varme. Ren nytelse! :)
 
Redigert:
Oban 14 og yngre Bowmore har jeg med hell drukket før.
Leser meg helt tørst her og kollega satt igjen en Lagavullin 16 efter utenlandstur.
Lov å drekke brunt efter 14:00?
 
@semmern, du likte Oban skjønner jeg, helt enig (både byen og destilleriet). Prøvde du noen av fiskerestaurantene?
 
Redigert av en moderator:
@semmern, du likte Oban skjønner jeg, helt enig (både byen og destilleriet). Prøvde du noen av fiskerestaurantene?

Nei, ingen restauranter i så måte, men spiste grillede kamskjell og coleslaw fra en bod på bryggen. Var supergodt :)

Etter Oban dro vi til Port Appin og bodde der i to dager. Vært der? Det var helt fantastisk!
 
Redigert av en moderator:
18 seiler opp som en av mine favoritter så 15 er nok bra den også. 21 har jeg ikke åpnet ennå.
 
18 seiler opp som en av mine favoritter så 15 er nok bra den også. 21 har jeg ikke åpnet ennå.

For å være ærlig var dette bare en flaske jeg tok med meg fra Tax Free fordi prisen passet med det jeg hadde igjen i euro, men den var fantastisk god! Kan se for meg 18 er super den også, og ikke minst 21:)