Den store Whisky-tråden

On the rocks eller neat?

  • On the rocks

    Stemmer: 86 22,9%
  • Neat

    Stemmer: 290 77,1%

  • Antall stemmer
    376
Ble med på whisky smaking med Jameson på Taste of Oslo på fredag og den jeg likte best var denne:

Jameson_Jameson_18_Year_Old_18_.jpg
 
Bourbon på meg i kveld. Trenger litt avveksling fra skotsk :) Befriende ukomplisert godt.

Makers+Mark+Whisky.jpg
 
Jeg må bare nevne The Glenlivet 12 yr. Kanskje ikke den mest spennende whiskyen som finnes, men den er sabla god!
 
Jeg må bare nevne The Glenlivet 12 yr. Kanskje ikke den mest spennende whiskyen som finnes, men den er sabla god!

Absolutt den det går mest av her hjemme også, selvom jeg har fått mer og mer smaken for Glenfiddich også.
 
Hadde en lengre kveld med denne Macleod's Single Grain.

har ikke så mye å si om smaks karakter, annet at den for meg føles veldig rund og god,.ikke noe spesielt røyksmak som jeg egentlig liker, men rett å slett en veldig god brukswhisky:) skal se om jeg tar en ekstra smak ikveld og kommer med en litt bedre beskrivelse

wh.jpg


mvh
stian
 
Absolutt den det går mest av her hjemme også, selvom jeg har fått mer og mer smaken for Glenfiddich også.

Liker dere Glenlivet 12 vil jeg varmt anbefale dere å teste Glenlivet Nadurra. Flere hakk over 12 spør du meg. Som en ser, tåler den en del vann også...
For under 600,- er jo dette en "bargin"...
(merk at tax-free utgaven ikke er den samme som den på polet)

9737215136_4d43d01236.jpg
 
Liker dere Glenlivet 12 vil jeg varmt anbefale dere å teste Glenlivet Nadurra. Flere hakk over 12 spør du meg. Som en ser, tåler den en del vann også...
For under 600,- er jo dette en "bargin"...
(merk at tax-free utgaven ikke er den samme som den på polet)

Denne skulle jeg gjerne smakt, men den har dessverre alltid vært utsolgt når jeg har lett etter den:( Spørs om jeg må bestille:)

EDIT: Fant den på en butikk i Oban, og ble selvsagt kjempeglad. Nå skal det handles tenkte jeg, men neida... Butikken har ikke lov å selge alkohol før klokken ti på morgenen. Irriterende!
 
Redigert:
Siden det er lille fredag idag, fant jeg ut at jeg skulle bevilge meg en ny whisky. Valget falt på en Caol Ila 12y, har hittentil utelukkende holdt meg unna whisky med for mye røyk og torv smak, men her synes jeg at jeg har funnet meg en veldig god whisky!

Føles veldig avbalansert ut, og jeg må si jeg ikke skjønner hvorfor jeg ikke har utforsket denne siden av whiskyens verden før ;)
 
En kompis fikk denne i dåpspressang og ikveld bestemte jeg meg for at den skulle åpnes. God og rund i smaken, kanskje litt kjedelig...
BF2DA639-2216-4E0F-9D45-7552481750D0-615-000000A295630651_zps1072a08a.jpg
 
Begynner å bli noen whiskyer i samlingen nå.

whiskysamling_zps42f827ba.jpg


Fra venstre mot høyre: Macallan Triple Cask 12yo, Tullamore Dew, Bowmore 17yo, Glenlivet Master Distiller's Reserve, Oban 14yo, Bowmore Cask Strength.

Glenlivet er ny av dagen, fikk den av svigers som har vært i utlandet. Fikk Tullamore Dew fra mor som var på tur forrige helg. Karaffelen er også en gave fra svigers. Glasset er fra Finn-serien til Hadeland.
 
Kom over denne artikkelen på DN tidligere.

Handler om norskprodusert whisky, og er sikkert spennende lesning for de som er interessert:)
 
bursdagsgave fra fruen
En HP "Harald" og en "monkey shoulder"
Sistnevnte har jeg aldri hørt om men dblir spennende å smake:p

2347101C-5C3C-42D6-8435-81D346F3AF91-577-00000031CBF31821_zps57073d17.jpg