For et nydelig bilde !
God helg! Det hører vel med til dette!
8-D
For et nydelig bilde !
God helg! Det hører vel med til dette!
8-D
Mye godt i den samlingen der mrChurchill
Old Pulteney fikk noen utmerkelser i fjor som pirret prøvelysten min. Jim Murray ga 21 åringen høyest poengsum i Whisky Bible 2012, og ble "verdens beste whisky". 17 åringen ble kåret til beste Highland whisky 13-20 år på World Whiskies Awards 2012. Her vanker det en parallell smaking etter hvert.
En whisky jeg ikke har glemt som jeg hadde en flaske av for noen år siden er anCnoc 12 år. Har lenge hatt lyst til å prøve 16 år også. I tillegg kjøpte jeg Coal Ila 18, andre flasken min av den i år.
Hei!
Er ganske grønn når det kommer til whiskey, men har lest en del i denne tråden. Jeg skal til England om noen få dager og tenker å kjøpe meg med en flaske whiskey. Har sett littpå disse typene, og lurer på om noen har noen innspill/anbefalinger for en som ikke er vant til å drikke whiskey.
Glenfiddich 12 yo
Glenlivet
Dalwhinnie
Balvenie doublewood 12
anCnoc
Aberlour
Caol Ila
Ble også anbefalt cognacen Bache-Gabrielsen xo 12, noen som har erfaringer her?
Takk på forhånd
Hei!
Er ganske grønn når det kommer til whiskey, men har lest en del i denne tråden. Jeg skal til England om noen få dager og tenker å kjøpe meg med en flaske whiskey. Har sett littpå disse typene, og lurer på om noen har noen innspill/anbefalinger for en som ikke er vant til å drikke whiskey.
Glenfiddich 12 yo
Glenlivet
Dalwhinnie
Balvenie doublewood 12
anCnoc
Aberlour
Caol Ila
Ble også anbefalt cognacen Bache-Gabrielsen xo 12, noen som har erfaringer her?
Takk på forhånd
Balvenie doublewood 12 blir ofte dradd frem som den beste for å få folk hekta på single malt whisky. En av de, i alle fall..
Flere andre gode kandidater der også. Alle med unntak av Caol Ila kanskje (den kan nok være litt vel barsk på røyken for mange i starten...)
Mye gode saker der. Liker du røyksmak? Da er det mye god Islay å ta med. Se på flasken hvor den kommer fra.
Balvenie er meget god.
Caol Ila er også god, men mer røyk.
Men etter som du omtaler deg so "nybegynner" vil GlenF være en sikker og god allrounder! Meget god og lett-drikkende!
God tur!
Dalwhinnie er en utmerket whisky til å starte med. Så kan man smake seg oppover i systemet etter hvert.
en liten fun fact:
whiskEy med E brukes på blended whisky og/eller whisky som ikke er skotsk. Skotsk single malt staves uten E = whisky. Så hvis du kikker på whisky og er usikker på hvilken du skal velge, gå for den uten E...