Den store Whisky-tråden

On the rocks eller neat?

  • On the rocks

    Stemmer: 86 22,9%
  • Neat

    Stemmer: 290 77,1%

  • Antall stemmer
    376
drita. off. man begynner finslig med en balvenie 21yo før man avslutter med litt billigwhiskey siden man ikke kjenner forskjell likavell. Herlichhhhh.....
 
drita. off. man begynner finslig med en balvenie 21yo før man avslutter med litt billigwhiskey siden man ikke kjenner forskjell likavell. Herlichhhhh.....

Fantastisk @ErikR, har alltid en flaske med famouse grouse stående til dette formålet. Single malt drikker man helst edru ;)
 
Redigert av en moderator:
Har en flaske Bowmore White Sands hjemme. Tror faktisk dette er nøyaktig den samme som Bowmore 17, som jeg drakk opp nylig. Kun en rebranding av boksen altså. Det er jo en av få taxfree-whiskyer som har aldersbetegnelse. Beskrivelsen på boksen er sågar helt lik. Denne er så nydelig! Røykfull, varm og god, med en ettersmak av toffee og sjokolade, og en varme som henger igjen lenge etter siste slurk. Helt fantastisk :D Anbefales på det sterkeste.
 
Springbank

Det var en no brainer å ta med seg en slik da jeg tilfeldigvis fant den til ca. NOK 300 i et supermarked i Tyskland.
804AD606-1CC9-4DA0-97A8-43305481A5FE_zpsasc8b8mu.jpg
 
Høhø. ;) Tror de har igjen flere på Valkendorf, et varp til prisen! Absolutt en av de aller beste jeg har kjøpt under 1000kr. Mistenker at den er feilpriset siden det sto 18yo på hyllekanten, men denne er 21.
 
Har vært en del på reisefot de siste ukene. Har derfor fått handlet litt skikkelig whisky på Tax-Free igjen..:cool:

219B5832-89D0-475C-B13A-3B9968C28802_zpstub8dg4z.jpg


Gleder meg til å smake. Spesielt 20-åringen! 15-åringen har jeg hatt før. Mye mer kompleks enn 12 og 18 synes jeg. Prøver å alltid ha en slik flaske i skapet:D
 
Jeg kan ikke whiskey og drikker svært lite av det, men denne videoen gjorde at jeg fikk lyst til å teste litt mer. :D

[video=youtube;Boj33DVSILQ]https://www.youtube.com/watch?v=Boj33DVSILQ[/video]
 
Fant denne i tollfri-butikken på Færøyene, og som ihuga Bowmore-fan måtte jeg bare ta den med! Den er inspirert av Bowmores 'litt' mer eksklusive White-serie, som er blant verdens mest ettertraktete singelmalt whiskyer.

16BD13AD.jpg

Gled deg, den er nydelig! :)
 
The Irishman Singel malt falt i smak, så jeg prøver meg litt videre på dette unge irske destilleriet.

Founders Reserve er en blend med 70% maltwhisky. Fikk 93 poeng av Jim Murray i "Whisky Bible".

12-åringen her til 800 kroner er vel den dyreste 12 år gamle whiskyen jeg kan huske å ha sett.
Den er ikke kuldefiltrert og lagret på first fill bourbonfat som er søt musikk i mine ører.
Tar derfor sjansen og håper den leverer :)

0F4TFK.jpg
 
Denne ble med hjem på "kvota" Sandefjord-Strömstad i sommer,
prøvd den et par tre ganger og fin den, men hadde høyere forventninger - særlig i forhold til hvor mye (les: lite) røyksmak det var.
talisker-dark-storm_lores.jpg


:EDIT: - skiftet til mer human størrelse på bildet :)
:EDIT2: - å så skiftet vi til Dark Storm og ikke Storm ... mye nå ;)
 
Redigert: