Den store Whisky-tråden

On the rocks eller neat?

  • On the rocks

    Stemmer: 86 22,9%
  • Neat

    Stemmer: 290 77,1%

  • Antall stemmer
    376
Så bra jsf, whisky er både godt og spennende, håper du finner gleden:)

Takk! Satser på det. Akkurat nå er jeg på tequila-kjøret. God tequila er virkelig godt og kan faktisk drikkes på lik linje med cognac når man drister seg ut på sotol-tequilaer og reposado/anejo. Runde og smaksrike uten spyleveskesmaken som man får av Sierra. Øsj. I tillegg er det fantastisk mye gode drinker som det går ann å lage med tequila. :)

Men nok OT.

Sitter atm med et lite glass Chivas Regal 12. Helt greit!
 
Takk! Satser på det. Akkurat nå er jeg på tequila-kjøret. God tequila er virkelig godt og kan faktisk drikkes på lik linje med cognac når man drister seg ut på sotol-tequilaer og reposado/anejo. Runde og smaksrike uten spyleveskesmaken som man får av Sierra. Øsj. I tillegg er det fantastisk mye gode drinker som det går ann å lage med tequila. :)

Men nok OT.
Det er helt riktig! Her på berget drikker folk som regel bare Sierra og Jose Cuervo med sitron og salt.
Selv har jeg en Patron Añejo i skapet som nytes i et tulipanglass i ny og ne.

Ellers vil jeg anbefale Tequila-merker som Dos Lunas, Casa Noble, DeLéon og Avion (kjent fra Entourage).
 
Sitter atm med et lite glass Chivas Regal 12. Helt greit!

Hvis man ikke er veldig bevandret i whisky verden så har jeg et par anbefalinger på fine smoothe varianter @jsf:

Macallan 12 years

GlenMorangie (har stort sett bare en inne)

Glenlivet 12 years

Hvis du har lyst å bruke litt penger Jura boutique barrels 1995/1996

Alle disse er fine og behagelige i smaken og koster ikke skjorta. Mye god whisky for pengene ;)
 
Redigert av en moderator:
drar frem denne idag og. Ikke den mest "fruity" whisky'en jeg vet om (hver gang jeg drikker denne tenker jeg på hasselnøtt. Og hver gang jeg tenker på på hasselnøtt, dukker David Hasselhoff opp. Med andre ord, denne whisky'en er unik), men det er så mye annet som funker!


 
Denne ble med hjem på "kvota" Sandefjord-Strömstad i sommer,
prøvd den et par tre ganger og fin den, men hadde høyere forventninger - særlig i forhold til hvor mye (les: lite) røyksmak det var.
talisker-dark-storm_lores.jpg


:EDIT: - skiftet til mer human størrelse på bildet :)
:EDIT2: - å så skiftet vi til Dark Storm og ikke Storm ... mye nå ;)

Spennende!
Da vi reiste hjem fra Kreta hadde jeg bestilt en Bowmore. Det hadde de ikke ! Så da jeg kom på flyet sto posen med Dark Storm på setet.

Jeg gleder meg til å smake den!
Talisker har aldri skuffet!

:cool:
 
Ulempen min er at jeg samler på Bowmore(og fruen deler ikke min teori om en til drikking og en til samling), så denne går inn i sammen med sine eldre og yngre 'søsken' :p Får satse på å finne den i whiskybaren på Terminus her i byen.

Tasting Room som gjelder nå @Skovdahl! Til slutten av måneden oppdateres kartet, da blir det over 1000(!!!) flasker på kartet!
 
Redigert av en moderator:
Jeg tror greia er at Tasting Room skal avlaste Terminus for mye, Whisky Meet inkludert. Er jo Frode som var ildsjelen der hele tiden og TR er hans nyfødte hjertebarn. Verdt å stikke innom ved neste anledning, kjelleren er en klissvåt drøm!
 
Noen her som har prøvd en Edradour? Var i Pitlochry i fjor, men hadde allerede vært innom Oban-destilleriet, så det ble ikke noe av et besøk der. Har dog lyst til å prøve en av whiskyene deres :)
 
Noen her som har prøvd en Edradour? Var i Pitlochry i fjor, men hadde allerede vært innom Oban-destilleriet, så det ble ikke noe av et besøk der. Har dog lyst til å prøve en av whiskyene deres :)

Har hatt en flaske Edradour 10 år. Husker den som desertaktig, kraftig sherrysødme, nesten tykk i konsistensen.
Men nå er det 8 eller 9 år siden, den kan ha endret karakter. Likevel husker jeg den, så den må ha gjort inntrykk.
Tror ikke de selger noe fra Edradour på polet.
 
Har hatt en flaske Edradour 10 år. Husker den som desertaktig, kraftig sherrysødme, nesten tykk i konsistensen.
Men nå er det 8 eller 9 år siden, den kan ha endret karakter. Likevel husker jeg den, så den må ha gjort inntrykk.
Tror ikke de selger noe fra Edradour på polet.

Takk for svar. Blir nok neste taxfree-kjøpet mitt :)
 
Siste innkjøpte. Synes 15 år egentlig er en god alder på skotsk malt. Lenge nok lagret til at fatene får satt et godt preg, men uten at prisen tar helt av.
Gleder meg til disse, begge er ny for meg.

7PnjNa.jpg
 
Innflytningsfest forrige helg. En helflaske Chivas Regal 12 forsvant. På beerpong.


Glad jeg ikke var med på den runden! :rolleyes:
 
Klarte ikke å gå forbi whisky hyllen på polet utenom å ta med meg en Macallan Sienna, må prøves ut :)