Den ultimate WIS-klokken?

Slenger meg på Speedmaster Professional. Skal godt gjøres å finne en klokke med tøffere historie enn den :)

Mitt forslag er A.Lange & Söhne. Manufakturmessig på nivå med PP (eller?) men sender de rette signalene til de rette.
4fa78651.png

Et annet alternativ i en litt høyere prisklasse er Greubel Forsey
a09c55d8.png

Når det gjelder den ultimate WIS-klokken, så ser jeg ikke for meg noen dyr klokke av edelt metall med mange fancy funksjoner. Jeg ser for meg en enkel klokke, som er forbausende bra (inhouse, evt. komplikasjoner) til en pris som ikke er interessant for nyrike russere (les: billig), men som en ekte WIS lar seg fascinere av.

Enig +++ :D

Jeg stemmer for Orange Monster, er vel ikke skrevet mer om en annen klokke på forumer, bortsett fra Sub og PO og noen til. Man må være ganske klokkededikert for å eie en, og de fleste har respekt for den klokka, og etter min bok har jeg like stor respekt for en Orange Monster som veldig mange dyre klokker.

Eller jeg ombestemmer meg, Omega Speedy Pro! :p

• Liker
Reaksjoner: Preacher
Jeg henger meg på O. Monster.. Finnes vel ingen virkelige klokkeentusiaster som ikke har vært borti en seiko? En rik russer derimot...

Skal man litt opp i pris går min stemme til Speedy Pro!

Det varmer mitt Omega-hjerte å se at Speedmaster Professional ser ut til å lede så langt :)

Vanskelig å argumentere mot den. Hvis man har en sånn på armen så er man en dedikert klokkemann. (eventuelt en veldig heldig tidligere soldat som snart kommer til å få seg en gledelig overraskelse på Ebay).

Speedmaster Pro er en kul klokke, men den sitter nok på håndleddet til mange som ikke er WIS'er også. En Pre-Moon Speedmaster der i mot...

Og i tilfellet Blancpain Fifty Fathoms, så må det være Vintage. Eventuelt den første limiterte re-releasen med safirbezel på 40mm.

Synes for så vidt både Paul Newman Daytona og Steve McQueen Explorer hører hjemme på en slit short-liste.

Og i tilfellet Blancpain Fifty Fathoms, så må det være Vintage. Eventuelt den første limiterte re-releasen med safirbezel på 40mm.

Jeeez. Den må da være nærmest umulig å få tak i?:eek:
Dette ville i så fall vært en trollmanns-klokke, ikke en WIS-klokke.:D

Ellers stiller jeg meg bak påstanden om at det (helst) ikke behøver å være en dyr klokke.
Bare en sær klokke.;)

Ellers stiller jeg meg bak påstanden om at det (helst) ikke behøver å være en dyr klokke.
Bare en sær klokke.;)

Gjentar meg selv (og noen andre her): Seiko Orange Monster. At det er forumets vanligeste klokke ser jeg ikke bort i fra. Den er i tillegg billig, har kultstatus, er ikke akkurat....pen.
Ser du denne klokka på gata tør jeg vedde en hundrings på at personen har flere mekaniske klokker enn fingre på venstrehånda.

Fant et par treff på orange monster i Klokkespottingtråden (den hvor vi melder om ur observert på vanlige folk på gata).
Og det var vist et forummedlem som hadde spotta et annet medlem..... ;)

SKX781-b.jpg

Jeeez. Den må da være nærmest umulig å få tak i?:eek:
Dette ville i så fall vært en trollmanns-klokke, ikke en WIS-klokke.:D

Bare en sær klokke.;)

Det blir selvsagt et spørsmål om definisjoner. Er den ultimate WIS-klokke en klokke som alle WIS'er ønsker seg og kunne tenke seg å gå med? En klokke som alle WIS-er like og har mulighet til å gå med? En klokke som alle WIS'er kjenner igjen, men som betyr nada for menigmann? Er det den ultimate drømmeklokken til alle WIS'er (uansett pris), eller er det en klokke man må være WIS for å ønske seg?

For meg så handler det å være WIS mye om galskap, drømmer og ikke minst: Jakten på det neste uret. Ikke uten grunn til at vi kaller dette nettstedet galehuset (eller gjør vi det? Ble plutselig usikker). Skjønner argumentene for Seiko Monster, men for meg er WIS mye mer å kjøpe en 5517 når man egentlig kunne ha nedbetalt huslånet, og så får man en klokke for 99,9% av befolkningen er kliss lik en til 25.000 som man i tillegg kan sette lenke på.

Men her er det jo ingen fasittsvar, det er det som er så kult.

Santos
(som har Orange Monster, men som aldri kommer til å få seg Rolex 5517) :(

• Liker
Reaksjoner: Preacher
Skjønner argumentene for Seiko Monster, men for meg er WIS mye mer å kjøpe en 5517 når man egentlig kunne ha nedbetalt huslånet, og så får man en klokke for 99,9% av befolkningen er kliss lik en til 25.000 som man i tillegg kan sette lenke på.

Men her er det jo ingen fasittsvar, det er det som er så kult.

Santos
(som har Orange Monster, men som aldri kommer til å få seg Rolex 5517) :(

Her er vi på linje. Seikoen er et tydlig indikator på at bærerer trolig er en WIS, men helt sikker er man om man ser en bære en 5517 - som for alle andre ser ut som en slitt sak på tullereim ;)