Dette gjør livet godt å leve - hverdags-edition

Fløy rundturer med Tiger Moth på Kjeller i dag, i forbindelse med Spitfire-besøket flere sikkert så på nyhetene akkurat nå. Fløy med en 13 år gammel flyinteressert jente, og hun jublet og ville prøve igjen etter en loop. Vet ikke helt om hun landet selv om vi landet etter turen. Tror jeg fikk tent gnisten i en fremtidig pilot der. Gøy! :)

Så et fly som ligner ditt som landet på Kjeller med ganske grei sidevind på torsdag i 17 tia. Var det deg? Tøft å se på i hvertfall

Åpen dag på Kjeller i dag. Alle fire Tiger Moths i aksjon, sammen med Spitfire, Harvard, Chipmunk og det meste som kunne fly. Ble ni turer på meg, i strålende vær og god lunk i luften, slik at jeg kunne fly uten jakke. Deilig! :D

10411879_10152343757578951_4323140299929152436_n.jpg

Så et fly som ligner ditt som landet på Kjeller med ganske grei sidevind på torsdag i 17 tia. Var det deg? Tøft å se på i hvertfall

Var nok ikke meg.

TVen nevnt over er siden jeg bestilte på torsdag (lev i dag) blitt 1000 kroner billigere. Komplett.no betaler meg differansen uten å mukke, bra service!

Full buss. I utgangspunktet har det kanskje ikke noe i denne tråden å gjøre tenker du, men det betyr at alle de som tror de har løst billett for sekken/veska/fiskestanga si og er voldsomt opptatt av avisen eller mobilen hver gang bussen stopper for å ta imot nye passasjerer faktisk må flytte møkka si og la folk sitte.

Visstnok bør man unngå blått lys i timene før sengetid - blått lys hindrer produksjonen av et hormon som beroliger(melatonin). Og blått lys får man i bøttevis fra smart-telefoner, laptopskjermer etc.

Siden jeg for tiden jobber stort sett hver kveld, installerte jeg her forleden programmet f.lux, som fungerer slik at det "varmer opp" fargetonene på skjermen utover kvelden for å matche øvrig belysning, men lar den kjøre med normale innstillinger på dagtid. Jeg skal ikke påstå at det har forbedret innsovningen min (jeg slukner stort sett som en stein uansett), men jeg prøvde akkurat å disable programmet. Man oh man, snakker om "blåskjerm".

Anbefaler dette programmet varmt (pun intended)!

Visstnok bør man unngå blått lys i timene før sengetid - blått lys hindrer produksjonen av et hormon som beroliger(melatonin). Og blått lys får man i bøttevis fra smart-telefoner, laptopskjermer etc.

Siden jeg for tiden jobber stort sett hver kveld, installerte jeg her forleden programmet f.lux, som fungerer slik at det "varmer opp" fargetonene på skjermen utover kvelden for å matche øvrig belysning, men lar den kjøre med normale innstillinger på dagtid. Jeg skal ikke påstå at det har forbedret innsovningen min (jeg slukner stort sett som en stein uansett), men jeg prøvde akkurat å disable programmet. Man oh man, snakker om "blåskjerm".

Har hatt den i flere md. nå, og kan også varmt anbefale! Mye bedre å legge seg etterpå for de som sliter med det, og man skjønner på en måte virkemåten da (som @reim) man skrur av funksjonen om kvelden i senga og det føles som man får dryppet sitronsyre i øya.

Redigert av en moderator:
En usett sesong av The League.
Haææhaehehepfrrrt, jæla Rafi..

[video=youtube;U2EQtFXvLGs]https://www.youtube.com/watch?v=U2EQtFXvLGs[/video]

Du ordlegger deg slik at jeg forestiller meg at dette lå i støtfangeren på traileren!

8-D

Ikke langt unna.

Fyren kunne forøvrig kun tre engelske ord: "beer" og "two hundred". Det holdt til å close dealen, så vi får vel kalle ham en forretningsmann.

Jeg kan heller ikke mye ungarsk, men jeg forstod at øllet var momset inn, for de som måtte lure på det.

Ikke langt unna.

Fyren kunne forøvrig kun tre engelske ord: "beer" og "two hundred". Det holdt til å close dealen, så vi får vel kalle ham en forretningsmann.

Jeg kan heller ikke mye ungarsk, men jeg forstod at øllet var momset inn, for de som måtte lure på det.

Helt klart! 8-D
En så hyggelig og veltalende kar kan umulig være annet enn ærligheten selv.
Jeg er sikker på at hvis han hadde kunnet fire ord, så ville det neste vært "moms".

Skål!

8-D

Har ikke noe problem med å sove, men våkner tidligere og tidligere.
Må vel skylde litt på alder, men tror også iPaden har litt av skylda:

http://www.mobilsiden.dk/nyheder/ligger-du-sovnlos-med-din-ipad,lid.11386/

Dessverre må man jailbreake iPaden for å innstalere f.lux.

Sliter du med søvn kan jeg absolutt anbefale Melatonin. Dessverre er det reseptbelagt, men uansett bedre enn sovepiller. Ingen hangover dagen derpå.