Dette gjør livet godt å leve - hverdags-edition

Som student å få en pakke som dette på døra noen dager før stipendet (to flaske hvitvin skjuler seg under serviettene). Skulle tro de tok vare på arvingen.

Hvis du har fjernet alkohol fra budsjettet, kan du fort ha råd til enda en klokke;)
 
Bergenssol for en værsyk østlending i går. I dag regner det slik at man slipper dårlig samvittighet for å sitte klistret forran tven for Pool/United og el Clasico. Topper det hele med ny klokke og ny drikke. For en helg:D


Edit: og der ble helgen komplett! Stor takk til Mata og kaptein sklie:D
 
Redigert:
Når man tar opp gamle travere i stua (Mjolnir, Nad M51 og diverse Audeze hodetelefoner) og kjenner at det er viktigere ting i livet enn klokker. :)

Jeg vet at dette er helligbrøde for enkelte - men for andre er dette faktisk ikke noe mer enn hellig.
 
Når man lørdag morgen føler seg uthvilt. Ungene sitter pent foran TV'en uten å krangle. Jeg har nytraktet kaffe i koppen, og dagen er fortsatt et blankt ark som skal fargelegges.
 
Når man lørdag morgen føler seg uthvilt. Ungene sitter pent foran TV'en uten å krangle. Jeg har nytraktet kaffe i koppen, og dagen er fortsatt et blankt ark som skal fargelegges.

Nesten samme her. Sov 2 timer i natt pga 3 barn som var våkne om hverandre. Tidlig opp med (trøtte) barn, som da krangler om uvesentlige ting - som hva man skal se på TV, hvem som valgte program sist osv. Tenkte jeg skulle lage en kake med dem, for å sysselsette dem. Far helte da i 400 ml vann i stedet for 40, så den røyk også. Nå har ungene roet seg fordi de får spise opp kakepynten (uten kaken), og far har tatt seg en kaffe. Minste på ett år har tatt alt vi har ut av en skuff på kjøkkenet og roter, men han får bare holde på.... Og senere i dag skal far i huset pusse opp, og montere møbler... Det er vel en form for avkobling kanskje :)

 
Når man tar opp gamle travere i stua (Mjolnir, Nad M51 og diverse Audeze hodetelefoner) og kjenner at det er viktigere ting i livet enn klokker. :)

Jeg vet at dette er helligbrøde for enkelte - men for andre er dette faktisk ikke noe mer enn hellig.
Mjolnir? Du har sære interesser, @Loevhagen.
 
Redigert av en moderator:
Nesten samme her. Sov 2 timer i natt pga 3 barn som var våkne om hverandre. Tidlig opp med (trøtte) barn, som da krangler om uvesentlige ting - som hva man skal se på TV, hvem som valgte program sist osv. Tenkte jeg skulle lage en kake med dem, for å sysselsette dem. Far helte da i 400 ml vann i stedet for 40, så den røyk også. Nå har ungene roet seg fordi de får spise opp kakepynten (uten kaken), og far har tatt seg en kaffe. Minste på ett år har tatt alt vi har ut av en skuff på kjøkkenet og roter, men han får bare holde på.... Og senere i dag skal far i huset pusse opp, og montere møbler... Det er vel en form for avkobling kanskje :)


Ha-ha! Veldig bra, og kjenner godt den følelsen . . . .
 
Kampen mot de j@¤/¤ smulene er vunnet med ordentlig brødfjøl. Wooha. :)

356f4d10-9c17-46fc-8863-4c1485ba44de.jpg
 
Kampen mot de j@¤/¤ smulene er vunnet med ordentlig brødfjøl. Wooha. :)

356f4d10-9c17-46fc-8863-4c1485ba44de.jpg

Men det løser vel ikke problemet med avkappede fingre ?

Skulle til å anbefale en elektrisk brødskjærer, men så kom jeg på den gangen jeg kløyvde pekefingeren min hos foreldrene mine :(
 
Men det løser vel ikke problemet med avkappede fingre ?

Skulle til å anbefale en elektrisk brødskjærer, men så kom jeg på den gangen jeg kløyvde pekefingeren min hos foreldrene mine :(

Kampen mot smulene er vunnet - men kampen mot egen dumhet er tøffere å vinne. Det blir litt catch 22 å være smart nok til å vinne over egen dumhet. :p
 
[KLICHE]Påske[/KLICHE]

Det kommer vel ikke som julekveld på kjerringa at Påske er knall for dere Norrbaggar.
Men som innflyttet svensk når min tiende påske står for døren så må jeg nok si at,
ja Påske, The Norwegian Way™, gjør livet godt å leve.

Jeg er ikke fullt indoktrinert og tar ikke hele uka fri,
men har fornuft nog å jobbe sent utpå kvelden idag for å flekse bort morgendagen og gå ut i seks dagers fri.

(50% av Påsken blir dog tilbragt i ... wait for it ... Sverige.)

:: Skille :: @Loevhagen da ... kjøpebrød?
 
Redigert av en moderator:
@Loevhagen da ... kjøpebrød?

Tenkte på det - men å putte fingrene i en maskin som skjærer opp brødet i 24 skiver pluss to skalker virker som en høyrisikosport. Å kjøpe ferdigskåret i pose tørker ut.

Jeg tror jeg må sette Bøgvald Kai på saken.

God påske ( i Sverige ) :)
 
Redigert av en moderator:
Der har jeg forhåndsbestilt Kamelot sin nye CD. Det blir herlig!
Selvfølgelig er jeg av typen som vil ha ekte vare. Hard copy, ikke noe streaming...

8-D