Fake Breitling..skummelt!

Status
Stengt for ytterligere svar.
[SUB][/SUB]

De fleste her inne er imot industrien totalt. Hva er nyansen?

Det eneste den enkelte av oss kan gjøre er å la være å kjøpe. Det er nokså enkelt. Samtidig kan man unngå å legitimere griseriet ved å holde seg unna kopifora og denslags.

Nyansen er at fake industrien ikke er så jævlig anderledes en lovlig industrien i Kina der unge mennesker slaves til å lage din Iphone,ipad og annet tull, masse barn som jobber nedi India,Burma,osv for å lage dine nye joggesko,klær,el dingser osv..
Dyrearter,skog områder osv utryddes av overforbruket i land som Norge, og vi sitter her å griner over fake klokker ? er det jeg mener med nyanser og elitist holdninger.
Ikke minst all avfallet som kommer av Nordmenns overforbruk av el artikler som barn nedi Kina plukker fra hverandre når vi kaster det å ender med kreft og annet dritt pga giften det inneholder..

I tillegg til de store etiske betenkelighetene som Hplng beskriver, så vil en fake neppe gi den godfølelsen å bære som WISer ønsker, ja tvert i mot! Hva er dine nyanser? Jeg har ikke sett ett godt argument......??
Og hvilke ur har du selv? ;)

Nyansen er at fake industrien ikke er så jævlig anderledes en lovlig industrien i Kina der unge mennesker slaves til å lage din Iphone,ipad og annet tull, masse barn som jobber nedi India,Burma,osv for å lage dine nye joggesko,klær,el dingser osv..
Dyrearter,skog områder osv utryddes av overforbruket i land som Norge, og vi sitter her å griner over fake klokker ? er det jeg mener med nyanser og elitist holdninger.
Ikke minst all avfallet som kommer av Nordmenns overforbruk av el artikler som barn nedi Kina plukker fra hverandre når vi kaster det å ender med kreft og annet dritt pga giften det inneholder..

Men om jeg kjøper en ipad går iallefall ikke pengen til Al-qaida...

Hva har dette med feks sveitsisk klokkeindustri å gjøre og hvorfor legitimerer dette i dine øyne fakes? Du kan ikke mene at dårlige arbeidsvilkår gir fakeindustrien legitimitet på noen måte? Er du seriøs nå?

I tillegg til de store etiske betenkelighetene som Hplng beskriver, så vil en fake neppe gi den godfølelsen å bære som WISer ønsker, ja tvert i mot! Hva er dine nyanser? Jeg har ikke sett ett godt argument......??
Og hvilke ur har du selv? ;)
Eid alt ifra billig breitlinger til JLC EWA,IWC bp,Hublot osv.
Hva har det med saken å gjør hva jeg eier ?

Men om jeg kjøper en ipad går iallefall ikke pengen til Al-qaida...
Omg..Ja Al-Quida tjener ikke heller penger på 90% økning av heroin produksjon i Afghanistan etter USA med allierte gikk inn ? :p Nei dine Ipad penger går heller med på forsøple verden, ansette fattige mennesker i Kina til slavearbeid, barn sitter på søppel binger å plukker ut små metal deler ifra el artikler, som så selges igjen til din neste ipad som du bare må ha fordi den har "retina skjerm",yeye..

Hva har dette med feks sveitsisk klokkeindustri å gjøre og hvorfor legitimerer dette i dine øyne fakes? Du kan ikke mene at dårlige arbeidsvilkår gir fakeindustrien legitimitet på noen måte? Er du seriøs nå?
Bare nevnte at folk kan feie for egen dør først, før de braker løs på fake klokker som verdens mest onde industri.

Gå par sider tilbake les litt, jeg vil gjerne se all fake industri bort for godt..

Omg..Ja Al-Quida tjener ikke heller penger på 90% økning av heroin produksjon i Afghanistan etter USA med allierte gikk inn ? :p Nei dine Ipad penger går heller med på forsøple verden, ansette fattige mennesker i Kina til slavearbeid, barn sitter på søppel binger å plukker ut små metal deler ifra el artikler, som så selges igjen til din neste ipad som du bare må ha fordi den har "retina skjerm",yeye..

Nå kjøper nå ikke jeg heroin, ikke støtter jeg det heller. Og at ipad lages av deler som plukkes på søppel binger er vell ikke helt korrekt vell?

Så du er imot fakeindustrien, men ikke så imot som oss her på TS:confused::confused:
Hva er poenget bak din diuskosjon egentlig?

Ingen her inne er heller for barnearbeid osv.

Nå kjøper nå ikke jeg heroin, ikke støtter jeg det heller. Og at ipad lages av deler som plukkes på søppel binger er vell ikke helt korrekt vell?

skal du vri alt, skrap metall ender opp et sted ? mest sannsynlig i en populært produkt ? Ja.
Jeg bare satt ting på spisen.
Fake industrien er ille, ikke noe tvil men samme er ekstremt mye annet og da ofte langt verre.

Så du er imot fakeindustrien, men ikke så imot som oss her på TS:confused::confused:
Hva er poenget bak din diuskosjon egentlig?

Ingen her inne er heller for barnearbeid osv.

synes bare mange her inne hadde et rar måte uttale seg bastant på samt tilegne nesten all verdens lidelser ifra barnearbeid til terrorisme,mafia osv til fake industrien..
Som ikke "vanlig" industri kryr av barnearbeid,mafia,terrorisme osv..

Kapitalisme går ut på kynisme ikke empati, det er ikke rom for moral,etikk å empati når det kommer til å tjene penger..Den lille empati en som kommer fram blir påtvunget av forbrukere som blir sjokkert av forhold som eks hos Apple sine fabrikker i Kina.
Hadde ikke forbrukere reagert hadde det ikke blitt noe forbedring mest sannsynlig hos nike,apple osv..

synes bare mange her inne hadde et rar måte uttale seg bastant på samt tilegne nesten all verdens lidelser ifra barnearbeid til terrorisme,mafia osv til fake industrien..
Som ikke "vanlig" industri kryr av barnearbeid,mafia,terrorisme osv..

Kapitalisme går ut på kynisme ikke empati, det er ikke rom for moral,etikk å empati når det kommer til å tjene penger..Den lille empati en som kommer fram blir påtvunget av forbrukere som blir sjokkert av forhold som eks hos Apple sine fabrikker i Kina.
Hadde ikke forbrukere reagert hadde det ikke blitt noe forbedring mest sannsynlig hos nike,apple osv..

Prinsippielt er jeg enig i at selv "originale" varer produseres under forhold som ikke hører noe sted hjemme i år 2012.
... men dette er da ingen grunn til å ta fake industrien i forsvar?

Under normale forhold kan forbrukeren påvirke et selskap, mens i fake industrien har man ingen påvirkingskraft.
Jeg vil tro at de fleste på sonen hater fake industrien som pesten, og at det er dette som frembringer de sterke reaksjonene!

Prinsippielt er jeg enig i at selv "originale" varer produseres under forhold som ikke hører noe sted hjemme i år 2012.
... men dette er da ingen grunn til å ta fake industrien i forsvar?

Under normale forhold kan forbrukeren påvirke et selskap, mens i fake industrien har man ingen påvirkingskraft.
Jeg vil tro at de fleste på sonen hater fake industrien som pesten, og at det er dette som frembringer de sterke reaksjonene!

Ja, men folk må greie styre følelsene noe og ikke ta helt av, det tyder på mangel på selvkontroll i mine øyne..
Jeg har egentlig ikke tatt noe i forsvar utenom at jeg mener noen av tingene som blir nevnt er feil og overdrivelser, ikke noe annet..
:)

Det er klart falske klokker er en bagatell sammenlignet med alt snusk og lidelser pengers makt fører med seg i verden, men jeg forstår likevel ikke argumentasjonen eller hele diskusjonen. Du har rett i en del ting du nevner, men dette er et klokkeforum, dvs at vi har fokus på klokker selv om vi også diskuterer andre ting (og faktisk har et liv utenom forumet og klokkeinteressen) Falske klokker er og blir en uting, så enkelt er det.

Litt rar tråd å lese egentlig. Ser ut til at alle er enige, men må uttrykke litt uenighet.

Må si meg enig med Tore, la oss i et klokkeforum si fra i forhold til vår misnøye med fake klokker, uten at dette sier noe om at dette et viktigere enn alt annet jævelskap her i verden.

Vår misnøy mot alt annet enn fake klokker er jeg sikker på at vi gir klart uttrykk for i andre forum.

Fake industrien er ille, ikke noe tvil men samme er ekstremt mye annet og da ofte langt verre.
Da
Selvsagt finnes det mye dritt i verden, men er ikke dette et klokkeforum?
Her inne diskuteres klokker og fakeindustrien av klokker er noe dritt. Punktum.
Alle mulige andre verdensproblemer får du løse i andre fora.

Det slenges ut en del påstander her; slavearbeid, heroinproduksjon, barn på søppeldynger som følge av at vi kjøper ny Ipad osv osv. Er dette noe du (Dani) tror, eller kan du dokumentere det?

Forresten, hva er galt med at avfallet fra vår gamle Ipad går til produksjon av nye varer?

Mye av dette stemmer nok, og det er ikke bare bare å stoppe mekanismene som fører til dette (er veldig generell her nå). Men uansett så blir det far out i forhold til fake klokker. Helt irrelevant. Nei, nå er det ut på konsert igjen. :p

u

Hei,

Surfet litt rundt på den ene siden det ble referert til tidligere i tråden, og kom over denne videoen:

http://vimeo.com/44150444

Er det noen som ser forskjell på en ekte og den falsk?

Ps: Kommer aldri til å kjøpe en falsk klokke. Lurer bare på om det lager så gode kopier at selv ikke "dere," ser forskjell.

Status
Stengt for ytterligere svar.