Filmanbefalinger!

Den har sikkert blitt nevnt før i denne tråden, men Warrior seilet igår opp på min topp 5 liste av filmer. My god den filmen fylte hele mitt følelses register:rolleyes:
 
The Wolf of Wall Street (2013) - IMDb

Så The Wolf of Wall Street for noen dager siden, helt fantastisk film, kansje den beste filmen jeg har sett på noen år...

Som blodfan av både Leonardo DiCaprio og Martin Scorsese hadde jeg enorme forventniger til denne filmen, men den var faktisk bedre en jeg kunne forestille meg.
Det virker som kjemien mellom disse karene fortsatt fungerer ypperlig, er ikke mulig å lage en dårlig film når disse jobber sammen.

Filmen handler om en "shady" aksjemegler som er veldig glad i horer, dop og festing, å sist men ikke minst; hans største avhengighet er PENGER...
 
Basert på tidligere anbefallinger i tråden benket jeg meg foran TV'n med samboer og såg Prisoners igår kveld.
Fantastisk vellaget film, godt skuespill og flott manus med dybde og flere dimensjoner,
men gud hvor dårlig likt den ble hos frøken - hun ble oppriktig opprystet. Så en liten "advarsel" der :)
 
godzilla2014_poster2.jpg
 
Redigert:
Stiller meg prisoners! Også legger jeg til Non Stop.

Selv jeg ble litt nervøs for å fly nå.
 
Whiplash kan absolutt anbefales. En intens film om en student og en dirigent ved et jazzkonservatorium. JK Simmons er en fryktinngytende kjempe som dirigent Fletcher. De drøye to timene går fort unna. Kan anbefales til alle som liker a) jazz og/eller b) god film.
 
  • Liker
Reaksjoner: maretranquillitatis
Whiplash kan absolutt anbefales. En intens film om en student og en dirigent ved et jazzkonservatorium. JK Simmons er en fryktinngytende kjempe som dirigent Fletcher. De drøye to timene går fort unna. Kan anbefales til alle som liker a) jazz og/eller b) god film.

+1. JK Simmons gjør en intenst bra rolle.
 
For de som likte "Prisoners" så kan jeg anbefale "The Captive". Ryan Reynolds i sin livs rolle. Her viste han at han er blant de store gutta!
 
Da ble det "Den Grønne Mil" igjen. 2-3 år siden sist.
Jeg mener man blir et bedre menneske av å se denne, gjerne en gang i året! Denne og "Frihetens regn" kan sees om og om igjen.

Film er film, men mange tanker sitter igjen etter "the end ".
 
  • Liker
Reaksjoner: chronometer
Jeg velger å slå et slag for en komedie som kom ut i 94'. Husker jeg digget denne og gjensynet var hysterisk i forrige uke:)
Jim Carrey og Jeff Daniels hadde hovedrollene og i disse dager er toer'n ute - jeg anbefaler med dette '' Dum og dummerer ''.


Unknown_zps1881ebbf.jpg
 
Theory of Everything, fantastisk fin fortelling om en stor mann og, blir det i hvertfall beskrevet, en kone med et stort hjerte.
Kan ikke unngå å sammenligne med The Imitation Game, men skuespillet her trumfer Benedict
Cumberbatch sitt.
 
"Grand Budapest Hotel" anbefales på det varmeste. En av de beste filmene jeg har sett på lenge!

Da slår jeg et slag for filmene til Wes Anderson generelt. Jeg liker de fleste av hans filmer veldig godt, og i Life Aquatic er det til og med en aldri så liten pepsi-GMT på Owen Wilson. Synes også Rushmore er veldig bra.
 
Da slår jeg et slag for filmene til Wes Anderson generelt. Jeg liker de fleste av hans filmer veldig godt, og i Life Aquatic er det til og med en aldri så liten pepsi-GMT på Owen Wilson. Synes også Rushmore er veldig bra.

Anderson er helt genial syns jeg, men GBH er det ypperste.

En annen regissør jeg har sansen for er Innaritu. Husker jeg fikk helt bakoversveis da jeg så Babel første gang. Tror faktisk jeg så den to dager på rad første gang. 21 gram har jeg sett tre ganger i alle fall, og Biutiful så jeg på kino to ganger. Forrige helg stod Birdman på plakaten, og nå er det nesten så jeg trykker caps lock, det er bortimot den beste filmen jeg har sett noen gang! Vanvittig bra casting, spill, perfekt porsjon komedie i et drama, mye å lure på underveis, finurlig avslutning, kjempebra musikk, kult filmet osv osv. Midt i blinken min i alle fall, anbefales, terningkast seks.
 
Birdman var helt fantastisk. Vanvittig gode skuespillerprestasjoner av Keaton og Norton. Filmingen var også uvanlig bra. Redigert slik at alt fremstod som ett "take"
 
Noen av mine all time favourites.
L.A. Confidential (1997)
As corruption grows in 1950s LA, three policemen - one strait-laced, one brutal, and one sleazy - investigate a series of murders with their own brand of justice.

Apocalypse Now (1979)
During the Vietnam War, Captain Willard is sent on a dangerous mission into Cambodia to assassinate a renegade colonel who has set himself up as a god among a local tribe.

Donnie Darko (2001)
A troubled teenager is plagued by visions of a large bunny rabbit that manipulates him to commit a series of crimes, after narrowly escaping a bizarre accident.