Høstdepresjon

Kanskje på tide å få tråden på rett kjøl igjen...

Har ikke brukt så mye tid på TS den siste tiden. Tror også det er noe av grunnen til at tråden ikke er blitt prioritert, og dermed død litt her inne.
Men klokkeinteressen er like stor om ikke større.
Kan jo legge ute et "familiebilde" av dagens samling. Dette inkludert madamens fire klokker.
photo_2017-06-25_14-52-56.jpg
 
Med dine "manne armer" så hadde du kledd en Panerai;)

Planen var også at jeg skulle kjøpe meg en Panerai i år. Men det har ikke vært så lett å lande hvilken modell jeg skal ha. Eller om jeg skal kjøpe vintage/brukt.
Men shortlisten var lenge PAM590, PAM510 og PAM560.
 
[
Planen var også at jeg skulle kjøpe meg en Panerai i år. Men det har ikke vært så lett å lande hvilken modell jeg skal ha. Eller om jeg skal kjøpe vintage/brukt.
Men shortlisten var lenge PAM590, PAM510 og PAM560.
Personlig synes jeg denne er grislekker (kjenner dog ikke selger, så går ikke god for dette):
https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=99208438

Ellers er det jo "Base" variantene i 47mm som gjelder; slik som 372 og 422.
 
De store Pam's blir man ikke komfortabel med, før de sammenhengende har vært på håndleddet i noen dager.

Usikker. Hadde jo min 372 i flere mnd.er. Men ble liksom ikke helt frelst. Men jeg endrer jo stadig mening.
 
Må nesten få dele denne anmeldelsen av min og madamens klokkesamling.
Dessverre så er flere av klokkene solgt videre, som Day Date II og Daytona 116520, mens andre har kommet inn i samlingen.
 
Driver å planlegger en bursdagsreise for madamen neste høst.
Hun er veldig begeistret for Paris (hvilket kvinnfolk er ikke det si), så derfor trenger jeg litt tips og råd til å få mest mulig ut av reisen.
Han samlet greit opp med Eurobonus, og da er det vel gunstig å bruke disse til å fly noe bedre enn Ryanair til Paris.
Noen som har tips til hva jeg burde booke? SAS, Lufthansa? Mulig å booke hotellovernattinger. Eller er det bare å kaste bort Eurobonus?
 
Raskt søk på Lufthansa viser at de ikke har direkterute fra oslo til Paris. Da utgår det i alle fall.
 
Jeg fløy med fruen til Paris i juli ifjor. Vi valgte SAS siden de hadde avgang tidlig på fredag (tror det var rundt kl. 8) og sent hjem på søndag (avgang ca. kl 20), slik at vi fikk mest ut av helga. Kort flytid med direkterute fra Gardermoen. Kjekt med lounge både på Gardermoen og CDG, i hvertfall siden fruen var gravid på tidspunktet. SAS sin lounge på CDG var litt liten (ellers var det bare veldig mye folk der?). Hadde nok valgt SAS igjen.

Edit:
Kanskje booke billigste billetter (Go eller Go light), og bruke poeng på oppgradering til Plus?
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla
@Edzilla Fra Oslo Gardermoen er det Air France, SAS og Norwegian som flyr direkte til Paris. Av de nevnte er det kun SAS du kan benytte Eurobonus for å betale billetten, mens Air France har den "beste" business classen av de nevnte (SAS har sånn sett bare economy extra/plus, mens Norwegian kun har economy).

I ditt tilfelle ville jeg bare valgt avganger som passer tidsmessig. SAS har relativt ofte salg til Paris, helt ned i 399kr en vei (retur ofte dyrere). Men billetter til under 2000kr pr person er absolutt lett å få tak i. Om du vil bruke bonuspoeng er det bare til å logge seg inn på sas.no for å finne ledige avganger. De mest populære tidspunktene er ikke alltid tilgjengelige, vil anbefale at du booker så fort du vet når du vil reise. Tur retur til Paris koster 30 000 poeng pr person, samt skatter og avgifter (100-200kr).

God tur!
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla
@Edzilla Fra Oslo Gardermoen er det Air France, SAS og Norwegian som flyr direkte til Paris. Av de nevnte er det kun SAS du kan benytte Eurobonus for å betale billetten, mens Air France har den "beste" business classen av de nevnte (SAS har sånn sett bare economy extra/plus, mens Norwegian kun har economy).

I ditt tilfelle ville jeg bare valgt avganger som passer tidsmessig. SAS har relativt ofte salg til Paris, helt ned i 399kr en vei (retur ofte dyrere). Men billetter til under 2000kr pr person er absolutt lett å få tak i. Om du vil bruke bonuspoeng er det bare til å logge seg inn på sas.no for å finne ledige avganger. De mest populære tidspunktene er ikke alltid tilgjengelige, vil anbefale at du booker så fort du vet når du vil reise. Tur retur til Paris koster 30 000 poeng pr person, samt skatter og avgifter (100-200kr).

God tur!

Takk for tips og råd!
Blir SAS som du nevner. Skal også prøve å følge med på tilbud.

Hilser med dagens nye klokke
8c0c7c3a78b0d2653e6a71b807278e58.jpg
 
Driver å planlegger en bursdagsreise for madamen neste høst.
Hun er veldig begeistret for Paris (hvilket kvinnfolk er ikke det si), så derfor trenger jeg litt tips og råd til å få mest mulig ut av reisen.
Han samlet greit opp med Eurobonus, og da er det vel gunstig å bruke disse til å fly noe bedre enn Ryanair til Paris.
Noen som har tips til hva jeg burde booke? SAS, Lufthansa? Mulig å booke hotellovernattinger. Eller er det bare å kaste bort Eurobonus?
Jeg brukte bonuspoeng til Paris i fjor. Sas direkte til Paris fra Oslo. Røyk 60 000 poeng om jeg ikke husker helt feil. Det var for meg og madammen.
 
Jeg brukte bonuspoeng til Paris i fjor. Sas direkte til Paris fra Oslo. Røyk 60 000 poeng om jeg ikke husker helt feil. Det var for meg og madammen.

Skal prøve å følge med på SAS sine kampanjer fremover. 60000 poeng kan vel sies å tilsvare 6000 kr. Så det er vel ikke så halvgalt.