Høstdepresjon

Lånte bilder av lokalene deres

gymkhana-mayfair-london-fin1.jpg


Gymkhana.jpg


640x-1.jpg

Baren i kjellerlokalet.

Gymkhana-private-room.jpg

Gymkhanas SP
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Mandag er jeg alene i London, så da blir det Palomar kl17.30, så må jeg en tur ned i Jermyn Street og kjøpe meg noen nye sko og en liten bunke skjorter på Charles Thyrwitt.

Tirsdagskvelden blir i Oxford. Da skal vi på"Oxford mystery tour" som jeg tror er guidet tur på universitersområdene og Oxford library. Blandt annet den store salen som er filmet fra på skolen (Hagvorth?? eller noe slikt) i Harry Potter filmene.

Så blir det felles middag på om kvelden på Macdonald Randolph Hotel i Oxford sammen med de andre deltakerne på konferansen.

oRIVs.png
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla og Preacher
Madamen hentet meg i Polo Baren på hotellet. Å sammen ruslet vi de fire, fem-hundre meterene til Gymkhana.
Rusleturen tar ikke stort mer enn fem, sek minutter. Men siden vi hadde litt ekstra god tid tok vi det pent.
Vi ankom pent antrukket restauranten. Ble henvist til baren siden det fortsatt var noen minutter til bordet var klart kvart på ti. Bestilte så hver vår gin tonic, mens vi hang i baren å så ut over lokalt. Lokalt var stappfult, varmt og med en støy som kan åvergå den mest intense syklubben. Det minnet meg mer om en brun trendy hip kneip, enn én fasonabel énstjerners michelinrestaurant.

1.png

Klokken var nå blitt kvart på ni, å vi ventet pent med hver vår apéritif som snart var drukket opp. Vurderte om vi skulle bestill én ny en. Men var såpass ivrig på å få bordplass nå. Så vi utsatte det. Etter snaue tretti (30) minutters venting kom endelig damen med den glade nyheten om at nå var det ikke lenge igjen. Noen få minutter senere blir vi så fulgt ned i underetasjen forbi en bar, å så inn mot deres Salon privé. Bordet var plassert inn i mot ett hjørnet. Med sofa på den siden mot veggen og to stoler mot gangen. Se bilde med pilen.
01.jpg

Her hadde vi ganske så god kontroll på lokalet med gjester, resrvitører og bartendere. Lyden her nede var også en helt annet. Mye roligere. Men ganske så varmt. Nesten på grensen til å være ubehagelig. Godt vi hadde fått plass nærme "vannstasjonen" i det minste :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Å så begynner showet. Eller manko på show om du vil.
Husker ikke nå hvilke retter jeg bestilte. Men det jeg husker er følgende

SIDES & CONDIMENTS
  • Basmati ris: Smakte som basmati ris skal være. Hvert riskorn er perfekt kokt, mildt krydret.
  • Indian Onion & Green Chilli Salad: Nesten flaut å si det. Men denne var den beste "retten" av alt som ble servert denne kvelden. Enkel, frisk, tror de kanskje har "syltet" løken. I alle fall latt den ligge i vann med noe eddik og sukker. Veldig god var den.
  • Naan brød, granateple og minte raita.
CURRY & BIRYANI
  • Wild Boar Vindaloo. Villsvin ragu om du vil. Denne var så trå at jeg nesten ble pinlig berørt. Smakte langt fra villsvin. Heller en trå storfebif som har blitt kokt opp alt for mange ganger. Bra med styrke skal de ha. Men for mange krydder som krangler om oppmerksomheten. Har spist Vindaloo mange ganger. Men denne var godt nedpå den nedre halvdelen av listen. Å temmelig nær bunnen. Tårene triller. Å ikke av styrke
  • Chicken Butter Masala: Store biter av kylling som var tørr og ganske så kompakt i konsistensen. Som DJ Dan ville ha sagt: Ikkje braaa! Tandoori Hut på Sagene lager en bedre Chicken Butter enn denne...


NASHTA
  • Dosa, Chettinad Duck, Coconut Chutney: Dandert som ett kremmerhus av noe som kan minne om en mellomting av pannekake og kromkake. Denne smakte bedre. Men ikke direkte spennende. Anden var helt ok. Ikke direkte mør. Men ikke helt inntørket heller. Men man smakte mere krydder og kokkosnøttmelk, enn and, krydder, kokkosnøtt osv. Alt glir på en måte inn i hverandre, å blir til en masse, mer enn en smaksbombe av en opplevelse hvis du forstår hva jeg mener. Rotten Remy i filmen Ratatouille illustrerer fint det jeg mener her.


Vi hadde en annen forrett også. Men husker ikke hva det var. Å når jeg ser på bildet så er jeg usikker på hva det er.....

1.jpg

Uidentifisert forrett

2.jpg

Dosa, Chettinad Duck, Coconut Chutney

3.jpg

Chicken Butter Masala

4.jpg

Indian Onion & Green Chilli

5.jpg

Wild Boar Vindaloo
 
Til dessert ble det bare en enkel Jun Chiyabari 1*Flush 2013 Nepal til meg, og madamen valgte noe annet...
1 (2).jpg
2 (1).jpg
3 (1).jpg
 
Mens te og hva enn nå det madamen bestilte ble servert ba vi om regningen. Orket ikke mer. Må ut av denne varme og klamme kjelleren. Maten skuffet stort, å det var grenser hvor lenge man skal sitte å sture mens man kjenner man blir mer og mer klam og irritert. Tror til og med servitøren la merke til det. Hvis ikke så er hun dårlig på å lese ansiktsuttrykk.
Mens vi ruslet ut av lokalene å takket pent for oss kom jeg til å nynne på en gammel go´låt av Elliott Smith; Baby Britain mens jeg hadde satt waypointsa mot nærmeste Pub.

"Baby Britain feels the best
Floating over a sea of vodka
Separated from the rest
Fights problems with bigger problems
Sees the ocean fall and rise
Counts the waves that somehow didn't hit her
Water pourning from her eyes
Alcohol again, very bitter"
 
Redigert:
o_O

Jeg har bare hørt megapositive ting om Gymkhana... Hadde planer om å bestille bord der med ei venn som bor utenfor London, men det er klin umulig å finne noe etter 1800 så sant du ikke booker 3 år i forveien (virker det som).
 
o_O

Jeg har bare hørt megapositive ting om Gymkhana... Hadde planer om å bestille bord der med ei venn som bor utenfor London, men det er klin umulig å finne noe etter 1800 så sant du ikke booker 3 år i forveien (virker det som).

Ingenting er umulig. Bruk hotellet til å booke bord for dere, evt. din bank sin concierge service. Men jeg vil nok ikke besøke Gumkhana med det første etter dette besøket. Men det er bare min humble opinion.
 
Redigert:
Ingenting er umulig. Bruk hotellet til å booke bord for dere, evt. din bank din concierge service. Men jeg vil nok ikke besøke Gumkhana med det første etter dette besøket. Men det er bare min humble opinion.

Både bor og jobber i samme byen så blir nok ikke natt på hotell der med det første... :p

Har rota det litt til med personen det er snakk om, så det som blir av restaurantbesøk for meg med det første blir nok alene. :( Har lyst til å dra på Pitt Cue når deres nye lokasjon åpner snart, for å se hva som har endret seg.
 
Veldig kjekt at det vil ligge såpass nærme Liverpool Street i hvert fall, selv om det er veldig synd at de forlater Soho hvor det er så mange koselige steder å spise :(
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla
Helt enig. SoHo er mekka for foodies, and drunkies. ;)
Liverpool street er jeg i grunn bare innom på vei til, og fra London. Men kan jo kombineres med andre ærender.
 
Trist å høre at du hadde en mindre god opplevelse på Gymkhana @Edzilla

.. Har du en indisk favorittresturant i Oslo?

Hvis man ser på maten isolert sett, uten å bli påvirket av flott adresse, jålete interiør så er ikke Tandoori Hut på Sagene eller Punjab Tandori så dårlig. Punjab Tandoori besøkte jeg titt og ofte da jeg var blakk stundet i Oslo. Spiste alltid dagens pluss mango lassi. Men kan vel egentlig ikke kalles for en restaurant. Minner heller mer om en kantine, eller veikro.
Men på samme måte som Hai Cafè er det stedet man drar for å spise Vietnamesisk mat i Oslo. Så ville jeg valgt disse to for indisk mat, hvis maten står i sentrum. Men en helaften romantisk middag, med full pakke blir nok helt feil.Vinner nok ikke hjerta til jenta. Men muligens magen ;)

Har litt problem med å sette opp de flotte og dyre indiske restaurantene. Men må jeg så er i alle fall dette min liste. Uten at noen er på topp eller bunn.

Jewel of India Frogner
New Delhi
New Anarkali
Mister India
 
  • Liker
Reaksjoner: Longhairdontcare