Må bare få smette inn at Espresso Martini må være en av de beste drinkene man kan få kjøpt for penger. Har ikke turt å bestille det selv ennå, men tar en slurk eller fire når dama tar en.
Må bare få smette inn at Espresso Martini må være en av de beste drinkene man kan få kjøpt for penger. Har ikke turt å bestille det selv ennå, men tar en slurk eller fire når dama tar en.
Tidlig på flaska?
Lysing (Berglaks, svartkjeft, kolkjeft og havets gjedde...) er noe jeg sjelden spiser. Er ikke den mest vanlige hvite fisken her til lands, men mere vanlig sør i Europa. Har sett at den oftere er å finne i fiskedisken hos de bedre matbutikkene i landet. Så den er absolutt verdt å teste.
Den har en mild sødmefylt smak og et hvitt, fast fiskekjøtt med flakestruktur. Fisken er svært anvendelig, og Bocuse d’Or vinner Geir Skeie (2009) har Lysing som en av sine favorittråvarer...
Liker denne tråden @Edzilla Får faktisk lyst til å ta en svipptur til London bare for å spise og drikke.
Om noen skulle lure på hvorfor fidken kalles svartkjeft eller kolkjeft trenger dere ikke lure lengere. Den er helt svart i kjeften. Det anbefales heller ikke å holde den inni gjellene uten hansker om dere har kontorhender med tynn hud. Paper cut all over...Vis vedlegg 3483
Liker denne tråden @Edzilla Får faktisk lyst til å ta en svipptur til London bare for å spise og drikke.
Om noen skulle lure på hvorfor fidken kalles svartkjeft eller kolkjeft trenger dere ikke lure lengere. Den er helt svart i kjeften. Det anbefales heller ikke å holde den inni gjellene uten hansker om dere har kontorhender med tynn hud. Paper cut all over...Vis vedlegg 3483
Haha, den historien kjente jeg ikke til! Kan ikke erindre at noe av det jeg har blitt servert kan beskrives som "the very worst dishes..." på HD! Anbefalt fra min side!
Du husker kanskje episoden hos The Fat Duck der 500 personer ble matforgifte av dårlige skalldyr. Ikke at jeg sier at Hélène Darroze har problemer med kvaliteten på råvarene sine. Men det hender at selv de beste feiler. Eller deres leverandører.
Patty & Bun har heftige burgere. Nå også i Soho. Var der på fredag.
Den historien hadde jeg ikke fått med meg! Må ha vært rimelig dårlig PR for restauranten, uansett hvem sin skyld det er... Ray Rayner virker som en artig skrue, denne artikkelen her ga meg litt wibes til The Watch Snob eller Swellboy
Var på Matbaren på Grand Hotel i Stockholm i høst hvor både jeg og kjæresten ble matforgiftet så det suste! Er vel den mest ubehaglige flyturen hjem jeg har vært med på; i kombinasjon med overnevnte problem, satt vi 2t inne i flyet ved gate og en flyvertinne synes min Mac så litt tørr ut, og påspanderte den et salig glass vann.....
Hva gjelder Matbaren hersket det ikke tvil, da eneste felles multiplum for meg og kjæresten hele helgen var en reinsdyrtartar... Er skikkelig synd, for maten er god og stedet kult! Jeg påpekte hendelsen direkte til restauranten i etterkant (er ikke fan av å henge ut på TripAdvisor), hvorpå de beklaget så mye og refunderte måltidet i sin helhet (vi var 4 som spiste og drakk godt) til undertegnete. Skulle kanskje bare mangle, men de oppførte seg veldig profesjonelt, og etter en liten karantene fra min side, skal man ikke se bort ifra at jeg returnerer!
Men tilbake til Topic, har jo skjønt fra at det er i Soho det skjer for din del; du har ikke vurdert Social Eating House da? For den prøvde jeg i høst, og var strålende fornøyd! Lekre retter, fornuftige priser og en utrolig hyggelig stemning!