Hi-Fi tråden

Det anlegget er jo ganske fett! Hvis det er dypbassen du savner kan det godt hende en sub vil hjelpe på. Anbefaler at du får hjemlånt en litt, og ser hva du syns.
 
Hei

Jeg elsker musikk og god lyd, men er ikke spesielt teknisk anlagt. Når jeg kjøpte litt mer ordentlig stereo ble det gjort ut fra å lese "Best i test" artikler + litt fra HifiKlubben osv.

Her er dagens oppsett:
Nad M3 - Hegel HD11 - Sonos - System Audio Mantra 60 - Kabler har jeg ikke peiling på hva heter, men det gikk noen tusenlapper der på Hifiklubben.

Men, jeg savner litt bass. Er det noen med kompetanse som har innspill/forbedringer til dagens oppsett, og evnt en sub? Har egentlig ikke satt av penger til dette nå, så hvis det kommer forslag er det fint hvis det ikke koster skjorta!

Jeg har samme høyttalere i et 7.1 oppsett. Men selv i stereo liker jeg den ekstra dybden og har derfor en litt mindre og anvendelig sub til å spe på med.

Hvis du får lånt med deg en hjem, så kan jeg anbefale den jeg bruker. Jeg har System Audio sin SE 200 MkIII (nokså sikkert på det er mk3 og ikke mk2), og den skapter litt ekstra oomph, uten at det trenger å riste i hele huset.

Veldig fornøyd med den i mitt oppsett hvertfall, både til stereo og til film.
 
Hei

Jeg elsker musikk og god lyd, men er ikke spesielt teknisk anlagt. Når jeg kjøpte litt mer ordentlig stereo ble det gjort ut fra å lese "Best i test" artikler + litt fra HifiKlubben osv.

Her er dagens oppsett:
Nad M3 - Hegel HD11 - Sonos - System Audio Mantra 60 - Kabler har jeg ikke peiling på hva heter, men det gikk noen tusenlapper der på Hifiklubben.

Men, jeg savner litt bass. Er det noen med kompetanse som har innspill/forbedringer til dagens oppsett, og evnt en sub? Har egentlig ikke satt av penger til dette nå, så hvis det kommer forslag er det fint hvis det ikke koster skjorta!

@ReallyCleverPun Jeg har Mantra 60 i stueanlegget (sammen med en Exact senter). Jeg hadde tidligere Mantra 30 som bakhøyttalere (de ligger forøvrig til salgs på Finn og TS-torget...), men går i fortsettelsen for et 3.1-anlegg i stuen av estetiske og praktiske årsaker (senterhøyttaler til film- og TV-dialog et er must, i mine ører). Jeg har en SVS SB13-Ultra til å håndtere manglende dypbass. Hvorvidt den koster skjorta eller ei kommer litt an på skjorta, men den gjør ihvertfall jobben utmerket.

 
Redigert av en moderator:
Takk for innspill!

SVS SB13-Ultra koster nok et par skjorter mer enn jeg har akkurat nå, mens SA SE200mkIII er mer innenfor budsjett (dvs tidssonenbudsjett som alltid strekkes).

Det er akkurat som du sier @viz0id, jeg ønsker bare litt ekstra, men ikke noe overdreven risting. Det går lite i hardtrance for tida.

Da gjenstår den vanskeligste jobben, å selge inn til kona at vi trenger en liten kloss til i stua.. Jobbet hardt med å selge inn dagens oppsett, så her må jeg brette opp ermene på nytt. Skal prøve meg på samme pitch som forrige gang - viste fram noen brutale Cerwin Vega først som jeg "prøvde" å grine meg til (visste selvsagt at det ville bli nei), før jeg til slutt viste fram SA (som var målet) som til nød kunne gå. Varm kniv i smør :)

Edit: Oppdaget akkurat at det er noen gode helgetilbud på soundgarden.no for de som er interessert - varer til mandag kl.1100
 
Redigert av en moderator:
Lo-fi

Beklager å komme med LO-FI spørsmål i HI-FI tråden, men jeg står på randen til å kjøpe meg et rimlig anlegg/streaming høytaler. Var først innstilt på å kjøpe Beoplay A9 og kun bruke det kun til streaming, etter å ha sett (og hørt) Beoplay S8 heller jeg mot dette da jeg uansett kunne trengt å piffe opp lyden fra TVn. A9 tror jeg også blir litt for stor i min stue. At S8 ikke har innebygd Airplay løser jeg med en Airport Express Ruter.

Spørsmålet mitt er, har S8 noen umiddelbare konkurenter i samme prisklasse som også er fine og se på? Da jeg har begrenset med plass liker jeg veldig godt at suben er effektiv og forsterker til høyttalerene.

Slenger med bilder for å piffe opp innlegget litt.

Her er S8 (10K)
bang-olufsen-beoplay-s8-7523.jpg


Og her er A9 (16,5K)
1200057_beoplay_a9_white_customizer_front_gray_bg1.ashx


Takk på forhånd!

Edit: Ser både Hifiklubben og soundgarden har en del små anlegg til rundt 10k, men vil gjerne ha litt små høytalere.
 
Redigert av en moderator:
Naim Audio har lansert sitt første alt i ett produkt, Muso til omtrent 10000,- Sies å spille meget godt. Høyttalerstoffet finnes i diverse farger. Kommer med tilpasset app for styring av saken. 63cm bred, 12cm høy og 25 cm dyp.

mu-so_05_0.jpg





http://www.naimaudio.com/mu-so
 
Beklager å komme med LO-FI spørsmål i HI-FI tråden, men jeg står på randen til å kjøpe meg et rimlig anlegg/streaming høytaler. Var først innstilt på å kjøpe Beoplay A9 og kun bruke det kun til streaming, etter å ha sett (og hørt) Beoplay S8 heller jeg mot dette da jeg uansett kunne trengt å piffe opp lyden fra TVn. A9 tror jeg også blir litt for stor i min stue. At S8 ikke har innebygd Airplay løser jeg med en Airport Express Ruter.

Spørsmålet mitt er, har S8 noen umiddelbare konkurenter i samme prisklasse som også er fine og se på? Da jeg har begrenset med plass liker jeg veldig godt at suben er effektiv og forsterker til høyttalerene.

Slenger med bilder for å piffe opp innlegget litt.

Her er S8 (10K)
bang-olufsen-beoplay-s8-7523.jpg


Og her er A9 (16,5K)
1200057_beoplay_a9_white_customizer_front_gray_bg1.ashx


Takk på forhånd!

Edit: Ser både Hifiklubben og soundgarden har en del små anlegg til rundt 10k, men vil gjerne ha litt små høytalere.

Jeg har også vurdert S8, men fant fort ut at B&O Beolab 14 var et bedre alternativ. Beolab 14 kan starte som 2.1 (til noen lunde samme pris) og bygges ut til 5.1 ved å supplere med høytalere. Er også et "fullverdig" B&O produkt, med de fordeler det måtte medfølge i form av kompabilitet.
 
Takk for svar. Kjøpte S8, men ble ikke fornøyd så det ligger på finn.no nå. Kjøpte Sonos Playbar og Sub i går. Veldig fornøyd.

En lek å sette opp og en lek å bruke.

Bilder kommer.
 
Takk for svar. Kjøpte S8, men ble ikke fornøyd så det ligger på finn.no nå. Kjøpte Sonos Playbar og Sub i går. Veldig fornøyd.

En lek å sette opp og en lek å bruke.

Bilder kommer.

Ryktes at Playbar og Sub er en god kombo.
Masse spennande inn i dette segmentet no. Framtida(!)

Før var det Gallo som lagde best lyd som "såg bra ut".
Bose har jo alltid vore der og, men lyden... Tja....

Lykke til med eit flotters oppsett:)

Helsing ein som framleis har eit tradisjonelt oppsett, og køyrer store høgtalere, forsterker og cd spelar.
 
Noen som har gode forlsag til hva man trenger av en forsterker til et par B&W C9?

Får jeg det jeg trenger til 4-5 K?

Jeg har to Doxa 70 SE til mine CM9, og de driver høyttalerne uten problemer...

Innenfor rammene dine får du hvert fall én Doxa 70 Signature som har to trafoer versus SE'ens ene trafo...
 
Kjører NAD C390 DD sammen med CM9 og er storfornøyd. Nå blir jo den et stykke over prisklassen men sjekk med Hifi-klubben hvilke av de rimeligere NAD'ene som matcher.
 
Takk for tips.

Holder det da med 80watt pr kanal?

Jeg kjører i dag lyd fra tv og div over optisk kabel. Er det vanlig på nyere forsterkere, eller trenger jeg å legge til litt ekstra for å få dette? Så på min svigers NAD at han ikke hadde optisk. Den er riktignok to år gammel.


Trenger i utgangspunktet ikke den råeste forsterkeren da jeg bor i leilighet, men greit å ha litt å gå på :)
 
Det kommer an på reciver delen. Kjøper du delt effektforsterker og forforsterker så får man flere med optisk inngang. Velger man feks en surroundreciver så har alle det. Kjøper man en forsterker uten kan du bruke en omformer og sende lyden inn på vanlig phono.