@Fyrsten
Det samme skjedde med min.. uvisst av hvilken grunn! Endte opp med å kjøpe en på finn, da den kosta skjorta å reparere
Har ikke vært borti det, men har en slik som jeg aldri bruker - så du kan få min, forutsatt at den faktisk virker. Skal sjekke i morgen..Det kan virke som om displayet på min Beo4 Remote har tatt kvelden.
Teksten på displayet fadet gradvis vekk. Byttet batterier, og fjernkontrollen fungerer helt fint ellers, men displayet er fortsatt svart.
Noen som har vært borte i noe lignende? Har forsøkt å søke litt rundt, men vanskelig å finne noe konkret info.
Har jeg kjøpt for dårlig forsterker?
Har nylig kjøpt inn et par SA1750 høyttalere og en Onkyo TX-SR333 forsterker med enkle metervare-kabler.
Syns vokalen kommer dårlig frem, den "forsvinner i musikken". Jeg har prøvd en rekke instillinger. Har fylt høyttalerne med sand og satt på gummipakninger. Kjører ikke bi-wiring.
Vurderer nå om jeg må oppgradere kabler og forsterker.. Det er betongvegger i rommet på omkring 20kvm, og jeg har ikke alt for mye ting som absorberer lyd. Noen tips eller innspill på dette?
Har hørt lignende oppsett med litt bedre forsterker og kabler. SA1750 med Nordost Envirowyre bi-wiret med en HK 3490 forsterker. Der kommer diskant og vokal frem på en helt annen måte.
Ser frem til deres tilbakemeldinger.
Morsomt med bedre forsterker, men jeg tror ditt problem er 1st. refleksjon fra sideveggene. Sett deg i lytteposisjon, få en til å holde et speil på veggen på siden av høytalerene, der hvor du ser speilbildet av diskanten er området for 1st. refleksjonen. Her må du dempe med ett eller annet, alt fra bokhylle, teppe til akustikk matter duger.Har jeg kjøpt for dårlig forsterker?
Har nylig kjøpt inn et par SA1750 høyttalere og en Onkyo TX-SR333 forsterker med enkle metervare-kabler.
Syns vokalen kommer dårlig frem, den "forsvinner i musikken". Jeg har prøvd en rekke instillinger. Har fylt høyttalerne med sand og satt på gummipakninger. Kjører ikke bi-wiring.
Vurderer nå om jeg må oppgradere kabler og forsterker.. Det er betongvegger i rommet på omkring 20kvm, og jeg har ikke alt for mye ting som absorberer lyd. Noen tips eller innspill på dette?
Har hørt lignende oppsett med litt bedre forsterker og kabler. SA1750 med Nordost Envirowyre bi-wiret med en HK 3490 forsterker. Der kommer diskant og vokal frem på en helt annen måte.
Ser frem til deres tilbakemeldinger.
Med en slik plassering av høytalerene blir det dessverre aldri braHei og takk for svar @Gin @Edzilla @Chalshus
Her er et bilde tatt av oppsettet fra lytteposisjon:
Som dere ser er venstre høyttaler inntil veggen, er dette negativt?
Angående kabler, er Nordost Envirowyre overkill? Nå har jeg kabler til 40,- (2,5) mens disse koster 120,- per meter.
Jeg forsøker tipsene deres før jeg eventuelt finner en annen forsterker (den ligger allerede på Finn)
Takk!
Syns vokalen kommer dårlig frem, den "forsvinner i musikken". Jeg har prøvd en rekke instillinger.
Etterklang i bassområdet (boomy bass) er vanligvis det største problemet i mindre rom og må løses aller først. Ikke meningen å kuppe trådstarter her, men det er mye å lære av å se hvordan andre har løst akkustikk problem i sine rom. Ellers så har vi også en akkustikker her på sonen, som kanskje har noen gode innspill?Du har også en grei bassfelle der @Gin
Når jeg klapper hardt, er det kjempeekko :/ Jeg må få ned dette?