Hopalongs ur 05.09.14

Gratulerer så mye, har selv tafset på denne klokken og den er helt fantastisk!
 
Nå også 5508...En perfekt samling, vanskelig å ikke kalle seg samler med alt dette i eie... Min favoritt er Explorer II, med et par andre rett bak i rekken
 
Og her strømmer det på...

Som tidligere nevnt, uttallige ganger, så var det dette en av de første trådene jeg leste her på TS. Da gikk det opp for meg at det fantes et univers jeg ennå ikke hadde oppdaget eller visste om. Selv om jeg aldri kommer til å nå deg til anklene hva gjelder klokkesamling, Hopalong, så er du en stor inspirator og en sann fryd å følge med på her inne. En dag skal jeg vestover på GTG og da, min gode mann, da skal det tafses og skåles til langt ut i de små timer. Du holder klokker og jeg holder fludium ;)
 
Gratulerer så mye! Et perfekt tilskudd til samlingen. Det er så definitivt en samling, en fantastisk flott en :D
 
Oj oj oj. For en samling.:eek:
Dette er samlemani på høyt nivå.:D
En GTG er helt klart påkrevet i nær fremtid.
 
Har heller ikke fått med meg siste tilskudd. Jeg bøyer meg i støvet :eek:

Vintage er noe helt spesielt.
 
Gratulerer så mye, Hopalong!
Den havnet altså hos deg. Vakkert. Så klassisk, unik og så historisk korrekt. Den hører virkelig hjemme blant dine øvrige utsøkte ur.
Nyt den! :D
 
Fantastisk!

Jeg har lest gjennom tråden nå, skjønner ikke at jeg ikke har fått med de siste nyervervelsene tidligere. At du har blitt en Rolex-samler er det vel lenger ingen tvil om:)
Dette begynner vel å nærme seg mang en vintagesamlers våte drøm.

Grattis med nytt og ikke lenger fullt så nytt!

Jeg har gått glipp av noen av dine sist innkjøpte ur selv. Grattis!
Og for en samling du har fått. Jeg bøyer meg i støvet :)
 
Nå som det er offentlig kan jeg også si det; gratulerer!

Bare så det er sagt; denne ble ikke flippet av lyst. Det var også en stormende forelskelse her i gården, men da grombilen ble solgt trengte jeg brått penger til mellomlegg til ny, veldig grom bil.

Jeg har hatt noen Rolex nå, også vintage. 5508 med denne patinaen er det råeste jeg har hatt på armen.
Når den først måtte gå er jeg veldig glad for at den havnet hos deg, Hopalong.
Som tidligere nevnt vil jeg gjerne bli kontaktet om den noen gang skal selges...
 
Takk for all respons :) Klokken har vært kontinuerlig i bruk siden den kom, og holder tiden godt. Det er smått utrolig at et presisjonsinstrument som ble produsert for femti år siden og siden har hengt på menneskers utsatte håndledd fremdeles kan fungere til daglig bruk. Samtidige mekaniske innretninger, om de ikke er kassert, finnes stort sett i museer. Det er nok en av grunnene til at jeg elsker disse små tidsmålerne. :)
 
Jeg må si gratulerer igjen!:D Du har en helt fantastisk samling!:D:D
Det er alltid gøy og lese dine tråder!;) Stå på!:D
 
Takk for all respons :) Klokken har vært kontinuerlig i bruk siden den kom, og holder tiden godt. Det er smått utrolig at et presisjonsinstrument som ble produsert for femti år siden og siden har hengt på menneskers utsatte håndledd fremdeles kan fungere til daglig bruk. Samtidige mekaniske innretninger, om de ikke er kassert, finnes stort sett i museer. Det er nok en av grunnene til at jeg elsker disse små tidsmålerne. :)

Har tenkt en del på dette selv. Spesielt i dagens samfunn er det få ting som blir laget til "sitt fulle potensiale" lengre. Hvor designet, komponentene og konstruksjonen reflekterer at de skal vare så lenge som mulig. Ta en mobil for eksempel. Produsentene vil ikke bruke komponenter som holder i mye mer enn toppen noen år, da man etterhvert skal få et insentiv til å ville kjøpe ny mobil - ikke bare for at de nye modellene har fått nye og bedre funksjoner, men også fordi den du har begynner å "slarke". Dette gjelder nok TVer og mye annet. Byttet for eksempel nettopp ut en LCD-tv som sluttet å virke etter 6 år i bruk til filmrommet... Problemet her er neppe at det ikke er mulig å få høyteknologiske duppeditter til å vare lenge - bare tenk på hva militæret bruker. Tviler på at de bytter ut det tenkiske utstyret i kampflyene sine hver 2-3 år fordi systemet plutselig begynner å skru seg selv av, skjermen dør osv. ;)

Besteforeldrene mine hadde en Bang & Olufsen TV fra 70-tallet helt frem til et par år siden da de kjøpte seg en flat-tv. Den fungerte upåklagelig hele tiden. Dette hadde neppe en moderne TV kunne klart, og gjelder nok de fleste forbrukervarer i dag. Bortsett fra ur. Mekaniske ur er vel en av de få tingene som fremdeles lages til sitt fulle potensiale, hvor hele poenget er at de skal være ufattelig holdbare. Patek Philippe's slagord "You never actually own a Patek Philippe. You merely look after it for the next generation” beskriver egentlig dette perfekt.

Ble langt dette gitt. Det er et interessant tema :)
 
Jøss, du støvsuger markedet for vintage Rolex om dagene, gratulerer så mye med nok et tilskudd:)

Samlingen din nærmer seg vel nå en av landets aller fremste når det gjelder Rolex - og det siste tilskuddet skjemmer den i alle fall ikke bort!